♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 8. desember 2008 #1 Skrevet 8. desember 2008 Gutten min på 1,5 år har sånn plutselig fått vondt i foten sin. Skjønner ingenting,han har ikke slått seg eller fått noe flis eller noe inni foten. Har sjekket han "i vinkel",prøvd å se om der er noe brukket osv osv... Både meg og faren har "testet" han om han bare kødder med oss,men vi blir ikke klokere.. Han illskriker viss han må trå på foten stående på gulvet. I sofane kan han herje uten problem... Det er ikke noe vanlig trassanfall.. Han glemmer seg såvidt viss han må trå på foten,han trår på den, og så blir det hyling.. Skjønner ingenting jeg.. Hva skjer - noen som har noen råd? Tenkte å ringe legen imorgen,viss han er lik da..
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #2 Skrevet 8. desember 2008 Kan legge til at han har lagt seg,og var fornøyd,og klar for å sove. Han har forresten feber- 38 grader. Han fikk en stikkpille rett før han la seg..
Gjest Skrevet 8. desember 2008 #3 Skrevet 8. desember 2008 En bekjent hadde en på samme alder som gradvis sluttet å gå selvom han hadde gått en stund. Hun tok han til fastlegen som mente det ikke var noe å bry seg om. Men han fikk også gradvis dårligere nedsatt almenn tilstand og hun dro til privatklinikk (dette gikk over flere uker tror jeg). Han ble sendt rett videre til sykhus og etter mange undersøkelser fant de ut at han hadde en sjelden betennelse i ryggen som gjorde det vondt å stå. Han ble helt frisk igjen, men det tok noe tid. Det trenger selvfølgelig ikke være dette og det høres sikkert ut som skremselspropaganda, men jeg ville oppsøkt lege.
Prøve"røra"2014 Skrevet 8. desember 2008 #4 Skrevet 8. desember 2008 Akkurat dette opplevde jeg i sommer med min gutt også. Han var da ca. 16 mnd. Han trakk foten til seg når jeg satte han ned. Haltet, å ville helst krabbe. Jeg testet han også, men tenkte at en så liten gutt ikke ville tulle med dette. At han da ville ta feil fot etterhvert. Jeg tok han med til legen. Hun så det samme som meg. Da kontaktet hun sykehuset, å de ville ha oss ned med en gang. Da ble det tatt mange prøve. For grunnen til at de tok dette så seriøst var fordi at noen ganger (veldig sjeldent), så kunne man få en betennelse i leddet i foten (mener jeg å huske), å det kunne være veldig alvorlig. Er gutten din hoven og varm rundt ankelen? Det ble mange prøver på gutten vår, røntgen, blodprøver o.l. Måtte ned dagen etter også. Han var litt varm og hoven rundt ankelen den kvelden han avr på sykehuset. Men dagen etter var han ikke det, å ingen ting ble vist på prøvene. Så da fikk vi gå, men med beskjed om at vi måtte ta kontakt igjen hvis det skulle gjenta seg. Det har det ikke gjort. Men jeg ville kontaktet legen om barnet ditt fortsetter med dette. Tydeligvis så KAN det være alvorlig. De reagerte hvertfall veldig raskt med oss.
Tipp topp Skrevet 8. desember 2008 #5 Skrevet 8. desember 2008 Vi hadde også en sånn opplevelse da datteren vår var 20 mnd. Hun våknet en morgen med hoven fot uten at vi viste at hun hadde skadet seg. Fordi vi skulle på ferie dagen etter dro vi på legevakten. Da hun hadde feber og betennelse i kroppen i tillegg ble vi sendt rett på sykehuset. Det de er redd for er betennelse i leddene som kan være alvorlig. Så ta en tur til legen i morgen spesielt hvis han i tillegg har litt feber.
Har byttet nick ! Skrevet 8. desember 2008 #6 Skrevet 8. desember 2008 Kan være som andre skriver her, en betennelse i leddet. Hvis han samtidig nå har feber, kan dette være noe som går tilbake av seg seg selv, men greit å oppsøke lege hvis det vedvarer. (sjekk rødhet/varme) Det kan også være en infeksjon i ett ledd, det krever antiobiotika. Han kan ha vriket foten/tråkket over, det går over. Veldig sjeldent, men det kan også være begynnelsen på en barneleddgikt (det krever utredning hos revmatolog). Uansett så ville jeg sett ann situasjonen til i morgen, men halter han fortsatt hadde jeg kontaktet legen. Registrer også åssen tempen utvikler seg, om det oppstår hevelse/rødme eller om han er værre om morgenen enn utpå dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå