~sjiraff~ Skrevet 8. desember 2008 #2 Skrevet 8. desember 2008 Mine beste vinglass er fra ikea og kostet 10 kr stykket. Drit i hvordan glasset ser ut, tenk på hvordan det er å drikke av. Det er altfor mange av de dyre glassene som er helt ubrukelige.
Gjest irismor Skrevet 8. desember 2008 #3 Skrevet 8. desember 2008 Jeg har vinglass fra Ikea til 10 kr stykket og jeg har vinglass fra villmarkserien til 450 kr stykket. Hvem er jeg mest glad i og bruker mest... Ikea sine, jeg "dauer" ikke om det knuses ett og de går så elegant i oppvaskmaskinen =0) De fra villmarkserien støver ned, og det er litt synd. For det er praktfulle glass.
Odine! Skrevet 8. desember 2008 #4 Skrevet 8. desember 2008 Jeg kan dessverre ikke anbefale mine yndlingsglass: Line fra Hadeland. Det blir veldig lett "knast" i dem, særlig hvis man vasker for hånd.
Ingeberta Skrevet 8. desember 2008 #5 Skrevet 8. desember 2008 Ikea er praktisk og billig, helt sant. Men det er ekstra gøy å dekke et vakkert bord med fine krystallglass! Liker å drikke av tynne glass, gjør noe med vinopplevelsen for meg. Husker ikke hva mine heter, men tipset mitt er å velge noen som har så kort stett at de går i oppvaskmaskinen. Noen av mine gjør ikke det, og kan jo si det sånn at jeg ikke bruker de når vi er 10-12 til middag.
Shabby Cheap Chic Skrevet 8. desember 2008 #6 Skrevet 8. desember 2008 Rosendahl har mange fine enkle glass...
Tingelingelate med to tomater Skrevet 8. desember 2008 #7 Skrevet 8. desember 2008 Vi samler på en glasserie som heter Herregårdstinn og selv syns jeg den er kjempefin=)=)
Lillegull og meg Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #8 Skrevet 8. desember 2008 D er akkurat den serien jeg har sett på som jeg syntes er finest.... D var synd
Ingeberta Skrevet 8. desember 2008 #9 Skrevet 8. desember 2008 Knast? Hvis du mener brist, så kan det hende at det hjelper å bruke litt kjøligere vann, og heller skylle i varmt vann etter de er vasket. Tynne glass blir ekstra skjøre i varmt vann, og sprekker lett når man vasker de.
Lillegull og meg Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #10 Skrevet 8. desember 2008 Ja, hva menes med "knast" egentlig? Er d d at d går av skall?
annka82-har 3 nydelie gutta:) Skrevet 8. desember 2008 #11 Skrevet 8. desember 2008 jeg samler på glass-serien som heter Svane,liker dem kjempe godt:)
annemor80 Skrevet 8. desember 2008 #12 Skrevet 8. desember 2008 Vi syns Eva Trio sine glass er helt nydelige! De er veldig stilrene og elegante. Ikke så fryktelig dyre heller
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 8. desember 2008 #13 Skrevet 8. desember 2008 Jeg samler på serien Skagerak og er kjempefornøyd:) De vasker jeg greti for hånd eller i oppvaskmaskinen. Aner ikke om de egentlig kan taes i maskin, men har nå gjordt det alikevel jeg da. Har gått bra det:)
Joikaboll@ Skrevet 8. desember 2008 #14 Skrevet 8. desember 2008 Har Tangen glass, robuste og fine glass. Tåler selv de minste barnehender og ser stilig ut på dekket bord. Så det får bli min anbefalning.
råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 8. desember 2008 #15 Skrevet 8. desember 2008 anbefaler Cilia fra Magnor Glassverk
Cat.68 Skrevet 8. desember 2008 #16 Skrevet 8. desember 2008 jeg samler også på Svane som jeg såg ei annen over her gjorde. Den er fantastisk nydelig, klassisk og tidløs. her er en link; http://www.svane.net/heleserien.htm
Odine! Skrevet 8. desember 2008 #17 Skrevet 8. desember 2008 Knast=brist, ja. Sikkert et lurt tips, men nå har vi oppvaskmaskin, så da er resten av glassene trygge. Men vi har innsett vår begrensning, og har ikke erstattet de ødelagte glassene.
Odine! Skrevet 8. desember 2008 #18 Skrevet 8. desember 2008 De er fine, ja. Kanskje dere er mer forsiktige enn oss?
Ensligfar Skrevet 2. oktober 2013 #19 Skrevet 2. oktober 2013 Jeg synes det gir en "god følelse" å drikke, både vin og andre drikker, av et vakkert krystallglass. Typiske kjøkkenglass og veldig tynne glass, gir meg ikke den gode følelsen av noe ekstra... Den følelsen som jeg gjerne vil ha når jeg ønsker å "ta ett skritt opp" fra den travle hverdagen. Nyte litt :-)
☆☆☆ Skrevet 2. oktober 2013 #20 Skrevet 2. oktober 2013 Vi samlar Chateau frå Kosta Boda, synes dei er kjempefine.
Himmel og hav Skrevet 3. oktober 2013 #21 Skrevet 3. oktober 2013 Vi samlar Chateau frå Kosta Boda, synes dei er kjempefine. De har vi også. De eldste er over 20 år gamle og like fine etter mange runder i oppvaskmaskinen, også gjør de seg veldig på et pent dekket bord.
Mor di! Skrevet 6. oktober 2013 #23 Skrevet 6. oktober 2013 Er veldig fornøyd med Fontaine fra Holmegaard!:-)
Mamma til 2 skatter<3 Skrevet 12. oktober 2013 #24 Skrevet 12. oktober 2013 (endret) Jeg samler på disse her: http://www.tilbords.no/rodvin-glass-galaxy.html Jeg har både rødvin- og hvitvinglass, i tillegg så har jeg farrisglassene. Får mye skryt av disse Endret 12. oktober 2013 av Mamma til 2 skatter<3
Gjest meg mamma? Skrevet 13. oktober 2013 #25 Skrevet 13. oktober 2013 Jeg samler på disse her: http://www.tilbords.no/rodvin-glass-galaxy.html Jeg har både rødvin- og hvitvinglass, i tillegg så har jeg farrisglassene. Får mye skryt av disse De har jeg og, er kjempefine Er veldig ofte på tilbud, ofte halv pris
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå