Gå til innhold

Har så lyst til å begynne å samle på fine vinglass!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen å anbefale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine beste vinglass er fra ikea og kostet 10 kr stykket.

Drit i hvordan glasset ser ut, tenk på hvordan det er å drikke av. Det er altfor mange av de dyre glassene som er helt ubrukelige.

Gjest irismor
Skrevet

Jeg har vinglass fra Ikea til 10 kr stykket og jeg har vinglass fra villmarkserien til 450 kr stykket.

Hvem er jeg mest glad i og bruker mest...

Ikea sine, jeg "dauer" ikke om det knuses ett og de går så elegant i oppvaskmaskinen =0)

De fra villmarkserien støver ned, og det er litt synd. For det er praktfulle glass.

Skrevet

Jeg kan dessverre ikke anbefale mine yndlingsglass: Line fra Hadeland. Det blir veldig lett "knast" i dem, særlig hvis man vasker for hånd.

Skrevet

Ikea er praktisk og billig, helt sant. Men det er ekstra gøy å dekke et vakkert bord med fine krystallglass! Liker å drikke av tynne glass, gjør noe med vinopplevelsen for meg. Husker ikke hva mine heter, men tipset mitt er å velge noen som har så kort stett at de går i oppvaskmaskinen. Noen av mine gjør ikke det, og kan jo si det sånn at jeg ikke bruker de når vi er 10-12 til middag.

Skrevet

Rosendahl har mange fine enkle glass...

Skrevet

Vi samler på en glasserie som heter Herregårdstinn og selv syns jeg den er kjempefin=)=)

Skrevet

D er akkurat den serien jeg har sett på som jeg syntes er finest.... D var synd :(

Skrevet

Knast? Hvis du mener brist, så kan det hende at det hjelper å bruke litt kjøligere vann, og heller skylle i varmt vann etter de er vasket. Tynne glass blir ekstra skjøre i varmt vann, og sprekker lett når man vasker de.

Skrevet

Ja, hva menes med "knast" egentlig? Er d d at d går av skall?

Skrevet

jeg samler på glass-serien som heter Svane,liker dem kjempe godt:)

Skrevet

Vi syns Eva Trio sine glass er helt nydelige! De er veldig stilrene og elegante. Ikke så fryktelig dyre heller :)

Skrevet

Jeg samler på serien Skagerak og er kjempefornøyd:) De vasker jeg greti for hånd eller i oppvaskmaskinen. Aner ikke om de egentlig kan taes i maskin, men har nå gjordt det alikevel jeg da. Har gått bra det:)

Skrevet

Har Tangen glass, robuste og fine glass. Tåler selv de minste barnehender og ser stilig ut på dekket bord.

Så det får bli min anbefalning.

Skrevet

anbefaler Cilia fra Magnor Glassverk

Skrevet

Knast=brist, ja.

Sikkert et lurt tips, men nå har vi oppvaskmaskin, så da er resten av glassene trygge. Men vi har innsett vår begrensning, og har ikke erstattet de ødelagte glassene.

Skrevet

De er fine, ja. Kanskje dere er mer forsiktige enn oss?

• 4 år senere...
Skrevet

Jeg synes det gir en "god følelse" å drikke, både vin og andre drikker, av et vakkert krystallglass.

Typiske kjøkkenglass og veldig tynne glass, gir meg ikke den gode følelsen av noe ekstra... Den følelsen som jeg gjerne vil ha når jeg ønsker å "ta ett skritt opp" fra den travle hverdagen. Nyte litt :-)

Skrevet

Vi samlar Chateau frå Kosta Boda, synes dei er kjempefine.

Skrevet

Vi samlar Chateau frå Kosta Boda, synes dei er kjempefine.

De har vi også. De eldste er over 20 år gamle og like fine etter mange runder i oppvaskmaskinen, også gjør de seg veldig på et pent dekket bord.

Skrevet

Er veldig fornøyd med Fontaine fra Holmegaard!:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...