Gå til innhold

Var dette freidig eller helt akseptabelt av barnevakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillesøsteren til min mann skulle passe. En veldig ok jente altså.

Men, hun har da funnet vår bærbare pc i skuffen, koblet den opp og surfet.

Helt i orden for meg da jeg verken har pinlige bilder eller flaue adresser i adresselinja.

Men er ikke bærbar pc litt privat i dag, at man i det minste spør om å få låne?

Hun er her 4-5 ganger i året. Hadde hun vært her oftere hadde hun gjerne vært litt mer hjemmevant.

Meninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er respektløst. Burde spurt om lov mener jeg : )

Skrevet

Jeg tror nok jeg ville spurt først ja....

Skrevet

En PC er personlig, og da spør man før man låner. Men jeg ville bare sagt det til henne at hun må spørre neste gang, og så bare glemme det.

Skrevet

Men hadde det vært en stasjonær PC så hadde det vært i orden? Er det det du mener? Jeg syns dere er dumme som ikke oppretter en gjestebruker på laptopen deres, til nettopp slike tilfeller.

Skrevet

Særdeles freidig og på grensa til direkte uhøflig!

Skrevet

Vi har passord på både den bærbare og den stasjonære pc'n vår. En profil til meg og en til sambo. Så på den måten kan ingen komme seg inn på dataen uten å spørre oss først=)=)=)

Skrevet

Jeg ville tenkt at barnevakten sikkert kunne tenke seg å surfe litt på nettet når ungen hadde lagt seg, og ville derfor ha satt frem PC'en til henne.

Hadde ikke tatt meg noe nær av at hun hadde gått inn på PC'en, men hadde syns det var naturlig når man er i familie og alt.. Men det er kanskje annerledes med bærbar PC, den blir litt mer personlig med en gang den ikke står fremme..

Skrevet

Helt uakseptabelt! Hadde ikke hatt henne som barnevakt igjen før hun hadde blitt større, og vi hadde forklart hvorfor.

Skrevet

Herregud, det hadde jeg ikke brydd meg noe om...

Skrevet

mye rart man skal henge seg opp i

Skrevet

hadde ikke gjort meg noen ting. Sikkert kjekt å surfe litt på nett når man sitter barnevakt en kveld.

Skrevet

hun burde ha spurt først, helt klart. samtidig synes jeg at en barnevakt burde få tilgang til internett dersom det er mulig. hadde dataen stårr oppe hadde det vært annerledes. pc er privat ja

Skrevet

HI her. Har vel neppe hengt meg opp i det. Jeg har ikke nevnt det for min mann en gang. Og jeg nevner alt som plager meg til han.

Men datamskina lå sammenpakka i en skuff i en komode med private papir. Så den lå liksom ikke å fristet rett foran henne.

Skrevet

Hun skulle da bare på internett, er vel greit å gå inn på internett så lenge man ikke gjør noe annet! Hadde ikke brydd meg med tanken en gang

Skrevet

Jeg hadde reagert litt på at hun hadde tatt den utav skuffen, men jeg hadde ikke tenkt mer over det. Syns det er å overreagere når noen sier at det er frekt og respektløst. Skjønner godt at jenta vil surfe mens hun sitter barnevakt.

Skrevet

Hun kunne ringt og spurt om dere hadde pc og nett. Eller avklart om dette før dere dro. Man snoker da ikke i andres skuffer når man sitter barnevakt.

Skrevet

Lån av PC er egentlig greit, jeg henger meg mer opp i; hva i alle dager gjorde hun i skuffene deres?!

Skrevet

Syns vel egentlig det var kjipest av dere å ikke legge til rette og tilby henne muligheten i utgangspunktet.

Hadde jeg opplevd det samme, hadde jeg vært flau over å ikke ha sagt ifra til barnevakten at hun selvsagt kunne surfe på nettet.

Skrevet

Helt ok å bruke pc, men hadde ikke satt pris på romstering i skuffene. Men nåpr det er sagt har hun sikkert bare lett i skuffene etter pc'n og ikke noe annet..

Skrevet

Det hadde vært helt OK hos oss. Vi har en profil for gjester og en profil for hver av oss i huset (med passord). Så lenge folk bruker gjesteprofilen ser jeg på det omtrent som å skru på fjernsynet.

Skrevet

For det første synes jeg det er litt rart at du lar en person som dere ser 4-5 ganger i året være barnevakt,.... Men jeg hadde jo lurt på hvorfor i alle dager hun rotet i skuffene, hun må jo ha visst hvor pc`n var eller?? DET er nemlig uhøflig uansett hvor hjemmevant man er, å rote i andres skuffer.......

Skrevet

Herregud, det er lillesøsteren til samboeren din. Hun har sikkert snoket rundt på rommet hans siden hun gikk i bleier og det er sikkert den mest naturlige ting i verden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...