Anonym bruker Skrevet 8. desember 2008 #1 Skrevet 8. desember 2008 Kunne tenkt oss det navnet på barnet vårt, siden vi liker eldre navn. Og det er et navn som ligger i min manns familie.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2008 #2 Skrevet 8. desember 2008 Fint navn ja. Men fortsatt tynget av en viss inflasjon.
Pulverpadda Skrevet 8. desember 2008 #3 Skrevet 8. desember 2008 Leander kommer nok til å være på topp 10 listen over navn i 2008. Det virker som om det er mange som vil ha det som navn nr 1 eller 2....... Men det er et utrolig fint navn da, så hvorfor ikke
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2008 #4 Skrevet 8. desember 2008 Hva slags infalasjon tenker du på? Ja jeg syns det er kjempe fint og det er et familienavn. Men jeg vil ikke ha det hvis det havner på topp 10 lista. HI
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2008 #5 Skrevet 8. desember 2008 Skulle stå inflasjon...Hehe. Lurte seg inn en ekstra a
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2008 #6 Skrevet 8. desember 2008 Inflasjon er høy økning som dermed gir lavere verdi. Atså, vakre navn som blir mye brukt mister litt av skjønnheten og særegenheten. Som fx Elisabeth på 60-80 tallet.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2008 #7 Skrevet 8. desember 2008 Du kan jo ta en titt på statistikken på ssb http://www.ssb.no/vis/navn/sok.cgi?fornavn=leander&etternavn=&base=mann〈=n
~~DoraDora~~ Skrevet 8. desember 2008 #8 Skrevet 8. desember 2008 Leander er et kjempefint navn. Det synes de fleste, og dermed blir det automatisk et populært navn. Navn få synes er fine, havner naturlig nok lavt på navnelisten. Jeg vet en mann på nesten 80 år som heter Leander, så det er et gammelt norsk navn.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2008 #9 Skrevet 8. desember 2008 Det er uansett et nydelig navn. Fatter og begriper ikke hvorfor det skal ha noen betydning om det er populært eller ei. Man velger da de navnene en liker best til sine barn vil jeg tro:)
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2008 #10 Skrevet 8. desember 2008 Huff, da ser det ut til at vi må finne et nytt navn til den lille i magen. Jeg vil absolutt ikke ende opp med at min gutt skal ha samme navn som mange av guttene i klassen. Har dere noen andre fine forslag? Det er viktig for meg at det er et skikkelig navn, og ikke et hjemmesnekra navn. Vi har også tenkt på Johan (utales som Johann).
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2008 #11 Skrevet 8. desember 2008 Vel..jeg har et motenavn. Og har 5 i samme omgangskrets med samme navn. Og det er ukult. Ferdig arbeid. Føler meg ikke mye unik der for å si det sånn.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2008 #12 Skrevet 8. desember 2008 Johan er kjempeflott! Hilsen en kritisk lenger ope på tråden.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2008 #13 Skrevet 8. desember 2008 Ja jeg syns det er flott med fine, enkle, eldre navn. Det er så viktig for oss at barnet vårt får et navn som skal passe resten av livet. Klarer ikke helt se for meg at Maximilliam, Chrisander, Milo osv er på jobbintervju f.eks.... HI
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2008 #14 Skrevet 8. desember 2008 Det er det som er med motenavn...
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2008 #15 Skrevet 8. desember 2008 Leander er ut! Synes det er et homsete navn, og har aldri likt det!
Kjukka Skrevet 8. desember 2008 #16 Skrevet 8. desember 2008 Johan er toppers... Det skal vi kalle neste, om det blir en gutt da! Blir det ei jente, skal hun hete Maren
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2008 #17 Skrevet 8. desember 2008 Hehehe, homsete navn. Nei det syns jeg da ikke. Men kan ikke du komme med et forslag på navn til meg da? Som sagt det er viktig at det er et navn som er gammelt og ''norskt'' (trenger ikke ha opphav i norge, men det må være mye brukt i de eldre dager) HI
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2008 #18 Skrevet 8. desember 2008 Dytter i håp om fine navneforslag
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2008 #19 Skrevet 8. desember 2008 Johan er et fint navn hvis det blir uttalt Johann som du skriver, men tror det er et navn som lett får motsatt trykk og da er det plutselig veldig lite fint...
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2008 #20 Skrevet 8. desember 2008 Ja merker selv jeg noen ganger sier Johan uten å utale det med t nn. Men må vel bare terpe litt på det til andre og meg selv så sitter det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå