Liten gutt i mars ! Skrevet 8. desember 2008 #1 Skrevet 8. desember 2008 Uff ikke igjen... Var hos legen i dag og fikk antibiotika for urinveisinfeksjon. Kjedelige greier. Er 28 uker på vei og dette er andre gang i svangerskapet. Det gjør jo så vondt. Liker jo ikke å ta medisiner selv om de sier at det ikke er farlig. Flere som er plaget med urinveisinfeksjon ?
MillaMed2 Skrevet 8. desember 2008 #2 Skrevet 8. desember 2008 Jeg er gravid i uke 16, og har heldigvis ikke opplevd urinveisinfeksjon i svangerskapet...ennå. Var veldig plaget med det tidligere, men er vel nesten et år siden jeg hadde d sist. Når fikk du d første gang i svangerskapet? Er litt redd for at jeg kommer til å få d, for har hørt at d er større sjangse for å få infeksjon når man er gravid.
Liten gutt i mars ! Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. desember 2008 Jeg hadde det ca rundt uke 15-16. Har vært plaget masse med det før jeg ble gravid også sånn ca 1-2 ganger i året. Kjedelig. Jeg tar jo alle forhåndsregler så jeg forstår ikke hvorfor jeg skal få det så ofte. Men jeg har alltid hatt 3+ blod i urinen, så jeg har vel lett for å få det da. Jeg råder deg til å drikke mye vann og passe på at du får tisset ferdig når du er på do, sånn at det ikke blir igjen noe i blæra. Da har bakteriene lett for å formere seg.
MillaMed2 Skrevet 8. desember 2008 #4 Skrevet 8. desember 2008 Jeg hadde også utrolig mange urinveisinfeksjoner før. Husker jeg på d meste hadde 3 stk på èn mnd. Var inne på sykehuset, men de fant ikke noe galt. Så er veldig glad for at jeg ikke har hatt d på lenge nå, og for at jeg ennå ikke har fått d i svangerskapet. Jeg prøver å drikke masse ja, og prøver også å tømme blæra skikkelig når jeg er på do, men d er ikke alltid lett. Blæra mi er blitt litt "ute av kontroll" etter alle de tidligere infeksjonene. Kan være all pencillinen som har gjort d, men resultatet er hvertfall at jeg ikke klarer å tømme meg skikkelig. Går ofte på do og tisser 2 ganger etter hverandre i løpet av 10 min. Nå som jeg er gravid er d jo ekstra ille med tissinga, men har hatt d sånn lenge før jeg ble gravid også. Veldig ergerlig. Ønsker deg hvertfall masse lykke til, og håper du snar blir god igjen:) Er utrolig vondt med urinveisinfeksjon.
(:§:) Skrevet 8. desember 2008 #5 Skrevet 8. desember 2008 Jeg har både forebygget og leget UVI med å ta tranebærkapsler(sammen med rikelig drikke)!!!!!!!! Anbefales! Må jo være bedre enn antibiotika! Lykke til!
Liljen venter tvillinger Skrevet 9. desember 2008 #6 Skrevet 9. desember 2008 Enig tranebær hjelper, men er veldig dyrt da. Jeg tar 3 og 3 i slengen ca hver 4-5 time sammen med å drikke masse, når jeg kjenner symptomer. Som forebyggende: Dersom man unngår å spise søt sukkerholdig mat og drikke, minsker man også risikoen for å få UVI og man blir lettere kvitt det... sukker er næring til bakteriene som trives i urinblæren.. Tranebær gjør klimaet surt i blæren og gjør det vanskeligere for bakteriene å feste seg i slimhinnen i urinblæreveggene.
To gutter + en til? Skrevet 9. desember 2008 #7 Skrevet 9. desember 2008 Hei, jeg er en gammel traver innen uvi-businessen - det er ikke moro, men det er en del ting man kan prøve før man hiver seg på anitbiotikakjøret. Tipsene over om å drikke mye og passe på å tømme blæra helt er gode råd, i tillegg kan det funke å ta et stort glass appelsinjuice før du legger deg, så er urinen surere om natta når den blir stående lenge i blæra. Mange får uvi i forbindelse med sex, det kommer av at urin som står i urinrøret (og som dermed er nærmere underlivsbakteriene), 'masseres' opp i urinblæra igjen under samleie, og deretter blir du syk. Derfor er det viktig å gå på do umiddelbart etter sex (og igjen passe på at du har tømt blæra ordentlig). Forøvrig kan det være lurt å ha vasket seg ekstra godt (både du og mannen din), siden det tydeligvis ikke er så mye som skal til for en del av oss. Forøvrig bør du passe på å holde deg varm, særlig på rompa selvfølgelig, men også på tærne. Jeg får ofte symptomer hvis jeg har vært utsatt for bare litt trekk (føler meg som en gammel, skjør dame :-) Når ulykka først er ute, har jeg hatt god hjelp av homeopati - jeg har ikke trengt en eneste antibiotikakur på åtte år, før det kunne jeg ha en i måneden. Urinveisinfeksjoner er en av de få tingene det er forskningsmessig belegg for at homeopati kan ha en positiv effekt på, og jeg pleier å merke bedring etter 15-30 minutter hvis jeg treffer på middelet (det er mange forskjellige, avhengig av hva slags symptomer du har, så du må nok få hjelp av en homeopat, i hvertfall i starten). Mht tranebær ville jeg googlet det før jeg kastet i meg store mengder - naturmidler kan som kjent også påvirke fosteret, og jeg lurer på om jeg kan ha lest noe i retning av at man skal være forsiktig under graviditet. Lykke til!
Stine - gull09 + liten spire11 Skrevet 9. desember 2008 #8 Skrevet 9. desember 2008 jeg har hatt uvi i over en uke nå. har gått på antibiotika i en uke i dag. enda ikke bra. Har sliti med uvi et par år nå, men pleier alltid å hjelpe med antibiotikakuren etter noen dager. Noen som vet hva legene gir meg nå som det ikke har hatt noen effekt på meg denne gangen?
hehs Skrevet 9. desember 2008 #9 Skrevet 9. desember 2008 me too akkurat ferdig med kur nr 2, 1 når jeg var 16 uker og en nå er 24 uker nå, men jeg har blitt veldig syk begge gangene, oppkast og uvel, svimmel og slapp, måtte dra på sykehuset pga smerter i magen, har ikke merket noe til det bare ved å gå på do liksom.... håper for gudskyld at dette var siste gang,..... er ikke plaget ellers, kun hatt det 3 ganger i mitt liv, 2 nå en i forrige graviditet!!!!
septemberpiken Skrevet 9. desember 2008 #10 Skrevet 9. desember 2008 Jeg har også hatt UVI i svangerskapet, og det er ikke særlig morsomt. Nå har det vært bra en stund, og jeg prøver C-vitaminmetoden (drikker juice og tar c-vitaminer). Vil heller ikke prøve naturmidler nå i graviditeten, og er glad jeg har kunnet ta medisiner så langt - vil helst unngå medisiner også, men de er sikkert testet vel så godt som tranebær, for å si det sånn (tar jo en type som regnes som trygg for gravide).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå