Gå til innhold

Spm til dere med lurekropper om sykluskluss...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Før mitt første barn hadde jeg litt lange sykluser, ca gj sn 32 dager, men varierte fra mnd til mnd. Etter at jeg fikk mitt første barn for ca 2 år siden har de vært mer regelmessige, ca 29 dager. Har prøvd på nr 2 nå i ca 6 mnd og de siste to mnd har syklusen begynt å tulle seg til skikkelig. Nest siste pp var den 27 dager og siste 35 dager..... frustrerende!! Jeg er snart 36 år. Tror dere dette er tegn på at jeg begynner å bli for gammel?? Brukte ganske lang tid på førstemann også da, ca 10 pp.

Hjelp meg vær så snill! Noen synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta det med ro. Vi er mange i samme situasjon. Har to barn fra før, men etter at vi no skal prøve på nr tre har syklusene mine trøblet og variert fra 26 dg til opp mot 39 dg. Tror selv at jeg tenker meg til positive tester og derfor uteblir mens. Sikkert ikke slik, men...

Har snakket med jordmor, men hun har ingen god forklaring. Har hatt 1 MA og 2 SA på et år, så jeg blir da gravid. no må vi bare håpe at neste spire fester seg fast skikkelig.

Spurte jordmor om jeg begynner å bli for gammel, men det avfeide ho med en gang. Noen egg er dårligere enn andre, så jeg har bare vært max uheldig mente hun.

vi får satse på at desse lurekroppene våre slutter å lure oss en periode, så vi kan få en etterlengtet spire snart. Er inne i min 20 pp

Lykke til:-)

Skrevet

Hei,

Jeg har lurekropp ja! :-D

Dette er ikke for å skremme dere eller noe sånt, men det at syklusen plutselig blir uregelmessig skyldes ofte hormonforandringer. Det trenger ikke å være negativt, men det *kan* være tegn på at man begynner å bli eldre. Ikke nødvendigvis gammel, men eldre. Selv om mange blir gravide etter 35, så er det ingen hemmelighet at fruktbarheten synker etter 35-års alderen.

Hadde jeg vært deg, så tror jeg kanskje jeg hadde spurt legen om en hormonprøve. Mest sansynlig er den helt fin og da er det bare å kjøre på, men om den ikke er fin, da vet dere ihvertfall hva det er og kan gå videre derfra.

Dette er ihvertfall mitt råd. Det er tross alt bedre å vite enn å ikke vite.

Klem

Skrevet

Hei

Tusen takk for svar!

Har nå bestilt en sånn innledende utredningstime hos lege/ gynekolog. Håper vi kan få noen svar og gode råd vedrørende prosessen fremover. Er det virkelig sånn at psyken kan føre til ustabile sykluser? Man tenker jo ekstremt masse på å bli gravid når man prøver - blir nesten altoppslukende. Livet blir satt på "vent" og det er jo ganske slitsomt.

Lykke til alle sammen!

Klem

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...