solstråle=) Skrevet 8. desember 2008 #1 Skrevet 8. desember 2008 Det er ca 6 mnd siden jeg stoppa med pilla å er enda ikke gravid.. Mensen kom på lørdag:(.. Å alle rundt meg blir gravide på en to tre.. Er det uka før man har mensen at man har eggløsning? Hører så mye forskjellig.. Noen sier uka etter mens og noen sier uka før mens...
maizi Skrevet 8. desember 2008 #2 Skrevet 8. desember 2008 Skjønner du er lei.... Er det første barn? I forrige graviditet så brukte vi 6 pp før jeg endelig fikk positiv test. Var ganske utålmodig ja, og det hjelper ikke at alle rundt seg blir gravid på første forsøk liksom... Men siden du har brukt p-piller kan det gå noen sykluser før du får EL etter du har sluttet. EL "dagen" varierer med sykluslengde. Dersom du har 28 dagers syklus vil sannsynligvis EL være mellom dag 10 og dag 16, sannsynligvis dag 14. Men det er individuelt. Jeg kjenner flere som har prøvd lenge uten å bli gravid som har kjøpt EL test og har blitt gravid på første forsøk. Timing er alt!! Kanskje du skulle prøvd det? Jeg er i 1pp og er kjempeutålmodig allerede, skal hamstre tester før neste EL.... Lykke til!
-prøverpånytt- Skrevet 8. desember 2008 #3 Skrevet 8. desember 2008 Det jeg vil anbefale er å telle dager fremover fra mensens første dag.Det synes jeg er lettest for det jo ikke så lett å vite bestandig når denne tanta kommer.. eks:om mensen setter i gang man 1 des.så teller du 10 dager frem,da kommer du til ons 10 des.Også fra da har dere sex på dag 10-12-14 osv.De aller fleste har el.her en plass.Noen har lengre,men i utgangspunktet skal el.komme mellom dag 10 og dag 16. Lykke til i alle fall!
Prosjekt_baby84 Skrevet 8. desember 2008 #4 Skrevet 8. desember 2008 Hei. Er det ikke irriterende når alle rundt blir gravide bare de snakker om det? Nå skal ikke jeg klage, er bare i 2 pp. Men ønsket er de like fullt. Det er individuelt det med el. Men man kan ofte regen midt i, litt avhengig av hvor lang syklus man har. Jeg har hvertfall el 14 dager før mens, og for meg blir det litt over midt i, har syklus på 30 dager ca. Om man har el uke før mens vil man få en lutealfase på under ti dager, og det er en såkalt "defekt" lutealfase. Det vanlige er 12- 16 dager fra el til mens. Har dere prøvd aktivt siden du slutta på pilla?
solstråle=) Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. desember 2008 Ja har jo det har.. Har prøvd å ikke gå på do rett etter sex og alle de tingene der men jeg veit jo at det kan ta sin tid men er så lei av å vente.. Å når de rundt meg blir fortere gravid enn meg å så blir ikke ting bedre:( men sånn er det.. Takk for svaret.. Er det deres første?
solstråle=) Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 8. desember 2008 Ja det er første.. Men jeg vill at det sakl skje nå men jeg veit at det ikke skjer.. Er sikkert ikke så rart heller, har jo gått på pilla i ca 8 år uten stopp så det tar sikkert litt tid før det er ute av kroppen.. Er det deres første?
solstråle=) Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 8. desember 2008 Nei ikke sant den er jo ikke akkurat til å stole på helt når den skal komme.. Takk.. Er dette din første?
maizi Skrevet 8. desember 2008 #8 Skrevet 8. desember 2008 Det er vår andre, har en gutt på 1.5 år. Så nå er det på tide, hehe. Kjempekoselig å være gravid og kjenne magen vokse, gleder meg skikkelig. Så håper bare jeg slipper å vente for lenge.... Når forventer du neste mens da? Jeg skal ha i uke 51, men har ingen symptomer på graviditet så har ikke store forhåpninger. Men hadde vært litt av en julegave da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå