Gå til innhold

Pysete og synes fødsel er vondt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk beskjed av ei dame at jeg ikke måtte være så pysete, hun hadde født 3 gutter, og hun synes ikke fødsel var noe å klage over. Litt vondere enn mensen sa hun... Heh... JADA....TROR DEG SÅ GJERNE!!

Mulig jeg ligner mumimamma for øyeblikket, men er nok ikke like naiv...

Og om så hun hadde enkle fødsler, man sier da ikke at folk klager unødig over smertene av en fødsel fordet. Smerte oppleves forskjellig, og noen har vondere enn andre uansett.

Teite dama... grrr!!! GLEFS!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sløkket kjerring!!!!

Jeg fødte en stjernekikker og revnet og ble klippet i alle retninger,IKKE særlig behagelig nei!!

Men denne damen fødte vel kanskje unger som bare sklei ut av seg selv??

Skrevet

Jeg tror sånne mennesker må være utrolig trangsynte! De må da ha fått med seg at en større prosentandel synes fødsler er veldig smertefullt. Men det er jo sånn at noen faktisk ikke har så vondt, har en venninne som nesten ikke merket at hun hadde rier en gang, bare litt kynnere, og plopp var ungen ute. Jeg kjenner henne ganske godt, og dette er IKKE fordi hun har en høy smerteterskel!!

Nei, alle fødsler er forskjellige!!

Skrevet

Alle har vel uansett vondt til en viss grad, noen takler det bedre enn andre, folks smerteterskel/opplevelse er forskjellig. Folk må jo respektere at fødselsopplevelsene til folk er utrolig forskjellig. Alle har vel litt angst før man har født første gang ihvertfall, for da vet man jo ikke hvordan det er eller kommer til gå. Heldigvis går det jo veldig bra med de fleste av oss.

Moren min ga meg et veldig godt tips sist. Hun sa : "Se på det som en jobb du må gjøre og få overstått, smerten er fort glemt etterpå." :)

Syns det var fint sagt egentlig.. (og hu hadde en helt jævlig fødsel med meg som var 5,4 kg stor nemlig..)

Vennlig hilsen Motoko - 50 dager igjen til termin!

Skrevet

Jeg kan helt ærlig si at jeg har aldri opplevd å ha så sinnsykt vondt før...Trodde jeg skulle dævve der jeg lå...

Åpningsriene er J****** å kan ikke beskrives med ord..

Jeg har aldri hylt så høyt i hele mitt liv...Kjennes ut som om kroppen skal dele seg i to.

Epirural er KONGE!! Kjendte omtrent ikke åpningsriene etter den ble satt...Fra pressriene begyndte husker jeg ikke noe som skjedde rundt meg(lukka øynene) å alt som foregikk i mitt hode var å presse som F***..

Jeg ble til slutt tatt med vakum å måtte bli klipt...Trodde jeg skulle få totalruptur når legen sto med spenntak med vakumet i 5 pressrier for å få ut prinsessa.

MEN

Alt dette vonde forsvinner seriøst når du får denne skjønne skapningen på fanget. Du glemmer alt rundt deg å fokuserer på den lille.

Du har gangsperre i mange dager etterpå, i alle ledd,alle muskler å alle plasser på kroppen. Men bare blikket til nurket tar vekk alle tanker om hva som er vondt.

Skrevet

Og jeg sitter på min side av gjerdet og må si at ja, en fødsel er vond. Kjempevond, men seriøst.. Tar heller en fødsel fremfor tannverk!

Og har hatt begge deler. Foretrekker faktisk en fødsel da. Den er over på noen timer, koster ikke skjorta og det vanker en helt enorm premine i enden av vondtene! Det kan søren meg ikke tannlegen skryte spes av altså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...