Gå til innhold

ny barnelov

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 4 barn med 3 menn. Disse vokser opp som helsøsken. De 2 minste er 2 år og 9 mnd. Jeg tror det ville være mye mer splittende om barna skulle ha 50% delt bosted med fedrene sine, nå vokser de opp sammen og de 2 eldste ser sin felles far når far kan ( han bor i utlandet). De 2 andre ble til når jeg var alenemor, har ikke bodd sammen med noen av fedrene deres. Nr3 ble laget i stormende forelskelse som ikke varte for barnefar til barnet ble født, nr 4 ble laget i kjærlighetssorg over barnefar til nr 3 og kom som en overaskelse. Men jeg tok ikke abort og vi er en harmonisk ressursterk lykkelig familie som har masse glede av hverandre. Men hadde loven vært slik at jeg måtte ha tvunget 50% delt bosted hadde jeg valgt abort, eller om jeg var tvunget til delt foreldrerett. Jeg hadde ikke orket det som ville følge med en så oppslitting av familien. Jeg er glad jeg har fått mine barn forslagene om ny barnelov kom. Det jeg vil si er at flere kvinner vil velge abort om de nye forslagene blir realisert. Selv med all mulig prevengsjon blir det uplanlagte barn til utenfor stabile parforhold. Særlig nå som det ikke er så tabu lenger å være alenemor. Å få barn alene betyr ikke ressursvak og ett dårligere liv for barn, det kan også være en god oppvekst. Det er kvinner som blir gravide, det er de som tar valget om de skal føde barna eller ikke. det er de som velger om de vil beholde barnet i magen ut fra hvordan livet blir etter barnet blir født. Jeg tenker også på flytte forbudet. Jeg bor nærmest barnefar til nr 4. Skulle jeg finne tilbake til barnefar til nr 3, får jeg flytteforbud fordi da flytter jeg vekk fra barnefar til nr 4? Skal barna splittes for at fedrene skal ha samvær. Det finnes mange forskjellige familie forhold i dag, det må være bedre å gi mer rom for den enkelte familie å velge selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de har sakt at det ikke blir flytteforbud eller 50/50 som norm ved ny barnelov, så du trenger ikke beskymre deg. om du velger og flytte tilbake til far nr 3 så må du melde fra til de andre fedrene i god tid. det er det nye.

den nye vanlig samvær er at man deler alle ferier likt og har 1 natt i uka og anden vær helg, der helgen varer fra torsdag til søndag. men da må jo far ønske det da. og det er jo fremdeles fult mulig og bli enige om alt mulig annet av samværsordninger :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...