prekæs Skrevet 8. desember 2008 #1 Skrevet 8. desember 2008 Av plast til fler hundre kroner boksen? Joa, det holder, men det gjør også billigbokser til en brøkdel av prisen...helt uten at produsenten av billigboksen trenger garantere for at den tåler oppvaskmaskin og micro. helt uten at produsenten kan garantere at du får ny om den gamle går i stykker. (akkurat som om noen gidder benytte seg av det tilbudet). Og sliter man ut en og får ny, koster den likevel ti ganger så mye som en boks fra Ikea. (som også holder). Bør man være skeptisk til ting som selges uten at kjøper får mulighet til å sammenligne pris og andre kvaliteter? Eller er det bare å kjøpe i vei å få kjerringskapet på plass jo før jo heller? (Hælle måne...det blir jo så lekkert i kjøleskapet mitt...for ikke å snakke om matskapet og så matcher de turkise kjøkkengardinene mine) Nå? Har dere tenkt dere om?
Gjest Sauen - preggers Skrevet 8. desember 2008 #2 Skrevet 8. desember 2008 Aldri i verden om jeg gidder å kjøpe plastbokser til flere hundre kroner. en plastboks er for meg en plastboks, og om den kommer fra ikea, europris eller tupperware gir jeg blanke i=) mine bokser fra europris og ikea tåler nå både det ene og det andre... =)
Gjest Skrevet 8. desember 2008 #3 Skrevet 8. desember 2008 Hehe, for å si det slik, det eneste jeg har av tupperware er en saltbøsse gubben fikk av din mor pga at han mangla en....stygg som juling er den også..gjemt langt bak i skapet. Ellers funker sett til en pris av 99-149kr med flere bokser i prisen helt utmerket. Være seg Ikea, Lidl eller Europris. Så har man mer penger til det som skal i boksene ;-)
AnonymMamma Skrevet 8. desember 2008 #4 Skrevet 8. desember 2008 Du er svært kritisk tenkande har jeg lagt merke til. Lurer på om du e missunnelig eller ka som er drivkraften bak alle de opp-ned meiningane dine. E du klar over ka som er i plastbokser egentlig? Kanskje nokon er meir mijøbevisst, og kjøper noko som varer lenger enn enn boks fra europris. Kanskje nokon er klar over alt som er av giftig materie i billige boksar. Trur du alle som ikkje gjør som deg er naut eller? Alle klarer å tenkje utafor boksen, vel de fleste ihvertfall. Kanskje nokon likar konspetet på tupperware? Kan dei ikkje for all del gjere det utan at du presser på dei stempelet idiot eller stiller spmtegn ved det?
prekæs Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. desember 2008 Du skjønner. Det forundrer meg at enkelte kan gjøre kål på ett par tusen til plast til skapet...også ville de aldri i verden lagt ned 2000,- til en gjenstand som i det minste er dekorativ og kan stå framme. Merkelig...hmm.
prekæs Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 8. desember 2008 Selvfølgelig er jeg kritisk tenkende. Og ja. Jeg vet veldig godt som er i plastbokser. Kanskje noen andre også hadde dratt litt nytte av å tenke seg om litt noen ganger. Ikke du da. Du er jo gjennomtenkt så det holder.
AnonymMamma Skrevet 8. desember 2008 #7 Skrevet 8. desember 2008 Kan du ikkje bare akseptere at folk er forskjellige???????? Har du råd til 2000 til plastboksar så har du det då, vanskeligare er det ikkje. Og dei boksane vare sikkert livet ut og man vett at de holder. Og at dei ikkje innheld mye giftige stoffar. Spør ein som jobber med kreftfremkallende stoffer microbiologi ka dem ville ha prioritert. Same sa folk om dei svarte sleivene for nokre år tilbake også, dei vart kreftfremkallende. Og alle kjøpte nye.
Gjest Skrevet 8. desember 2008 #8 Skrevet 8. desember 2008 det er forska på at billig boxer er dårligere enn andre... dme er mer branfarlige og inneholder masse farlige stoffer. veit ikke åssen det er med deg men jeg setter helse og liv framfor økonomi så vi betaler det dyreste selv om man kan få billigere... er bare pisspreik at det liksom er det samme med tupperware som liksom med fekes noe fra ikea... hvorfor tror du at det ikke er forskjeller?? dem er designa fordi at dem skal brukes til spesiele formål... det som er bra med en del av boxa er at dem kan brukes til feks å ha gulerøtter ett sted også kanskje f.eks pizzastykke et annet og det er lagd for at ting ikke skal bli dårlig og sånt. sorry ass men det bryr meg. og hva skader det deg???? javel så jeg bruker masse penger på plastbokser og javel jeg bruker masse penger på matvarer, kanskje du ikke gjør det... men på samma tid kjøper du kanskje mer merkeklær enn meg. så det e rsånn liksom jave det er et valg og vi er forskjellige. godta det liksoM!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 8. desember 2008 #9 Skrevet 8. desember 2008 hm.. jeg har matbokser fra dem, enkelt og greit fordi da holder grønnsakene og frukten seg flott igjennom hele dagen. det gjør den ikke i vanlige bokser. syns det var verd pengene. men ellers har jeg ingen ting derifra. moren min har en slags illfast form i plast, som koster fantastisk mye penger. hun påstår den er verd det fordi man kan stappe alt mulig oppi der også er det ferdig samtidig omtrent uansett. men jeg syns ikke maten fra den boksen er noe serlig godt.
prekæs Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #10 Skrevet 8. desember 2008 Hvem sier det? Er det selgeren? Dokumentasjon?
AnonymMamma Skrevet 8. desember 2008 #11 Skrevet 8. desember 2008 Du vett tydeligvis ikkje ka plastboksar fra europris inneholder. Du drar konklusjoner om at andre ikkje tenker seg om dersom dei har ulike dine meiningar. Ka for kortenkt svar er det???
Gjest Skrevet 8. desember 2008 #12 Skrevet 8. desember 2008 Hva i all verden er det du er så amper for?
Mamma2OO5 Skrevet 8. desember 2008 #13 Skrevet 8. desember 2008 Hvis du tenker på wupperware, så har man livstids garanti på de og går den i stykker eller blir stygg på noe vis (av uforklarlige grunner) så får du ny helt gratis. Synes virkelig at tupperware er verdt pengene jeg da, men.. Ikke fordi det blir lekkert i kjøleskapet, men fordi de er gode.
prekæs Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #14 Skrevet 8. desember 2008 Og alt de kjøpte nytt var selvfølgelig på homeparties av det dyreste merke. Sånn for sikkerhets skyld. Fordi selgeren der kunne fortelle at de var giftfrie...i motsetning til absolutt alt annet man fikk kjøpt. Du tror ikke på det vel?
prekæs Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #15 Skrevet 8. desember 2008 Hva inneholder dem da? Som ikke det dyreste merke inneholder? Det må jo finnes massevis av informasjon om de livsfarlige boksene fra Europris.
Gjest Sauen - preggers Skrevet 8. desember 2008 #16 Skrevet 8. desember 2008 Haha, jeg har aldri i mitt liv opplevd (og kommer nok aldri til å gjøre det heller) å møte så sterke meninger om plastbokser... Hehe, men det måtte jo være på dib da=) Plastboksene fra tupperware er nok forurensende de også. De er tross alt laget av plast=) Men jeg vet ikke så mye om plastbokser da, så jeg skal ikke si noe for sikkert=)
AnonymMamma Skrevet 8. desember 2008 #17 Skrevet 8. desember 2008 E vet kor miljøfarleg plast e for miljøet. Har du råd til å kjøpe varer frå en verdenskjent leverandør som har varer som varer livet ut er det kjempefint. Ingenting betre enn det vel? Eg har vært med i grønn ungdom, vørti tilhengar av forskning.no og ulike forskningsrapporter er nøysommeleg studert, så eg vet kor viktig det er å stanse opp plast industrien som øvertar meir og meir. Og stoffane som e i billig bokser e der nettopp fordi det er billig. Og du øver her, eg e ikkje amper, men følte for å si ifrå om deira besserwisserene her inne, som er rene vakthundane med ein gong det er noko å sette fingeren på
prekæs Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #18 Skrevet 8. desember 2008 Jeg har også hatt matbokser derfra til flere hundre kroner. Den mest fantastiske rota mannen bort etter to dager som nisteboks. Og sønnen min rakk vel knapt å få den andre med på skolen før den også var vekk.
Gjest Skrevet 8. desember 2008 #19 Skrevet 8. desember 2008 Du fremstår som amper. Og hvem er det du føler du skal sette på plass? Og hvorfor? Er litt forundret her.
prekæs Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #20 Skrevet 8. desember 2008 Jeg tror det er økologisk plast. Minst:)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 8. desember 2008 #21 Skrevet 8. desember 2008 ja det var litt artig å se hvor engasjerte folk ble... hihi
Gjest Sauen - preggers Skrevet 8. desember 2008 #22 Skrevet 8. desember 2008 Forøvrig, hvis man vil velge å være så bevisst på miljøet kan man vel la vær å bruke plastbokser? Plast er tross alt et av verdens største problemer når det kommer til forsøpling.
prekæs Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #23 Skrevet 8. desember 2008 Besserwisser? Altså. Se på meg som helt blank. Og informer meg, gjerne med linker til forskningsresultatene du sier du kan vise til. Jeg mener. Der det står at ett spesielt merke bør man foretrekke framfor andre merker.
MintCondition Skrevet 8. desember 2008 #24 Skrevet 8. desember 2008 Lurer på hvordan jeg har klart å overleve voksenlivet mitt så langt (34 år) uten en ENESTE Tupperware-boks?
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 8. desember 2008 #25 Skrevet 8. desember 2008 For ikkje så lang tid sida så blei det testa tåteflasker. Det viste seg at alle flasker ein får kjøpt i butikker inneholdt ein eller ann form for gift, kreftfremmkallans og hormonforstyrrans stoffar. Alle untatt ein, og det var flaska fra tupperware.......... Hvis det er noko som sparar miljøet så er det jo boksar som holder slik at du slepper å kaste dei og kjøpe nye heile tida. Hvis du skulle vera så uheldig at den fra tupperware går i stykker så får du ny, og dei tar helst inn den gamle slik at dei får resirkulert den........ Seier ikkje at ein ikkje klarer seg uten tupperware men det er ein måte å begrense avfall og forhindre skadlige effekter av det som er i billig boksar. Det er på lang sikt det er snakk om her ikkje i morgo....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå