Gå til innhold

Merkelig mens


Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har hatt det slik?

 

Sluttet på minipille etter å ha blødd i tre uker, fortsatt å blø ei uke til. Begynte å tempe ca to uker etter at mensen var slutt, 1. dag var veldig lav temp før den gikk opp med nesten 1*C og holdt seg oppe til mensen kom, da sank den igjen. Mensen kom ei uke etter at jeg forventet den, altså fem uker etter siste pille og temp sank i forbindelse med dette. Mensen har vært unormalt kraftig og mye mer smertefull enn jeg kan huske at den har vært. Var også kjempe oppblåst. I tillegg var den over allerede etter fem dager, mot normale sju-åtte. Nå kjennes det ut som om jeg har mensensmerter igjen... Det er bare ei uke siden jeg fikk mensen, så kan vel ikke være eggløsning allerede nå?!

 

Vanligvis er jeg veldig regelmessig på 28 dager og har smerter kun den første og den andre dagen, men har ikke hatt så vondt på mange år!

 

Noen som har vært bortpå noe lignende?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sauen - preggers
Skrevet

Syns det høres ut som en spontanabort...kraftig blødning og sterke smerter er jo typiske tegn. men mange får jo merkelige blødninger etter at de slutter på hormonell prevensjon da...

Skrevet

I vår kom jeg mot slutten på min uendelighetssyklus på 180 dager og da jeg endelig fikk mensen så blødde jeg noe voldsomt! Var ikke noen tidlig sa eller noe slikt. Jeg blødde så fælt at jeg fylte et bind til randen på en time! Helt sinnsykt... Men så varte den heller ikke så lenge.

 

Men det kan se ut som om du hadde el da du begynte å tempe, og da skal mensen komme 14 dager etter. Og siden den kom 21 dager etter, og det ikke var noen andre temperatursvingninger i mellomtiden, så ser det ut som om at du har hatt en tidlig sa. Jeg har også hatt en slik, men den var totalt uten smerter, så smertene i seg selv er ikke nødvendigvis en indikator. Likevel er det mange som opplever smerter ved en sa.

 

Siden du nettopp har sluttet på pillen så kan eggløsningen komme litt sånn i hytt og gevær, så det er godt mulig at du har el nå. Hvorfor ikke teste med el-test og følge tempen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...