Mamma til tre gutter Skrevet 8. desember 2008 #1 Skrevet 8. desember 2008 fikk en telefon fra legen min i dag som sa det at eg måtte begynne på sprøyter, måtte komme i morgen og en gang i uken fram til fødselen og etter fødselen skulle eg og ta sprøyter.. men det eg er lurere på er om det er flere som er gravide som må dette... veit at det er vanleg for gamle folk osv men syns dette er rart at eg som er så ung på ta dette... Er dette farlig på noen måte???
www.karibienshule.blogg.no Skrevet 8. desember 2008 #2 Skrevet 8. desember 2008 hei, jeg fikk B12- sprøyter av legen min på en av de første kontrollene. Hun gav alltid B12 til gravide sa hun, pga at babyen ikke skulle være ¨å slapp når den kom ut... Fikk enpakke med 6 doser jeg skulle ta en gang i uka. Tok de ikke så ofte, og har fortsatt 1 igjen. Dette pga at jordmor sa det ikke var nødvendig å ta de om jeg ikke hadde mangel på noe. Jeg var sykt trøtt og sliten, det har akkurat gitt seg nå (uke 32), men følte ikke at B12 hjalp på det i det hele tatt. Men har ikke hørt at det er farlig... På siste blodprøve var B12 fint, så jeg kommer ikke til å ta noe mer nå...
Mamma til tre gutter Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. desember 2008 eg er 32 uker på vei.. men å måtte ta sprøyter i mange måneder framover er ikke akkurat så fristende.. men men må man så må man..
Mayken Skrevet 8. desember 2008 #4 Skrevet 8. desember 2008 Jeg har hatt b12 mangel siden 2005. Dette er mitt 2 svangerskap med b12 mangel og det går helt fint, tar sprøyter hver 3.mnd, men er en stund siden jeg har tatt nå siden verdiene mine har vært fine. Skal inn å sjekke verdiene igjen i morgen og se om jeg trenger en sprøyte, er så trøtt og sliten, men tror ikke det har noe med b12'n å gjøre.
www.karibienshule.blogg.no Skrevet 8. desember 2008 #5 Skrevet 8. desember 2008 Skjønner det... Nå er ikke jeg noe redd for sprøyter - men: Du får sprøyta høyt oppe på rompa, det kjennes bare litt egentlig...Syns det mest kjedelige var å måtte dra innom legen så ofte jeg, siden de ikke holder til så veldig praktisk ift jobb. Om du har en nabo/ venninne som er sykepleier o.l. kan du jo få de til å sette sprøytene:D Eneste da er at du må kjøpe sprøyte selv, tar du hos legen har jo de på lager. Du får nemlig B12 i sånne plastkapsler (rød væske), og så blir det dratt opp i sprøyta før injisering.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå