Gå til innhold

HVilken erfaring har dere med pappapermen?


kitty08

Anbefalte innlegg

Her skal pappaen ha pappaperm rett over jul, og kjenner jeg gruer meg!! (mer enn til å gå tilbake i jobb).

 

Det er jo så mye å passe på og ha kontroll over, og pappaen her er skikkelig "lekepappa" som er rotete og kaotisk ... :-(.

 

Noen med erfaring. Vet det er fryktelig mange flinke pappaer der ute som har tatt masse ansvar fra første stund, men det har ikke vært slik her i gården dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vel vært utrolig heldig, for min mann har tatt en hel masse ansvar. Han er også nokså ryddig av seg. Så jeg er vel bortskjemt sånn sett.

 

Det gikk greit i pappapermen, han passet barn og ryddet. Han ryddet mer enn jeg klarte, i hvert fall de første månedene.

 

Men det er liksom jeg som er organisatoren da. Når jeg kom hjem fra jobb var gulvene ryddet og vasket, middagen stod klar på bordet, klærne var vasket og sånt. Så det er jo egentlig bra.... Men ting lå plassert i feil hyller, klærne lå ikke i riktige skuffer, julekort var ikke bestilt, ingen julegaver var planlagt, regninger hadde jeg måttet betalt på kveldstid osv... Mannen hadde nok klart det og, dersom jeg hadde delegert det. Men han liker ikke "organisasjon av Familien AS", mens jeg trives med å ha oversikten! :o) Så det ble nå litt slitsomt for meg allikevel med permisjon, for det har vært litt løse tråder å ta tak i.

 

Ellers gikk jo dagene fort, for først var jeg jo på jobb og etter jobb så var det egentlig bare å bruke resten av tiden til å leke med barna. Når de endelig var i seng så var det så vidt å gløtte på TV før jeg la meg... Heldigvis hadde pappaen bare fire uker permisjon nå da, så jeg klarte meg, men følte at jeg kun jobbet, var hjemme med barn og sov... Godt at pappapermen er over!! :oD

 

Om du frykter kaos i permisjonen, så tror jeg at du skal ta deg en liten prat med mannen, jeg. Fortell han på en rolig måte at du faktisk gjør endel ved siden av å passe barn. Lag en liste over de ulike gjøremålene, så han kan se det skriftlig. Enkelte menn må ha det sånn... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...