familien kaos- komplett Skrevet 8. desember 2008 #1 Skrevet 8. desember 2008 Jeg spurte her inne i går ang vannkopper, for vi lurte på om det kunne være det som var på gang. Dro på helsest i dag, og det viste seg at det var "meslinger". Jeg oppfattet h. søster slik at høy feber kan forekomme, men at de sjelden så mesling utslett. Er det noen som har opplevd lignende? Hvor lenge vedvarer det? Det ser ikke ut til at det er plagsomt, og hun virker i god form og er feberfri, det skulle heller ikke være hverken smittsomt eller farlig.. Er i utgangspunktet skeptisk til vaksiner, og vurderte mye frem og tilbake før vi gav den til ørstemann. Ble ikke noe mindre skeptisk nå.
Gjest mphs Skrevet 8. desember 2008 #2 Skrevet 8. desember 2008 Det er vel ganske vanlig at de reagerer på mmr vaksinen. Det fikk jeg inntrykk av da første ungen fikk den. Hun ble syk 1,5 uker etter hun fikk den, men fikk ikke noe utslett.
digger Skrevet 8. desember 2008 #3 Skrevet 8. desember 2008 Mini fikk det ikke selv, men kjenner en som ble ganske syk med feber og meslinglignende utslett. Skal ikke være farlig. Det er ikke uvanlig med reaksjoner på vaksina, men ganske få faktisk som får dette utslettet. 1 av 1000 eller noe sånt tror jeg, men mulig det var enda færre.
jua 10.12.05 Skrevet 8. desember 2008 #4 Skrevet 8. desember 2008 Hei! Minsten vår fikk også reaksjon på mmr vaksinen,feber og utslett. Var i kontakt med helsestajonen og fikk beskjed om dette var vanlig.
Gjest Skrevet 8. desember 2008 #5 Skrevet 8. desember 2008 Min lillebror fikk en kraftig reaksjon ca 10dager etter han fikk vaksina ( dette er vel snart 18år sia vel og merke) MIn lillesøster var da 5mnd. knappe 2uker etter han ble syk så fikk hun høy feber, utslett på innsida av kinnene, forkjølelsessymptomer, stadig stigende feber og utslett som spredet seg fra bak ørene og nedover kroppen. KOm seg heldigvis til hektene igjen, i ettertid ble det påvist ved blodprøve at hun hade had meslinger, legene nekta mens hun var syk for at det kunne være dette, måtte være annen barnesykdom, selv klara symptomer nekta de å ta innover seg. Legger videre til at de påsto at baben måtte ha blitt utsatt for meslinge smitte, for vaksinen kunne det umulig være noe galt med. Det merkelige er at babyen hadde vært inne i de to ukene før pga syk storebror og ingen av oss andre hadde vært i kontakt med noen som var syke noe sted, vi andre var også vaksinert mot meslinger. Eneste fornuftige forklaring jeg finner er at det MÅ ha vært feil på den vaksinen min bror fikk den gangen, og det skremmer meg litt. På tross av dette har jeg valgt ( med en hel del skepsis) å vaksinere mine barn. Vaksiner redder liv og sørger for å holde farlige sykdommer i sjakk, tenker særlig på hvor viktig dette er for barn og andre som har dårlig immunforsvar eller immunsvikt. Jo færre smittemottakere, des færre smittebærere.
Trulte76 Skrevet 8. desember 2008 #6 Skrevet 8. desember 2008 ja de kan vel få en mild for av meslinger av den som ikke er smittsom som HS sa. Mine reagerte ikke på den, så har ingen erfaring sånn sett. Men det kan da vel ikke vare så veldig lenge vel?
Gjest Sauen - preggers Skrevet 8. desember 2008 #7 Skrevet 8. desember 2008 Vi tok den vaksinen her i forrige uke, og hs sa at slike symptomer kunne forekomme etter 7-14 dager. Det var ikke nødvendig å kontakte lege så lenge hun ikke fikk høy feber eller ble veldig utilpass... Ikke smittsomt eller farlig, og burde gå over etter et par dager... Så blir det spennende å se om hun får noen reaksjon her...
Linda-Kristin=) Skrevet 8. desember 2008 #9 Skrevet 8. desember 2008 vanlig å få utslett ca en uke etterpå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå