Gjest Skrevet 8. desember 2008 #1 Skrevet 8. desember 2008 Minsten på 2 1/2 år har hatt feber alt fra 38-40 grader fra fredag og klager over halsen. Spiser minimalt, men er i grei form. Vurderer ringe legen, men er så i tvil. Hva syns dere andre? Vil jo ikke plage legen hvis det bare er noe småtterier, men hvor lenge lar dere de små gå med feber før dere drar til legen?
Melkekua +3 rosa ulldotter Skrevet 8. desember 2008 #2 Skrevet 8. desember 2008 Tre dager, så ringer jeg legen. Ring legen du.
Gjest Skrevet 8. desember 2008 #3 Skrevet 8. desember 2008 For det første så er det ingenting som heter å "plage legen". Legen er på jobb for å hjelpe dem som trenger hans hjelp. Er du usikker på om barnet ditt er sykt er det en del av jobben hans å hjelpe deg med å avgjøre den saken. Når det er sagt er det vel en tommelfingerregel at dersom barnet har hatt feber i mer enn 3 dager bør man kontakte lege. Dersom barnet ditt i tillegg klager på vondt i halsen bør han sjekkes, da det kan være f.eks en halsbetennelse som krever behandling. Så, er du i tvil om barnet ditt er sykt og trenger medisiner så ringer du til legen og ber om en time. Det er derfor de er der ;-)
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 8. desember 2008 #4 Skrevet 8. desember 2008 Sjekk halsen først sjav. Det gjer eg bestandig, har ein sønn som har hatt ein del halsbetendelse så når han får feber så er halsen det første eg sjekkar, han får gult belegg med ein gong hvis han får det. Og reis til legen hvis du er i tvil om kva det kan vera.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå