supernint Skrevet 8. desember 2008 #1 Skrevet 8. desember 2008 Jeg er omplassert fra jobben min frem til termin pga kjemikalier og gasser og strålingsfarer. jeg jobber nå i posttjenesten ved bedriften. Løfter mange tunge pakker.... Er dette farlig for babyen? Eller er det kun ryggen det går utover? Selv om jeg vet at jeg ikke skal løfte tunge pakker blir det jo til at jeg gjør det allikevel.... desverre.. og kjenner det i etterkant Jeg er 16+5 nå. Og det kommer jo ikke til å bli lettere etterhvert...
*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 8. desember 2008 #2 Skrevet 8. desember 2008 Jeg vet hva du mener, jeg jobber med interiør og har derfor blitt tvungen til å løfte soffaer osv. Men Jeg er sykemeld nå, så jeg slipper det mer dette svangerskapet. Det er jo selvfølgelig ikke heldig å løfte tungt når man er gravid. Du må nesten kjenne din egen kropp og ikke presse deg over grensen. Be heller om hjelp eller vent til noen andre kan gjøre det. Lykke til!
elize m/3 prinsesser & 1 prins Skrevet 8. desember 2008 #3 Skrevet 8. desember 2008 Farlig og farlig. De sier vel at man bør unngå det i første trimester. Etter det gir jo kroppen beskjed selv om hva den klarer. Feks ved ryggsmerter, bekkensmerter osv når en løfter tungt. Har selv trent og løftet med relativt (?) tunge vekter gjennom hele svangerskapet. Men det er fordet jeg føler at kroppen min og spes ryggsmerter osv blir bedre med vekttrening.
malle09 Skrevet 8. desember 2008 #4 Skrevet 8. desember 2008 Jeg har også hørt at man ikke skal løfte tungt når man er gravid, ikke bare i 1. trimester, men hele.. Snakket med ei som sier ho mistet babyen i 20. uke etter å ha løftet tungt.. Sjøl har jeg vært veldig uforsiktig, men det har heldigvis gått bra. Spurte jordmora mi, ho anbefalte meg å være forsiktig med bråe løft, men sa jeg trygt kunne fortsette å trene med vekter slik jeg gjorde før svangerskapet, men kanskje med litt lettere vekter..
blå+? Skrevet 8. desember 2008 #5 Skrevet 8. desember 2008 er det ikke for sin egen del man ikke skal løfte tungt? Fordi skjelettet er mykere enn ellers, og ikke tåler like mye som før? Har ikke hørt at det er farlig for selve babyen, men ville ha hørt med jordmor/lege for sikkerhets skyld:)
arbeidsuhellet14.juli Skrevet 8. desember 2008 #6 Skrevet 8. desember 2008 Jeg jobber i helsevesenet og har endel pasientforflytning i løpet av dagen...og merker det til tider, om pasienten er spes tung t.eks. Men da ber jeg andre ta det for meg, eller hjelpe meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå