Nusseline♀♀♂ Skrevet 8. desember 2008 #1 Skrevet 8. desember 2008 Var hos lege i dag og tok ekg og hun hadde ikke før satt på maskinen før hun slo den av igjen. Holder det å sjekke hjertet i 30 sek? Jeg har hatt ekstrasystoler over flere mnd daglig, derfor jeg var på sjekk.. De tok blodtrykk og blodprøver og da, blodtrykket var 126/90. Hvilepuls på 90.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 8. desember 2008 #2 Skrevet 8. desember 2008 Pleier og sjekke over lenger tid vel.. Gjorde det på meg ihvertfall.. Men det er vel mer vanlig at man tar 24 timers ekg om du har hatt daglig problemer i en mnd... blodtrykk og hvilepuls var jo ikke så ille.. Lett forhøyet...
Gjest Skrevet 8. desember 2008 #3 Skrevet 8. desember 2008 Et vanlig EKG tar det ikke lang tid å skrive ut nei, så det høres normalt ut. Ellers blir det døgnmåling.
Nusseline♀♀♂ Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 8. desember 2008 Ja det var det jeg trodde og at om de skulle få fanget opp noen ekstrasysytoler og se om de er ufarlig eller ei så måtte de ta en 24-timers eller ihvertfall lenger enn 30 sek.. Hun legen sa bare at jeg ikke skulle tenke på de ekstraslagene jeg har til daglig. Fikk henne til å ta blodprøver da. Egentlig liker jeg ikke å gå til legen i det hele tatt, men svigerinna mi fikk meg til å gå dit. Hun jobber på sykehuset og hadde snakket med ei som har jobbet på hjertavd. om dette. Får vel bare håpe det er helt ufarlige ekstrasystoler da..
Bring_it_on!!:)) Skrevet 8. desember 2008 #5 Skrevet 8. desember 2008 Men hvis du har slitt med ekstra slag er vel ikke det noe som skjer jevnt over si hvert tredje slag?? Så med vanlig ekg sjekk ( ikke 24 timers) vil det jo uansett være vanskelig og treffe akkurat når du har det... Hvis man fanger det opp så kan man jo finne ut hvor det sitter.. men det er da altså avhengig av at man fanger det opp akkurat i det du har det og maskinen ekg på..
Guttemamma til tusen :) Skrevet 8. desember 2008 #6 Skrevet 8. desember 2008 Dette er helt vanlig! Hvis du skal ta lengre EKG så er det vanlig å bli utstyrt på Holter apperat som er et 24.timers måleapperat! Skal du til videre utredning? Jeg har ca tre ekstrasystoler per min, og det har jeg hatt siden jeg gikk inn i puberteten. Har vært til utredning om det er noe som trigger slagene (Hypotyreose ol) men det er ikke det..alt er i skjønneste orden! Det er visst veldig vanlig at unge kvinner har mange ekstrasystoler!
Nusseline♀♀♂ Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 8. desember 2008 Hva er det de ser etter/finner ut på en slik kortvarig ekg da?
Bring_it_on!!:)) Skrevet 8. desember 2008 #8 Skrevet 8. desember 2008 Så lenge blodprøver, puls og blodtrykk er normalt så er det sikkert ingenting.. Det er jo vanlig for alle og ha det av og til.. Og noen kan ha det veldig mye i perioder uten at det betyr noe.. Du kan lese litt om det her-.. : http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=12834
Nusseline♀♀♂ Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #9 Skrevet 8. desember 2008 Å hjelpe meg, har du de så ofte!? Jeg har langt færre, men syns det er slitsomt nok.
Guttemamma til tusen :) Skrevet 8. desember 2008 #10 Skrevet 8. desember 2008 Jeg merker ingenting til det..men om jeg tar pulsen så kjenner jeg det jo tydelig! Ville egentlig bare sjekke det ut tilfelle det var noe galt, men det var det heldigvis ikke:o) Hvordan ubehag merker du?
Nusseline♀♀♂ Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #11 Skrevet 8. desember 2008 Jeg kjenner veldig godt ekstraslaget og at at det brer seg opp i halsen. Hvis jeg tar pulsen når jeg har ekstraslag så føles det ut som at hjertet stopper opp litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå