Anonym bruker Skrevet 8. desember 2008 #1 Skrevet 8. desember 2008 Er det noen sykepleiere her som jobber eller har jobbet på barneavdeling? Jeg har så utrolig lyst å søke på jobb der, det er en stilling jeg vet åpner opp snart på riksen, men er litt usikker på sjansene mine. Har ikke tidligere erfaring på barneavdeling men har jo barn selv da, og en kjempeinteresse for faget. Hvordan kan jeg styrke sjansene mine for å få denne jobben?
Lykke X 4 Skrevet 8. desember 2008 #3 Skrevet 8. desember 2008 Jeg har jobbet på en barneavdeling. Det var en helt fantastisk jobb! Kan virkelig anbefales om du har interesse for det Jeg har ikke selv sjekka jobbmulighetene på barneavdelingene her rundt omkring (Riksen, Ullevål, Ahus), men ei venninne som var nyutdannet forhørte seg om jobbmulighetene endten på Ullevål eller Riksen (husker ikke hvilket), og hun fikk beskjed om at hun burde ha minst to års praksis som Spl. for å ha mulighet til å få jobb der. En tidligere kollega av meg fikk jobb på Ullevål for vel et år siden, han hadde da tre års praksis som spl. og det var fra en Barneavdeling. Når du søker må du bare få fram at dette er en jobb du virkelig brenner for! Vis at du er engasjert både i søknad og på evt. jobbintervju. Fortell at du har egne barn. Og har du noen års erfaring som Sykepleier, stiller du nok sterkere enn de uten Masse lykke til med jobbsøking
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2008 #4 Skrevet 8. desember 2008 Tror nok det har mest med personlighet å gjøre en erfaring. Har 4 kullinger som har fikk jobb på barneavdelinger og nyfødtintensiven som hverken har barn eller jobberfaring, hverken på barneavdeling eller annen avdeling. De elsker barn og derfor ble de ansatt!
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2008 #5 Skrevet 8. desember 2008 oi...det ble forferdelig mye skrivefeil i det innlegget... håper du skjønner hva som skal stå
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2008 #6 Skrevet 8. desember 2008 Har jobbet på barneavd. på riksen fra jeg var nyutdannet. Trivdes veldig godt. Vet ikke helt hva du skal vektlegge for å styrke sjansene dine for denne jobben, men vet ikke om egne barn vil telle noe særlig. Egne friske barn er noe helt annet en SYKE barn. Når man jobber med barn jobber man også med barnets foreldre og begge parter er like viktig å tilfredsstille. Du må ha evnen til å tenke kreativt (nytter liksom ikke å sette pilleglasset på nattbordet til små barn som ikke vil ta medisinene sine ). Sett deg gjerne inn i lovverket om barns rettigheter på sykehus, samt rettningslinjer/grunnregler om medisinering av barn. Hvis du vet at det er en stilling ledig snart, send søknaden nå, før den evt blir utlyst. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå