Sjørøveren&Brumlen Skrevet 8. desember 2008 #1 Skrevet 8. desember 2008 Blir så utrolig frustrert og forbanna på gamle damer med STAPP FULLE handlevogner som sniker i køen på butikken. Var på butikken her om dagen og skulle handle en pakke fiskepudding og et par poteter, var så og si komt inn i køen i kassen når en gammel dame med den fulleste handlevognen jeg har sett bokstavelig talt presser seg forbi meg og stiller seg forann meg i køen. og der sto jeg som et spørsmålstegn men en ussel liten pakke fiskepudding og noen få poteter, ikke minst den SVÆRE magen og er trøtt og sliten og har bare lyst å komme meg hjem fortest mulig. Hvor er folkeskikken til enkelte må jeg spør om? Høygravid eller ikke, men de fleste sier gå før meg du som har så lite, så slipper du å stå bak meg med alle disse varene. Det gjør i allefall alltid jeg!
Gjest Skrevet 8. desember 2008 #2 Skrevet 8. desember 2008 Gamle damer tror de kan gjøre som de vil bare pga de er gamle. Jeg sier i fra til folk som sniker jeg. Før så var det ikke så veldig nøye men etter jeg ble gravid og hormonene raser så klarer jeg ikke å holde meg. Nå MÅ jeg si fra om alt.. hehe Er ikke lett å bare være gravid heller..
Trollunn Skrevet 8. desember 2008 #3 Skrevet 8. desember 2008 DET ER NOE SÅ SINNSYYYYKT IRR!!! Ingenting gjør meg mer forbanna enn sånnt!
Pulverpadda Skrevet 8. desember 2008 #4 Skrevet 8. desember 2008 Vi får sørge for at vi aldri blir sånn når vi blir gamle
Gallis Skrevet 8. desember 2008 #5 Skrevet 8. desember 2008 Jeg liker gamle mennesker jeg. Føler at nå for tiden er det faktisk bare dem som ser magen min. Dem som spør meg når termin er, som slipper meg frem i køen, som reiser seg for meg på bussen ol. Tvert i mot synes jeg unge mennesker kan være ganske ignorante, som om de ikke forstår hvor tungt det kan være å være gravid.
Gjest Skrevet 8. desember 2008 #6 Skrevet 8. desember 2008 Nå er du langt utpå jordet SillaG. Dette var om at gamle folk sniker i køen og ikke om de er greie eller ikke. Gamle folk kan være koselige de men tolerer ikke at de skal få lov til å snike i køen bare fordi de er gamle!
Gallis Skrevet 8. desember 2008 #7 Skrevet 8. desember 2008 Jeg er vel ikke langt utpå jordet selv om jeg har en annen oppfatning av gamle mennesker enn deg. Jeg synes de er mer hensynsfulle ovenfor gravide enn andre generelt. Om du har fasiten på alle gamle mennesker så gratulerer til deg, men ta ikke en for alle.
monika 3+1 i magen:) Skrevet 8. desember 2008 #8 Skrevet 8. desember 2008 de er ikke bare irreterende på butikken!! men i banken eller apoteket eller alle andre plasser, der de skal bare stå å tørrpreike med betjeningen, eller somle noe så inni helsikken med lommeboka, eller miste ting på gulvet og sånne ting! jeg blir gal av somlere!!! dessuten er det ikke bare gamle damer som sniker å somler! det er slike middelaldrende hårspraydamer med skuldervesker med lange tynne reimer på som stinker parfyme og har knallrød leppestift, og kanskje har de tatt på seg kåpa for anledningen! du er kanskje kommet nesten frem til kassen, mangler kanskje 2 meter, så kommer disse stinkende damene, rullende i en voldsom fart, hylende rett forbi deg, å dulter gjerne borti deg med den digre kåpa si, å sniker, å stjeler din plass i køen!!! jeg blir så jæ.... irretert noen ganger!!
Pulverpadda Skrevet 8. desember 2008 #9 Skrevet 8. desember 2008 Helt enig Er mange av de søte og snille også
Gjest Skrevet 8. desember 2008 #10 Skrevet 8. desember 2008 SillaG, det er vel egentlig DU som tar en for alle som du sier. Jeg skreiv at noen gamle er selvfølgelig koselige men i denne tråden handler det om gamle drittkjerringer som sniker. Så fint for deg hvis du syns ALLE gamle er koselige da.
mortilgutt Skrevet 9. desember 2008 #11 Skrevet 9. desember 2008 Hadde EG opplevd at nokon sneik framføre meg i køen så hadde eg sagt frå. Eg hadde sagt at eg var nok før i køen.... Det er ikkje MITT problem om vedkomande (gamal eller ung) hadde vorte sur!
Gallis Skrevet 9. desember 2008 #12 Skrevet 9. desember 2008 Hadde tråden vært om folk som sniker i køen så greit, men når det står Gamle Damer (...) som Sniker, virker det hvertfall fra mitt synspunkt at det er typisk gamle damer å snike. Du ville ikke skrevet "Utlendinger som sniker i køen" eller "Homser som sniker i køen" for å sette det på spissen. Nå sa da bare jeg at jeg ikke har samme oppfatning av gamle damer og jeg synes at i disse gravide tider er det dem som er mest hensynsfulle. Ikke vet jeg hvorfor, det kommer kanskje fra gamle dager av...
Sjørøveren&Brumlen Skrevet 9. desember 2008 Forfatter #13 Skrevet 9. desember 2008 poenget med denne tråden sillaG var gamle damer som sniker, ikke alle gamle damer, MEN de som sniker. jeg er fullstendig klar over at det ikke kun er gamle damer som sniker, men når var det nå det det var snakk om i denne tråden. hadde jeg skrevet "gamle damer med fulle handlevogner sniker" hadde jeg skjønt at du tolket det som at jeg mente alle gamle damer, men nå skrev jeg ordet SOM inni der også og da syns jeg egentlig det er ganske tydelig at det kun er snakk om de gamle damene som sniker og ikke alle. kunne gjerne skrevet "utlendinger med fulle handlevogner som sniker", men nå var det ikke utlendinger det var snakk om var det det? Jeg liker veldig godt gamle damer, bare ikke de som sniker og tror de kan gjør det de vil kun fordi de er gamle.
Gjest Skrevet 9. desember 2008 #14 Skrevet 9. desember 2008 Ser ut som at du blir stemt ned SillaG.. hehe
Gallis Skrevet 12. desember 2008 #15 Skrevet 12. desember 2008 hvoffor krangler dere om noe så teit som gamle damer med fulle handlevogner det er jo bare teit hvem bryr seg da om det har skjedd noe som noen irriterer seg over en dag også skal andre liksom kommentere på det det er jo bare teit dere må jo bli voksne og fårstå at det er helt teit å krangle om sånne ting det er kanskje sånn som nivøen min på 4 ville brydd seg om og begynt å krangle om dere er VOKSENE DAMER SOM SKAL SELV FÅ BARN dere burde ikke krangle SOM BARN men SKJERPE DERE og slutte å være så jævli BARNSELIGE!
Sjørøveren&Brumlen Skrevet 13. desember 2008 Forfatter #16 Skrevet 13. desember 2008 poenget med denne siden er jo å få ut hormoner og frustrasjon, sånn at det ikke skal gå utover familie og venner. og det er vel akkurat det vi prøver på når vi skriver her inne. du må jo ikke gå inn her visst det provoserer deg så forferdelig vel? eller, jo, det er vel akkurat det du burde! HEHE
Jolina<3 Skrevet 26. desember 2008 #17 Skrevet 26. desember 2008 Hehe jeg synes denne tråen var artig jeg. Faktisk så har det vært 3 gamlinger, (eller mannen må ha vært i 50årene) som har sneket seg foran meg bare i løpet av denne juleuka.. (are vært gamlefolk som har sneket foran meg alltid). Føler meg litt slem, hissig som jeg har vært så har jeg brølet til dem og sakt rett ut at: nå snek du nok i køen! Hehe, jula har ikke vært den samme med alle hormonutrudda:P
☆lieela Skrevet 25. januar 2009 #18 Skrevet 25. januar 2009 monika med januargutt i magen! : HELT ENIG!! Men tørrpreike kommer som regel av at de er gamle, litt mindre sosiale til dagligdags kanskje enn oss litt yngre. De våkner tidlig, sitter og venter på at butikken, bakeriet, apoteket, tippekiosken eller banken skal åpne..det er hoved "happeningen" av dagen deres å ta seg en tur dit:) Har jobbet på butikk selv, så det der har jeg sett mye av. Noen av dem er vanvittig treeeeege:) Men det at de sniker i kassa finnes det ingen unnskyldning for. De er vel av den oppfattning av at "de gamle skal først"...uansett-fryktelig irriterende!
Gjest Skrevet 25. januar 2009 #19 Skrevet 25. januar 2009 Er bare helt enig med dere som syns detter verdt å irritere seg over, for det er jo ikke en sjelden gang, men nesten hver gang man er på handletur at det kommer en eller annen gammel dame som ikke "ser" at du står i eller er på vei inn i køen, og bare presser seg frem. Og her er min oppfatning at de gamle de er faktisk de verste. Hadde selv en oldemor som brukte den taktikken og jeg ble dødsens flau når jeg var med henne på butikken, spesielt når jeg an gang så at hun stakk noe i vesken inne i butikken. Var såå flau over oldemoren min, og hadde noen sagt noe vet jeg ikke hva jeg skulle gjordt...
skorpionfruen Skrevet 26. januar 2009 #20 Skrevet 26. januar 2009 Husker også innmari godt en arbeidsplass jeg hadde hvor det fantes en kafe i nærheten. Gikk ofte dit for å kjøpe lunsj jeg kunne spise i pausen. Men veldig ofte gikk mesteparten av tiden med fordi disse gamle damene mener at vi unge skal respektere dem og la dem få komme først. Venta og venta og til slutt måtte jeg ALLTID si, hallo jeg har stått her mye lengre enn noen av disse damene og nå er matpausen min snart over. Da fikk jeg betalte. Ble så lei dette til slutt at jeg greide ikke gå dit mere. Skjønner veldig godt hva du mener selv om det i dette tilfeller ikke var full handlevogn det handlet om
nr 3 :D høygravid <3 Skrevet 3. februar 2009 #21 Skrevet 3. februar 2009 Med fare for å hive ei kanne med bensin på denne debatten: Jeg jobber i eldre omsorgen. Å selv om mange eldre damer fortsatt er små og søte, er ikke alle det! De eldre tar igjen makta, på en måte! Jeg har aldri fått så mye kjæft og kritikk av noen jeg, som av noen små, søte damer på 85 ++! Noen av dem har ett språk som får amerikanske gangster-rapere til å høres ut som en søndags-skolelærer. Egentlig er det litt artig også. Minste persjonistene tar over!! Hehehehe Men er veldig enig at de,og veldig mange fler, virker uhøflig. Unge menn i 20- 30 års alderen er faktisk greiest når du går gravid. Iallefall her jeg er.
Lilli med småtrolla Skrevet 3. februar 2009 #22 Skrevet 3. februar 2009 Åh, så gøy med en klageside! Det var akkurat det jeg behøvde nå Jeg har også fått nok av gammle damer! Rullebåndet er ledig, men de gammle damene legger ikke varne på før personen fremfor dem er ferdig å pakke sine varer i poser.. DA kan de begynne å legge oppå varer... Så står de i helt en annen verden, og først når kassa dama sier "Det blir 350 kr takk", DA skal de begynne å leite etter pengepungen.. "Var den i veska? eller i lomma? eller.. Hvor mye s du det var igjen? "... På butikken er en ting.. Men når noen legger seg feil i rundkjøring, bryter vikeplikt, eller ligger LANGt under fartsgrensa uten å slippe deg forbi, kan du være sikker på at det er en gammel mann eller dame.. det er så mangen eldre som skulle mistet lappen for lengst! Åh, så deilig! Takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå