♥Mie Celine♥Håkon♥ Skrevet 8. desember 2008 #1 Skrevet 8. desember 2008 SYKEHUSBAGEN KLÆR: • 2 joggedresser • 3 singleter/ammetopper • 5 par sokker • 5 nye truser • 3 amme bh’er • Pysj • 2 par slipperser (ett til dusjen) • Ekstra skift til samboer TOALETTMAPPA: • 2 nye tannbørster • Tannkrem • Munnskyllevann • Fluortabletter • Sminkefjerner • Sminke • Hårbørste • Hårspray/skum • Shampoo • Balsam • Såpe • Bodylotion • Håndkrem • Ansiktsmasker • Deo til meg og pus • Dopapir • Ammeinnlegg • Bind DIVERSE: • Mobillader • Kamera/lader • Bok/blader • Mynter til brusautomaten • 2 flasker med Imsdal (fryste) • Sjokolade/kjeks/snacks • Plastpose til skittentøy • Paracet • Varmeputa • Pakke til storebror og pappan TIL BABYEN (egen bag) • 2 bodyer • 2 luer • 2 pysjer • 1 bukse • 1 innedress • Sokker • Ytterdressen m/lue • 2 tepper • Kluter • Smokk • Bleie
Minamariamamma Skrevet 8. desember 2008 #2 Skrevet 8. desember 2008 takk for tipset:) jeg har 2 barn fra før og da hadde jeg ikke klær med til dem på sykehuset det er no ejeg definitivt skal ha nå istedet for at de skla svømme i de svære ekkel og harde sykehusklærene.....og store luene:) bleier får man vel på sykehuset gjør man ikke? jeg skla jammen meg kopiere litt fra listen din jge..altid noe man glemmer..som tlf.laderen da jeg måtte gå fra dør til dør og spørre om å låne...flaut... og da hadde jeg 2 uker foran meg på sykehuset:) har du pakket bagen nå eller? jeg også har termin i februar..og venter jente:)
♥Mie Celine♥Håkon♥ Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. desember 2008 legg merke til at jeg skrev bleie i entall hihi erfaring fra sist: bittelitt lang vei fra sykehuset, er GARANTERT minst en møkkableie i bilen på hjemvei Ja, har pakket bagen, fordi jeg er såå nervøs for at ting skal skje. jeg ble innlagt med prem rier i uke 28 sist, gikk til og fra sykehuset med maserier i 7 uker før morkaka løsnet i uke 35. så endte opp i ti dager på sykehus uten bag!!!! ta en titt på det jeg skrev på de andre fødebag innleggene (ett her og ett på skravle) så får du se historien om den manglende fødebagen min da hihi.. litt artig og egentlig! når i februar har du termin da? jeg har den 25. hvem sykehus skal du på?
Minamariamamma Skrevet 8. desember 2008 #4 Skrevet 8. desember 2008 heia jeg har termin 17 feb. og skla føde i trondheim rengner jeg med ..om jeg rekker det,,,hehe bor 2 timer unna....sist fødsel var unna på 2.timer.... men da var jeg allerede på sykehuset fra før:) ja bleie til hjemturen er lurt ja:) hehe
♥Mie Celine♥Håkon♥ Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. desember 2008 ja ok er i fredrikstad jeg da hehe har bare en 20 min til sykehuset, så det er deilig. MEN han lille klarte å kline seg ned med møkk på den bilturen hoho
Minamariamamma Skrevet 8. desember 2008 #6 Skrevet 8. desember 2008 forresten gøy å se at andre er like nøye som meg medhva en skal ha med og palnlegge i god tid egentlig..de rundt meg er mer sånn...jada...vi ser hva som skjer..planlegger ikke et sekund i forveien ...huff...godt å være forberedt..jeg fødte 3 uker før termin sist...måtte pakke bagen da jeg ble innlagt 1 uke før fødselen....enedel poser kan du si...huff hater å bo i poser og skitne klær??æsj...
♥Mie Celine♥Håkon♥ Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 8. desember 2008 apropo pose og skitne klær hehe.. ta med en pose TIL skitne klær ikke deilig og legge halvigjennomblødde truser sammen med tannbørsten sin lissom hihi.. jeg forstår ikke de som venter leeenge med og pakke. har lest nok av de som går på OVERTID, opptil både 10 og 12 dager, også ser jeg innlegg fra samme personen brått, der vannet har gått, eller riene er i gang, og de flyr rundt og.. ja.. PAKKER BAGEN!!! med sykehuset på telefonen, og samboer som iler etter og er mer i veien enn til hjelp.. tviler sterkt på at de får med seg ALT de kunne tenke seg å ha med hoho
musketingen Skrevet 8. desember 2008 #8 Skrevet 8. desember 2008 Nå skjønner jeg hvorfor endel pakker beggen lenge før termin... Det tar jo litt tid å pakke med alt det derre, he he. Jeg har bare brukt å ha med bittelitt, så tar mannen med det jeg får behov for underveis. Han er jo hjemom hver dag uansett. Jeg pakka bagen i dag, har termin 1. januar. Det jeg har lagt oppi er: innesko til meg ammebh bukse, body og jakke til baby Ehh... Ja det var det! Skal legge i ei joggebukse og en ullgenser også, men det var ikke rent. Så skal jeg kjøpe ammeinnlegg. Endel legger jeg bare i når vi drar, eks deo, fotoapparat og liknende...
Bic&Bac Skrevet 8. desember 2008 #9 Skrevet 8. desember 2008 Det jeg har latt stå igjen i sitatet her fra HI, er ting jeg vet at jeg IKKE skal ha med meg TOALETTMAPPA: • 2 nye tannbørster - Jeg kommer til å ha med én. Det holder fint for meg, gitt... • Munnskyllevann • Fluortabletter • Sminkefjerner - se under • Sminke - Kommer nesten ikke til å bruke sminke. Mulig jeg tar med mascara. • Hårspray/skum • Ansiktsmasker • Deo til meg og pus - Tar bare med min egen deo. • Dopapir - Hadde med forrige gang, brukte det aldri. • Bind - Usikker på om jeg pakker med. Hadde med forrige gang, men følte sykehuset sine var bedre pga størrelsen...
Gjest Skrevet 8. desember 2008 #11 Skrevet 8. desember 2008 Unødvendig: • Munnskyllevann • Fluortabletter • Sminkefjerner • Sminke • Såpe • Bodylotion • Håndkrem • Ansik tsmasker • Bok/bla der • Mynter til brusautomaten • Plastpose til skittentøy • Paracet • Varmeputa Du har gangsperre i alle mulige ledd i flere dager..Bare det å bruke hånden mer enn 2 min er vondt... Sminke er det siste som står i hodet akkurat da
Bic&Bac Skrevet 8. desember 2008 #12 Skrevet 8. desember 2008 Såpe, bodylotion og håndkrem har jeg forståelse for. Jeg satte veldig pris på å ha min egen såpe sist, og brukte bodylotion til å smøre tørr hud. Håndkremen brukte jeg MYE.
Bic&Bac Skrevet 8. desember 2008 #13 Skrevet 8. desember 2008 Men 2 luer, + ytterlue, det er for meg unødvendig. Vi kommer kun til å ha med et sett med tøy, for å ha til hjemreisen. Det vi trengte på sykehuset, fikk vi låne der, og det funka fint for oss sist.
♥Mie Celine♥Håkon♥ Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #14 Skrevet 8. desember 2008 jeg burde kanskje presisert at den ENE tannbørsten var til samboeren min, også den ENE deoen hehe.. ellers så er jeg en sånn som pakker masse hihi.. og det er ikke ALLE som sliter med å sminke seg etter fødsel? noen føler seg mer vel etter å ha sminket seg litt jeg har med to luer, da det er to forskjellige str og jeg veit ikke hvor tykk ungen er i hue. ytterlua hører til kjøredressen, så må ha den da og har med nok klær for barseloppholdet til babyen. da jeg ikke ønsker å bruke sykehusklærne. de er ekle og stive og uformelige og SVÆRE.
♥Mie Celine♥Håkon♥ Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #15 Skrevet 8. desember 2008 ang munnskyllevann og fluortabletter.. jeg har tannproblemer, og skyller etter HVERT måltid, og tar fluortabletter to ganger daglig. da tannlegen har sagt det. så for meg er det ett must alle har sine ting de ønsker å ha med, og der var min liste
Gjest Skrevet 9. desember 2008 #16 Skrevet 9. desember 2008 Har full forståelse for lista di jeg:) Og det med at folk sier at en har gangsperre i flere dager etterpå er bare vas. Ja, noen har det nok sikkert, men alle opplever en fødsel, og tiden etter fødselen ulikt.. Har jo hørt om flere som er oppe og går bare timer etter fødselen, uten problemer.. Jeg kommer nok til å kopiere lista di, og ta bort et par ting om det trengs. Ellers syns jeg den så veldig fin ut Har termin 7.februar jeg, så jeg burde kanskje tenke på å pakke min bag snart også, hehe
♥Mie Celine♥Håkon♥ Skrevet 9. desember 2008 Forfatter #17 Skrevet 9. desember 2008 jeg vet at jeg ikke har tatt med noe unødvendig egentlig. for med forrige mann hadde kun de klærne jeg sto og gikk i! var hastesnitt med morkakeløsning i uke 35, så pakke bag var det SISTE jeg tenkte på hehe.. og det å få samboer til å pakke, var en vits.. han visste at jeg i flere mnd hadde snakka om når jeg endelig kan få på meg de gode trange olabuksene mine bare den ungen er ute, men mente ikke at jeg ville ha DE buksene på barsel! haha.. heller ikke smååå stringtruser.. DEILIG med SVÆRE bind oppi... mmmmm... han trodde at det var det jeg ville ha ENDELIG lissom.. barseltårene sto i taket da ja! og fikk mor mi til å handle gigatruser og joggebukser hihi.. så nå, er baggen alt pakket! for jeg risikerer IKKE å dra dit uten bag engang til.
Gjest Skrevet 9. desember 2008 #18 Skrevet 9. desember 2008 Hehehe, tror veldig gjerne på at det er en vits å sette mannen sin til å pakke den bagen ja, så det får jeg ta ansvar for selv! Utrolig vittig at han pakket ned stringtruser (au..) og slim-fit bukser. Noen tror vel kanskje at en blir fin og slank¨så fort bebisen er ute..
Grigri m/3 gutter Skrevet 9. desember 2008 #19 Skrevet 9. desember 2008 Jeg har begynt å pakke min bag, og jeg har ikke termin før 5. mars. Nå skal jeg ha tvillinger og venter at de kommer før terminen, men jeg pakker det jeg kan så langt, toalettsaker og klær til meg må jeg jo vente med uansett, det bruker jeg jo hjemme og har ikke tenkt å kjøpe ting spesielt for sykehuset. Jeg har pakket klær til babyene, 2x5 bodyer + pysjer og et par luer, bleier og alt det andre får vi på sykehuset. Til meg har jeg pakket ned ammeinnlegg jeg hadde igjen fra sist, noen engangstruser, og så skal jeg sterilisere smokker og en eller to flasker og ta med, for sist hadde vi ammeproblemer og personalet var litt for ivrige på å prøv å få til ammingen, og for lite opptatt av å faktisk få i ungen mat, så jeg ble værende der to dager ekstra pga vekttap. Denne gangen skal jeg styre! Sminke bruker jeg ikke til hverdags, men jeg hadde ikke gangsperre i hendene sist så jeg kunne godt ha tatt med sminke, om ikke annet for å ta bilder. Plastpose for skittenklær er veldig lurt, og typisk sånn som jeg glemmer. Her jeg bor er det ikke tilbud om familierom eller sånt, så det blir ingenting å ta med til ham eller eldstemann. Snacks og brus er lurt, men jeg kommer sikkert til å satse på maskiner/kafeen og at sambo er snill og tar med litt.
en av hver Skrevet 9. desember 2008 #20 Skrevet 9. desember 2008 Jeg ville hatt med litt sminke, ihvertfall maskara og kanskje litt solpudder. Som sagt er man ikke alltid så fresh, og da kan litt makeup hjelpe.. Men fant faktisk(!) en ting du glemte: Brystvortesalve/purelan. Greit å ha noe på brystvortene som du vet er trygt for babyen å suge på, samt purelan er fantastisk på leppene i et tørt sykehusmiljø :-)
♥Mie Celine♥Håkon♥ Skrevet 9. desember 2008 Forfatter #21 Skrevet 9. desember 2008 brystvortesalve fikk jeg på sykehuset sist. og lypsyl ligger ALLTID i veska mi hehe.. så det er med og dere.. kjøpe med dere sånn engangs ansiktsmasker!! etter x antall timer i fødsel, og ikke minst BARSELTÅRER og lite søvn, så er det UTROOOOLIG deilig og legge en maske og freshe seg opp litt det gjør underverker jeg kjøper ny toalettsaker, og ny joggedress og sokker og undertøy og ansiktsmaske. tenk såå deilig med alt nytt og føle seg litt fresh og fin etter fødsel da når "alle" skal komme å se selvfølelsen er utrolig viktig vet dere!!!! har en deeeeilig joggedress nedpakket som er splitter ny, som jeg går og sikler meg grønn på. men den skal jeg IKKE ta opp før barsel
♥Mie Celine♥Håkon♥ Skrevet 9. desember 2008 Forfatter #22 Skrevet 9. desember 2008 til grigri: hva om du ligger i fødsel i 30 timer? trooor kanskje samboeren din kunne tenke seg en ren t skjorte og undertøy og hva om du SPYR på han? da hadde han vært overlykkelig om du fortalte at du alt hadde pakket ned ett skift til han min samboer skal ikke overnatte på barsel. vi har så mange dyr hjemme, og vi bor 20min unna. men "bare 20min unna" er leeeeenge om du ligger i fødsel og han bare skal hjem og skifte da snakker vi brått 40min pluss den tiden det tar og dusje skifte! så lenge vil jeg ikke være aleine rett og slett..
Grigri m/3 gutter Skrevet 9. desember 2008 #23 Skrevet 9. desember 2008 Ouch, naa skremmer du meg! Jeg tror jeg dauer etter 12 timer, sist tok bare 8 og det var lenge nok! Og om jeg spyr paa ham er det bare til pass for ham, han kan godt faa lide litt ogsaa hehe, han har foreldrene sine bare et par minutter fra sykehuset, saa han kan gaa dit a laane klaer hvis det trengs. Jeg er faktisk ikke mentalt forberedt paa noe utenom det vanlige, jeg tror 100% paa at jeg kommer til aa ha en kort og uproblematisk foedsel. Alle andre tanker maa jeg ignorere eller saa faar jeg nervoest sammenbrudd. Jeg gruer som en hund som det er, og har mest lyst aa chicken out, men det gaar ikke... Jeg er enig i at han faar ikke dra vekk under foedselen uansett hvor lang tid det tar, det der gjoer jeg ikke alene. (Selv om han halvsover i en stol og ikke er noe nyttig)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå