Gå til innhold

Når gir dere Paracet ved feber??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 9 mnd hadde feber på 39,6 i natt, da ga jeg paracet. I dag har den ligget rett rundt 39. Hadde dere gitt Paracet da eller ikke? Kroppen har jo godt av å bekjempe feberen selv også, men det er så tøft å se gutten min ha det så vondt. Har veldig vondt i mamma-hjertet mitt i dag:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når feberen overstiger 40 grader, eller når de har tydelig smerte/plager ved lavere temperaturer.

Skrevet

Jeg gir paracet etter allmenntilstand/smerter og ikke etter antall grader med feber. Har ungen høy feber men leker eller i hvertfall er tilsnakkenes og ikke ser ut for å ha vondt gir jeg ikke noe, men virker det som om barnet har vondt, er sløv osv kan jeg gi selv ved lav feber eller ingen feber. Unntaket er om kvelden/atten, da gir jeg alltid uansett dersom det er over 38,5 i feber, liker ikke å legge en unge for natten med feber.

Skrevet

Når han skal legge seg på kvelden og har over 39, så får han stikkpille..

Ellers når han tydelig har vondt..

Skrevet

på kvelden/ natta hvis over 28-29 eller som de andre sier hvis allmentilstanden er dårlig. ( sutring, varm, vont noe sted osv)

Skrevet

Om allmentilstanden er bra så får hun paracet når feberen hopper over 40. Er allmentilstanden for jævlig ved 38 grader får hun også paracet:)

Skrevet

Hadde vel gitt om den var over 40,kommer ann på,hvis ungen skriker og har vondt i kroppen,men om den er rolig og grei så gir jeg ikke,men liker og gi hvis den er veldig høy til natta.

Skrevet

Tusen takk for svar. Nå sover han heldigvis. Får se om det hjalp litt med en lur;)

Skrevet

Når allmenntilstanden blir forandret, og jeg ser at barnet har vondt. Eller om kvelden, visst barnt har vondt for å sovne.

Skrevet

Jeg gir Paracet om gutten min tydelig har det vondt ved at han gråter, akker seg og sier han har "au" samt om han våkner hvert kvarter på natta.

Ellers mener jeg også at kroppen har godt av å jobbe seg gjennom feberen selv....

Skrevet

Jeg gir alltid paracet når de skal legge seg om kvelden, har heldigvis ikke opplevd feberkramper på ungene selv, men det er mye av det ellers i familien så jeg tør ikke legge meg å sove med en veldig febervarm unge i nabosenga.

Gir sjelden om dagen, bare hvis barnet tydelig er plaget, de kan jo ha vondt i øret, halsen eller andre steder uten å kunne si skikkelig ifra.

I går kveld hadde minstejenta her 40,3 i feber og var kjempeslapp og og utafor, da gir jeg paracet med en gang. I dag har hun bare 38,5 og både smiler og prater så da gir jeg ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...