Sjifra Skrevet 8. desember 2008 #1 Skrevet 8. desember 2008 Er det fler med termin denne måneden som ikke fått vært på kontroll fremover pga ferie avvikling? Hva gjør dere? Har termin 28 desember men jeg vil jo sjekkes alikevel....
Min tur_78 Skrevet 8. desember 2008 #2 Skrevet 8. desember 2008 Min jordmor skal heldigvis jobbe i jula, så skal til henne den 16 og deretter den 30 desember. Ganske betryggende..Har termin 2 januar! Om ikke jordmor el lege er til stede, så bør jo fødeavdelingen ta denne kontrollen da vel? Jeg aner igrunnen ikke, men spør jordmor/lege,de burde jo vite hva du skal gjøre..
gleder.meg Skrevet 8. desember 2008 #3 Skrevet 8. desember 2008 Vet ikke om jordmor jobber i jula ennå, men hvis hun ikke gjør det vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Vil jo gjerne på kontroll, ja... Får vite det på neste kontroll denne uka. Kanskje det er mulig å komme på sykehuset? Burde jo være en ordning på det.
Mammantiltigerogentil Skrevet 8. desember 2008 #4 Skrevet 8. desember 2008 MItt problem er nå følgende.... Jeg har termin 26.des, og har fødeplass på Ullevål. Dette har jeg fordi HVIS jeg skulle gå i fødsel før 20.des så VIL jeg til Ullevål, da det er nærmest. Meeen, jeg skal jo feire julen der jeg kommer fra, 1,5 time unna Oslo (jeg vet andre har like lang eller lengre vei til sykehuset men....), og der er det et eget sykehus som jeg "håoer" jeg kan komme inn på hvis jeg går i fødsel der. Jeg ANER ikke hvem som skal ordne med kontroller av meg når jeg er i uke 40 (altså rett rundt termin), eller hvem som skal ta evt. overtidskontroller av meg ukene etterpå. Må faren min virkelig kjøre meg inn til Oslo hver gang jeg skal på kontroll? Eller kan jeg få kontrollene på dette sykehuset som ligger 10 min med bil fra foreldrene mine sitt hus?..... Jeg skal til jordmor idag, får spørre henne litt ut først, før jeg evt. ringer sykehuset der jeg kommer fra.... Noen som har vært borti lignende problemstilling før?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå