Gjest Skrevet 8. desember 2008 #1 Skrevet 8. desember 2008 I det siste har jeg "revnet" litt i underlivet under samleie. Dette svir, verker å holder meg våken nesten hele natten. Blør litt, men ikke mye. Så morgenen etter er jeg nesten helt fin igjen. Snakket med fastlegen min om problemet, og han sa at dette var helt normalt. Men jeg er så redd for hva som kommer til å skje under fødselen når jeg revner allerede nå? Er førstegangsfødende i 29 uke, og nå begynner jeg for alvor å grue meg til fødsel....:-( Er det noen andre som har hatt samme problemet?
Faylinn Skrevet 8. desember 2008 #2 Skrevet 8. desember 2008 Du revner vel ikke? Skjeden er gjerne tørr, selv om man kan virke våt så er det ikke "slimete" nok (unnskyld uttrykket) slik at friksjonen gjør det sårt og noen/mange (?) blør litt. Har dere prøvd glidekrem? Ungen skal bare ut skjeden en gang, for å si det sånn, og de smertene du opplever når babyen går nedover kanalen og står i åpningen kommer til å være en annen, og samtidig overgå den du kjenner nå. På den positive siden varer det bare en times tid, og dessuten kan du be om Pudendal blokade som vil dempe smertene. Det gjorde ikke jeg sist da jordmoren mente det ikke ville hjelpe, men hun jeg går til i kontroll sier at det har hjulpet de hun har satt det på, så jeg går for det! Jeg hadde epidural sist, og det tar litt riesmerter men ikke utdrivningssmerter, derfor si ja takk begge deler! :-) Lykke til, ønsker deg en ukomplisert og overkommelig fødsel. Husk at det er ikke vondt hele tiden før utdrivningen, og den er for mange grei skuring selv om den ikke var det for meg. Snakk med jordmor neste gang du er hos henne også, det er ikke godt å grue seg!
Gjest Skrevet 8. desember 2008 #3 Skrevet 8. desember 2008 Revner er vel kanskje feil ord.:-) Får en liten rift helt i ytterkant av skjeden på 2-3 mm som blør. Bruker glidekrem ja. Men tenker som så at når noe så stort som en baby skal komme ut så kommer jo jeg til å revne helt opp:-/. Takk for gode tips! Det hjelper mye å vite at det finnes noe smertedempende!
Urd* Skrevet 8. desember 2008 #4 Skrevet 8. desember 2008 Det kommer ganske mye slim og vann under fødselen, så du skulle bli godt smurt da. Dessuten går babyen sakte ut, så mange opplever å ikke revne i det hele tatt. Jeg tror ikke det er noen sammenheng mellom å få små rifter etter samleie og det å revne under fødsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå