Gå til innhold

Dere som er sykemeldte..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor langt var dere på vei da dere ble fullt sykemeldt?? Jeg har vært 50% sykemeldt i 4 uker nå, men føler det er veldig tungt. Jobber på natt. Litt bekken vondt, rygg vondt, Blir plutselig kortpustet å helt tom for energi å krefter, må sette meg. Klarer ikke stå lenge rett opp å ned heller.. Er nå 22+4 på vei. Skal ringe lege om videre sykmelding idag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt

Skrevet

Hei. Jeg var vel rundt 22 uker da jeg ble fult sykmeldt. Jobbet 50% før det, men det ble for tungt. Har også prob med bekkenet, også har jeg en 3 åring som krever sitt. Så derfor sykmeldte jeg meg for å ha overskudd til henne i stede for å bruke alt av energi på jobb, noe legen min var veldig enig i.

Min jordmor sa også at hun syns det var bra at jeg var sykmeldt, hun sa at det er ikke så mange mnd man går gravid, så hvorfor skal man slite seg ut og ikke nyte graviditeten.....

Tenk på deg selv og dine, jobben er ikke alt ;o)

Skrevet

Jeg er 5 uker i dag (tror jeg) og er 100% sykemeldt ut uken pga blødninger.

Sist gang var jeg student, men ble likevel sykemeldt 100% fra uke 32 av, legen ville sykemelde meg mye før, men jeg kunne ikke sa jeg, hehe... Var pga store bekkenplager, endel kynnere, høy puls og stigende blodtrykk

Skrevet

Har vært sykemeldt siden uke 10 pge kvalme oppkast,svimmelhet og rett og slett så er jeg så slapp og tappet for energi at jeg orker ingenting,føler ikke jeg klarer og ta meg av min sønn på snart 2 år.

Har astma som blir forverret nå som jeg er gravid ble det sist også men da hadde jeg bare meg selv og tenke på,ingen medisiner og ta når jeg er gravid:( Så skal ikke gå langt eller stå lenge før jeg er sliten,opp trappa så har jeg en puls på 240,føler jeg har sprunget en mil,så håper det snart blir bedre,har sagt at jeg aldri skal gå gravid igjen...er SM til jeg er 21 uker er nå 17+3.

Skrevet

Hei!

Jeg ble 100% sykemeldt fra 8. september, da var jeg vel ca 9 uker på vei. Ble sm pga konstant høy puls og mye hjertebank. Var sm 8 uker og prøvde meg da i 50% jobb. Det varte 2 uker, så var det ut i 100% sm igjen. Da hadde jeg fått astma i tillegg.

Nå er jeg 22+1 på vei og sm ut uka. Regner ikke med å være i jobb igjen før utpå nyåret (viss jeg i det hele tatt kommer tilbake..). Har en gutt på 3 og to "bonusunger" på 5 og 9, så hverdagen er tøff nok. Er mye sliten og andpusten.

Til deg over som sier du har astma og ikke tar medisener: Det er jo kjempeviktig å ta medisiner når du er gravid!!! Har ikke legen sagt det?!

Skrevet

Jeg er 28+4 i dag og har vel vært sykemeldt i 5 uker.

Begynte med en bihulebetennelse jeg aldri helt har kommet meg etter, sliter med forkjølelese, hodepine osv. I tillegg svikter bekkenet, og blodomløpet i venstrebenet er helt på trynet, legen hadde aldri sett så ille åreknuter, har de på hele leggen, låret og til og med på rompa (skikkelig vondt å stå på benet).

Skrevet

Jobbet natt fram til uke 25. Ble da sykemeldt fullt i 3 uker pga søvnproblemer og tretthet. Etter uke 28 blir alle tvillinggravide sykemeldt fullt uansett pga fare for tidlig fødsel osv. Så nå går jeg bare her og ruger. Selv om formen er fortreffelig:o) Er i uke 30+2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...