Mamman til Mina og Sara Skrevet 8. desember 2008 #1 Skrevet 8. desember 2008 Fikk telefon i går om at min gammle og syke farfar har fått nyresvikt og det er ikke mer de kan gjøre, han ble sendt hjem i dag for å vente på å dø... men hvor lang tid kan sånt ta, skal han lissom ligge der i en halv evighet og bare vente?
gerd Skrevet 8. desember 2008 #2 Skrevet 8. desember 2008 Det er mange årsaker og grader av nyresvikt. Det er vanskelig å si noe når man ikke vet noe mer om hva som feiler. Men i bunn og grunn - virker ikke nyrene i det hele tatt tar det ikke så veldig mange dager tror jeg - men UMULIG å si egentlig.
Chezka Skrevet 8. desember 2008 #3 Skrevet 8. desember 2008 Jeg har jobbet med nyresviktpasienter i mange år. I din farfars tilfelle kan det være bakenforliggende sykdom eller hans allmenntilstand generelt som tilsier at behandling ikke skal iverksettes, men nyresvikt behandles med dialyse på også veldig syke/gamle pasienter. Ved dialysering blir blodet renset via et kunstig filter, på samme måte som nyret i kroppen gjør. Som sagt kan veldig dårlige pasienter også dialyseres, men det kan være bakenforliggende årsaker til at det ikke blir valgt behandling for din farfar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå