Gå til innhold

KJEDELIG!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blæ ... nå skal jeg liksom gå her i 3 uker og bare vente på at fødselen skal starte :-(

Før-fødsel-ukene må være det kjedeligste som fins i hele verden.

Ender vel opp med at alle de flotte planene om å lese masse gode bøker, forberede jula osv forsvinner i DiB og snop ...

Jaja, jeg får sitte her og kjenne etter da, om det dukker opp en ri eller no' ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De siste 3 ukene på veldig lenge at du kan sove når du vil på dagen, slenge deg på sofaen, glane på søpletv og bare kose deg. Nyt det!! :o)

Evt bruke god til på julegavene, slippe stress og mas når alle andre skal handle.

Skrevet

Haha - du kan få gå på jobb for meg om du vil, for jeg har virkelig ikke lyst i dag!! Føler meg svær som et fjell (jepp, jeg ER svær som et fjell også, gubben var "morsom" i går da jeg ymtet frempå (da jeg sa at jeg ville ta meg et bad) med at det var sikkert en lur og økonomisk løsning siden jeg knapt trengte å ha vann i karet for å fylle det opp), har fordøyelsen sittende i halsen hele tida, er redd for å komme hjem fra jobb skjelvende og gråtende som jeg gjorde i forrige uke da jeg ble "tvunget" til å være en time for lenge, og skulle gladelig ha ventet på rier selv om det er 10 uker igjen til termin *fnis* Og blåst en lang i "planer" om juleforberedelser og lesing og bare slitt ut dibsidene til de knapt orket trynet mitt mer :oD

...eller kanskje kommet til deg og spist nydelig mat? Hehe...

Skrevet

Åååå, men om du hadde kommet hit og spist snop sammen med meg hadde det ikke gjort meg noen verdens ting å sulle her hjemme.

Jeg er ingen stor kokk, så nydelig mat blir vanskelig, men jeg er en racer på 1-2-3 kaker :-))

Skrevet

Jeg spiser det meste jeg - det er lett å se, haha ;oD Og 1-2-3 kaker er overraskende "naturtro" mange av dem.

Meeeeen, jeg får vel kreke meg i dusjen så jeg ikke er helt stinkbombe når jeg motstrebende vagler meg på jobb for hele 4 timer med "smilefjes". Så får vi håpe jeg klarer å spille blid og tålmodig med overbevisning :oD

Skrevet

sakkars deg - hele tre uker og frisk til å gjøre hva man vil!

du verden hvor synd det er på deg....

det er sikkert noen gamle damer som trenger din hjelp i nærområdet eller noe sånt dersom du har så inmari overskudd

(beklager dette sure oppstøtet, men er så himla lei folk som synes sååå synd på seg selv og er helt friske! - lå selv i 30 uker før det ble prematur fødsel med masse komplikasjoner....det var driitt kjedelig og himla masse smerter....skulle gitt nesten hva som helst for å bytte med deg!)

Skrevet

ÅÅÅÅÅH! Er det så nære termin nå? Gleder meg rett i hjel til å se lille gullet ditt... Rop ut om du trenger hjelp til å slå i hjel litt tid da søta;0)

Skrevet

Jamen. Lille sprelle, man kan jo ikke hele tiden gå å tenke på hvordan andre har det/har hatt det? Det er LOV å synes synd i seg selv av og til. I dag er det kjempesynd i meg siden jeg lå over doskålen i hele natt med magevirus (oppkast og diarè), men jeg går ikke å tenker på alle de som har det værre?

Og til deg HI. Prøv å nyt det=) Forstår godt at det er kjedelig! Men har du ingen som du kan dra med deg på kafè? Kjøp deg noen helt nye bøker, lei deg filmer som du alltid har hatt lyst å se, gjør småting som å rydde i skuffer og skap...etc etc..Ikke lenge igjen nå, hold ut=)

Skrevet

Faktisk så er det ganske "synd på meg", og jeg er ikke så fordømt frisk som du tydeligvis tror. Jeg har fått betennelse i en leddpose i kneet, så å gå mer enn 50 meter eller ned ei trapp resulterer i krykker resten av dagen, bekkenet slarker så jeg klarer ikke å ligge/sitte/gå over særlig tid. Har kronisk halsbrann og gulper bare jeg bøyer meg.

Jeg har ikke mulighet til å fly rundt og "gjøre det jeg vil" fordi helsa ikke tillater det, og jeg har jobbet redusert (60%) de siste ukene fordi jeg ikke er i form lenger. Men sånn er det å være gravid!

Og ja, jeg synes fremdeles det er kjedelig å gå hjemme og vente på at ting skal sette igang. Jeg har mye mer lyst til å være i stand og form til å jobbe, hjelpe gamle damer eller løpe etter småen min som sikkert hadde hatt det like gøy hjemme som i barnehagen (som han er nå).

Så, hold spydighetene dine for deg selv når du ikke aner hva du snakker om. For om jeg i utgangspunktet ikke hadde tenkt å spre vondtene mine utover dib betyr ikke at de ikke eksisterer. Og faktisk synes jeg kjedsomheten og ensomheten er verre enn vondtene.

Fint for deg at du ville ha byttet, men du har ikke den eneste fasiten på hvem som skal føle det tungt å gå hjemme og vente, og hva som er en god grunn til å ha det litt tungt.

Skrevet

Jeg trenger hjelp til å slå ihjel tida når som helst Thia-vennen!

Det er bare å si ifra når du/dere har tid. Jeg har som sagt skuffene fulle av 123 kaker :-) Ellers minnes jeg at peppes har god oreo-kake, men det må bli en dag jeg har bilen ... er som du ser lenger nede ikke helt mobil for tida.

Stor klem!

Skrevet

Skjønner godt at du er lei og synes det er kjedelig å vente i tre uker til, all min sympati til deg. Jeg holdt på å bli gal selv jeg, den siste tiden.

Men synes du kan tåle at noen ikke synes synd på deg.

Vi var på bim samtidig i 2007, og da jeg skrev et innlegg om at jordmortimen min ble avlyst, fikk jeg så det holdt av deg. Du skrev et skikkelig ufint innlegg til meg om at jeg ikke trengte å surve og at jeg skulle tenke på andre enn meg selv, fordi det var slettes ikke alle som fikk jordmor.

Så folk må få lov til å ytre sine "spydigheter" er vel poenget mitt. Du gjør det jo selv også :)

Skrevet

og lykke til med fødsel og ny babytid :) det blir sikkert koselig å få en baby i huset igjen!

Skrevet

det må få være lov til å være litt spydig og selvsagt har de aller fleste ett eller annet rett før fødsel. Det er jo derfor det er de tre ukene med hjemme rett før!

jeg skjønner jo at du lider av dårlig fantasi siden du ikke klarer å bruke tiden til noe positivt og det er jo synd for deg.

Hva med å tenke noen gode tanker? Prøv å se gleden i de små ting? Det er da mye bedre?

Jeg synes ikke synd på meg selv med alt jeg har vært og kommer til å være gjennom pga helse. Selv om jeg selvsagt gjerne skulle vært dem foruten. Jeg tenker at vi som tåler det får problemene... men det er vel å banne i kirken det også.... (jeg har større helsemsessige utfordringer enn deg - ergo tåler jeg mer... haha - det der galgenhumor etter å ha holdt på å stryke med fire ganger i løpet av kort tid...) Alle har sine problemer som jo kjennes virkelige ut for den som har dem uansett om de er små eller store.

Det er imidlertid en ting som har irritert meg over alle grenser og det er at noen kan prestere å klage over de 3 ukene før fødsel man må ta perm. Når du i tillegg da faktisk tydeligvis trenger dem fordi du er dårlig blir det enda mer underlig for meg. Dette er jo en gave fra staten som man bør ta imot med takk og ikke syte over!

Skrevet

Ja, jeg mener det er lov til å være spydig, men da må man nesten holde seg innenfor de opplysninger som gis i innlegget/tråden og svare på det. Å få kommentarer på at jeg er tiltaksløs og har dårlig med fantasi var jeg forberedt på, og det er alldeles sant. Til tider har jeg massevis av planer og ingen tiltakslyst, men det er jo delvis det jeg uffer meg over. Alle de gode planene som grunnet tiltakslysten ender i lange kjedelige dager.

Jeg er vel av den typen som synes det er mye bedre å være ute blant folk, ha en omgangskrets rundt meg, får et godt utbytte av både jobben min og kollegaene mine da. Som synes at jeg er til mye større nytte når jeg er ute og i aktivitet, og som synes det er både langsomt og vanskelig å få tiden til å gå her hjemme. Klart er det det beste for den fysiske delen av meg å være hjemme, men for psyken er det klart mye bedre å ha et ativt liv. Derfor blir det tidvis tungt å bare skulle være hjemme. Og jeg synes det blir enda tyngre når jeg bare går og venter på om ting skal sette igang. Det blir litt sånn "skjer det noe i dag, tro?" hver morgen, og "nei, ingen baby i dag heller" på kvelden.

Og jeg mener pålagt permisjon før fødselen er feil. Jeg hadde heller sett at staten gav oss disse ukene etter fødselen, men det er eg. en annen diskusjon. Og selv om jeg trenger dem denne gangen, gjør ikke det at det tidvis oppleves tungt å komme seg igjennom dem.

Men all ære til deg som tydeligvis klarer å se det positive i alt, alltid tenke på dem som har det verre og se gleden i de små ting selv når du synes noe er litt tungt og "kjedelig".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...