Gå til innhold

Hvor store er barna deres mellom 4 og 5 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syntes tråden om barna mellom 3 og 4 år var så fin. Den viser at alle barn er forskjellige, og at det ikke trenger være farlig og unormalt.

Jeg har en stor gutt på 4 1/2 år, 110cm og 22.5kg. Har vært veldig bekymra for vekta hans etter vi var på 4 års kontrollen hos HS, men han er en aktiv gutt som spiser godt og sunt.

Andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jente som er 18 kg og 100 cm (tror det var det...).

Hun er robust og tettbygd, men kjempefin:-) Elsker å svømme og bade og går på turn en gang i uka. Jeg synes hun har mye energi :-)

Sær i matveien dessverre....

Skrevet

Gutten min er 4 år og 8 mnd, han er 120cm og 22,5kg! :)

Skrevet

Hei på deg :) Jenta mi er 4 år og 4 mnd og 4 dager i dag ser jeg hihi... hun er 17 kg og 107 cm lang... super frisk lite trasse troll :)

Skrevet

4 år og 1 uke - hun er 16.5 kg og 104 lang.

Skrevet

Min 5 åring er "bare" 108 cm og veier ca 17kg.

Skrevet

Snuppa vår er 4,5 år hun er 116 cm lang og drøye 21 kg tung. Hun går for å være "ganske" så stor.

Skrevet

Jenta mi er 4,5 år og ca 109cm og ca 16kg. Hun ser helt normal og sunn ut :)

Skrevet

Jeg har en pitte liten gutt på 5.5 år som er 98 cm høy og veier 13.5 kg. Han har vært pitte liten fra fødselen av. Men heldigvis så viser det seg nå at han har vokst gjennomsnitlig like mye som "normalt"høye 5 åringer i år :D. Håper bare han ikke blir så veldig liten.

• 2 uker senere...
Skrevet

da vi var på 4 års kontroll. (4 år og 1 mnd) Var hun 110,5 cm lang og veide 20,5 kg.

Skrevet

vi skal snart på 4 års kontroll, så jeg er ikke helt sikker på hvor høy hun er :)

Men når vi måler henne er hun alt fra 105-109 cm høy, også veier hun 20,6 kg.. så hun er bittelitt lubben :)

Skrevet

Gutten vår har alltid vært lang og tung, men ikke fet. Han er nå 4 år og 3 mnd, og ca. 114 cm lang. Veier ca. 23 kg. Har ikke vært på 4-årskontroll enda.

Skrevet

Sønnen min på 4år og 5mnd er 108.5 cm høy og veier 17kg. Får ofte høre at han er såååååå tynn, men selv synes jeg han ser frisk og fin ut. Masse energi og sover godt om natten. Ikke spesielt interessert i mat men spiser når han er sulten.

Skrevet

Jenta mi er 4,5 år, 109 cm og 18,5 kg.

Skrevet

vi var på 4års kontroll 2 uker før hu ble 4 år.

da var jenta mi 15kg og 99,5cm lang.

men lillesøstra er og liten hu er 7,5kg og 70,5cm er 10,5mnd

Skrevet

Min femåring var 103cm og 16kg på 5-årsdagen sin. Det var 1 cm mer enn storesøster var den måneden hun fylte fire. Da var hun 102cm.

Skrevet

Mini var 116cm og 21kg sist han blei veid og målt..

• 3 uker senere...
Gjest vinterbrud
Skrevet

Min jente på 5 år er 121 cm høy og 21 kilo,hun er veldig aktiv hele tida og spiser godt og sunt.

Skrevet

Gutten min er 4 år og 1mnd,han er 113cm høy og veier 20 kg.Han er kraftig bygget,men ikke tykk.

Skrevet

Jenta vår blir 5 om en måned og er 118 cm lang og 19 kg. Lang og tynn!

Skrevet

Jeg har en på nesten akkurat 4 år, og han er 15 kg og 110. Både han og broren er noen spjælinger, men de spiser sunt og godt.

• 3 uker senere...
Skrevet

jenta vår er 4,5 år hun er 109 cm og veier 17kg spiser sunt og godt men får stadig høre at hun er veldig tynn men syns hun ser frisk og flott ut jeg:-)

Skrevet

Jeg her ei jente som akkurat ble 3år. Hun veier 15kg og er 100cm høy. Hun har en veldig høy bestemor å slektes på... pppan er også veldig høy. Hun er ikke tynn på noen måter, spiser som en hest, og er aktiv.

Jeg lurer på om noen av deres treåring skravler like mye som min...skravla går i ett! Ikke ett minutt uten at hun prater noen ganger...

Det blir ganske slitsomt til tider for hun nekter å høre etter når jeg prøver å snakke til henne om innestemme og at hun kan gå på rommet å skravle der litt...jeg kommer ikke til for hun prater HELE tiden...hun gjentar setningene og ordene, noen ganger synger de ut igjentatte ganger...

hva skal jeg gjøre?

Skrevet

mHm, vi har også ei skravleglad jente på 3. Vi må snakke om alt, og hun er veldig morsom og tøvete av seg - samtidig som hun lurer på hvorfor, hvordan, hvor, når, hvilken - om absolutt alt. Heldigvis har hun søsken å snakke med, for selv om mamma elsker å snakke med henne KAN det bli litt mye for slitne mamma-ører innimellom ;)

Så tja... lage søsken til henne? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...