Gå til innhold

Noen magefølelse hos dere med IKM i uke 51?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er vel alle sånn ca ferdige med prøveperioden. På lørdag var jeg verdens lykkeligste og helt sikker på at det hadde klaffet, men i går var det helt motsatt. Føler ingen endring i kroppen jeg. Men det er jo tidlig enda:) Noen som tror de har noen symptomer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi var ferdige med prøvinga på onsdag. Og jeg har siden tirsdag følt meg rar nederst i magen, hatt ekstremt god luktesansog vært litt småkvalm til tider. Alt dette hadde jeg med førstemann også..

I tillegg har førstemann på 15 mnd blitt så vanvittig puppegal igjen. Jeg har de siste 4-5 mnd bare ammet han hver morgen, han har absolutt ikke vært interessert i mer. Men de siste dagene har han hengt i puppen nesten hele dagen. Og jeg hørte om ei til på dib som hadde opplevd det samme da hun var gravid.

Så jeg har jo en følelse av at jeg er gravid. Men samtidig så ble jeg spådd inne på spåsiden at jeg ikke kom til å bli gravid før januar/februar. Så derfor tror jeg at jeg bare lurer kroppen min til å tro at den er gravid fordi jeg håper på det.

Og akkurat som deg cilleb, så har jeg mange symptomer en dag, mens neste dag kjenner jeg egentlig ikke så mye.

Når har du IKM da?

Skrevet

jeg har ikke IKM før på lørdagen i uke 51 så jeg kan egentlig ikke begynne å vente noe heller enda, men er lett for å bli revet litt med

Skrevet

ja, altfor lett å bli revet med. tror det er lett å lete etter symptomer, som egentlig ikke er der. Jeg har IKM nå på lørdag, men skal forsøke å drøye med testingen til mandag i uke 51 pga at det er første syklusen etter pilleslutt.. så kanskje den ikke er helt i rute.

Lykke til da :)

Skrevet

jeg har i utganspunktet IKM 21. desember, altså søndag i uke 51, men jeg tror ikke jeg har hatt el enda..:(

har iallefall ikke merket noe el-slim enda.. men sitter med litt stikkende smerter nederst i magen på nå... så kan jo være noe er i gjerdet:)

selv har jeg liksom litt trua på at jeg skal bli gravid denne mnd, men jeg er spådd gravid i januar av flere her på spå/horoskop, og av to klarsynte venner jeg har....

hadde vært så moro å fått posetiv test på julafte.... med gutten jeg har fra før, så fikk jeg ikke posetiv test før tre dager etter ikm, så blir jeg gravid denne mnd, så får jeg kanskje ikke posetiv test før på julaften...;)

Skrevet

jeg aner egentli ikke helt hvilken dag jeg venter ikm. men vet det er i uke 51.. :P forholder meg til at det blir torsdagen eller fredagen. Hatt el smerter og murringer fra onsdag til søndag.. (har det egentli litt enda). Men satser på vi har truffet bra ihvertfall.... Men merker ingenting enda, og håper egentli ikke eg merker annet enn at mensen uteblir. Da det var sånn jeg fant ut første gang at jeg var gravid. hehe

Men er uber spent.. masse lykke til til dere alle sammen ;)

Skrevet

Nå er vi også ferdig med prøvinga.Har ikm man uke 51.Blir veldig spennende?

Det jeg føler nå er stikkninger neders i magen,fortere sliten i ryggen og mer trøtt enn vanlig.Kan jo være tress symptomer også det da..

Så om bare 7 dager har jeg ikm,men lurer på om jeg bare må ta en test til helgen!Har sagt jeg ikke skulle skulle gjøre det men..Fristelsen er så stor!

Skrevet

Jeg var også ei stund sikker på at det hadde klaffet, i hele helga har jeg hatt ekstrem metalksmak i munnen, stikkinger i rygg, mage og halebein, blødd i tannkjøtt osv. Men i dag kjenner jeg meg bare veldig trøtt. Tør ikke håpe for mye, men det er jo egentlig umulig :) IKM onsdag/torsdag uke 51, men er ikke helt sikker på syklusen min.

Skrevet

Jeg har egentlig ikke noe særlig magefølelse, har ingen symptomer å snakke om.......Tror vi traff EL, hadde ihvertfall stikkinger i magen de dagene EL skulle være og det ble masse kos da! Men har ikke store forhåpninger, kommer ikke til å teste med mindre mensen uteblir....Men er det ikke veldig tidlig å vente symptomer....? Jeg hadde jo el for bare 4 dager siden........Men heldige dere som har det da!

Skrevet

I utgangspunktet er jeg enig med deg lillemora, etter at jeg innbildte meg masse symptomer i forrige pp, så bestemte jeg meg for å overse alle slike ønskedrømmer, og at det er for tidlig nå. Men....i dag på jobb, når jeg var veldig opptatt med andre ting og ikke hadde tenkt på magen på hele dagen fikk jeg en rar følelse i nederst i magen, midt på. Ikke vondt, men ubehagelig. Så jeg tenker jo selvfølgelig på om det kan være noe, selv om jeg sikkert ikke hadde tenkt over det hvis jeg ikke hadde vært prøver...

Skrevet

Har ikke turt å kjenne etter så mye, akkurat som Ella26 var jeg nok litt opphengt i forrige pp, så tar det mer med ro nå - prøver å ikke kjenne etter for mye, men synes jeg har vært litt ekstra trøtt i dag, men det kan jo bare være tilfeldig, det er mandag og det var tungt å dra seg opp i morges for å gå på jobben i dag, dagen var også litt tung å komme gjennom synes jeg - gleder meg bare til litt julefri snart - det skal bli deilig =)

Er ganske sikker på å ha truffet på EL. Har hatt sex både søndag, tirsdag, onsdag, torsdag (da testet jeg positivt på EL), hadde sex på fredag (hadde da sterke EL-smerter midt på dagen/ettermiddagen) og sex igjen på lørdagen... Så vi burde ha truffet altså =) Men om jeg tør å tro på det ennå? Nei... ikke helt =)

Blir spennende å se neste uke - har IKM på fredagen uke 51, det føles ut som en evighet, hehe =)

Klems

Skrevet

Nå var jeg på do, og gjett om jeg har begynt å blø atter en gang..Hva kan det være, nå har jeg blødd av og på hele syklusen...blir så motløs! så da var det jo en god forklaring på at jeg hadde menssmerter i dag da..Men hvorfor kommer det 6 dager etter EL? Det er jo ikke fornuftig? Sukk....

Skrevet

Festeblødning - Ella26??? Kan jo være normalt å få en liten blødning ca 6-8 dager etter EL, altså da egget fester seg!!! Åhhh - jeg håper og krysser fingrene for deg!!!

Klems

Skrevet

Hehe, ja det er lov å håpe - men jeg tviler på det siden jeg har blødd jevnt og trutt hele syklusen, mer enn vanlig. Skjønner ikke hvorfor kroppen min skal være så komplisert. Men jeg håper selvfølgelig du har rett! Krysser fingrene for at vi begge suser rett inn i et annet forum om noen dager :) Når har du tenkt å teste? Jeg har ambisjoner om å vente på TR først, og hvis ikke den kommer ta en test..men det spørs om jeg klarer det med alle testene som ligger klare..

Skrevet

Ja, hadde vært kos å suse inn på 1 tri om halvannen uke, jeg krysser fingrene for deg, hehe =)

Har brukt opp alle tester i forrige pp og nå har jeg ikke tenkt å gå å kjøpe noen ny test før IKM dagen kommer (hvis jeg klarer å holde meg da!) Det gikk jo en formue forrige gang på så mange tester - så jeg skal nok klare å styre meg mer denne gangen... Skal ihvertfall prøve å vente lengst mulig, men blir presset for stort løper jeg å kjøper en test neste onsdag eller noe, vi får se...

Har forsøkt å bare slappe av og tenke på andre ting, ignorere evt symptomer, finne på andre ting så jeg glemmer litt babytanker - koste meg med litt vin i helgen og skal på julebord til fredag, tror ikke jeg kommer til å drikke noe alkohol, men jeg skal ihvertfall gå og kose meg. Håper du hadde et fint julebord i helgen som var, leste innlegget ditt. Selv om jeg ikke har skrevet så mye her inne nå denne pp`n, så leser jeg alle innleggene her hver dag. Må jo følge litt med vet du, hehe =)

Blir spennende å teste til neste uke ihvertfall =)

Tenker jeg går og legger meg nå jeg - så jeg får meg noen timers søvn i natt, er såååå trøtt =)

Klems fra

Skrevet

Har IKM mandag eller tirsdag i uke 51. På lørdag kjente jeg en ekkel kvalmefølelse, og la merke til at areolaen på brystene mine er større enn vanlig. Helt sikkert tilfeldig! Søndag fikk jeg en rar smak i munnen, sur-metallisk smak. Som om jeg hadde hatt kjeften full av amalgan-fyllinger! Og på kvelden kom suget etter VINGUMMI! ÆSJ, tengte jeg, jeg liker det jo ikke engang, men lysta til å spise det var uutholdbar. Snåle greier...Og i går la jeg merke til at tannkjøttet hadde "trekt seg" tilbake, og blør når jeg pusser tennene. Så enten må det være hormon-huet mitt som tuller med meg, eller så er det noe galt med kjeften min(tenner, fylling, tannkjøtt og tunga)! Testoman som jeg er, testa jeg med CB igår ettermiddag. Altså 2+6 eller 3! Usikker IKM. Og testen ble så rar. Det kom opp en par tynnetynne loddrette lyselyseblå striper der den test-streken egentlig skal være... Argh, skjønner ingenting jeg! Så skal prøve å la testene ligge til fredag 12, og heller teste da med MORGENurin!

Skrevet

Så spennende da "prøverpånr*2*"! Tror du er gravid jeg :-)

Jeg har IKM lørdag 20 og hadde positiv EL test 2 des. Mao er det ikke stort lille frøet mitt dersom det har bestemt seg for å være leieboer noen måneder :-) Men jeg føler at brystene er mer "tung" og de er ivertfall ømme! Håper..... Magefølelsen er avhengig av dagsformen. Noen dager er jeg sikker på at jeg er gravid. Andre ikke. I dag var jeg kvalm på morgenen og har mer utflod enn jeg bruker til vanlig. Slik var det sist også. Nå er det leeeenge til 20 des!!! Greier nok ikke å holde meg og kommer sikkert til å teste før. Sist hadde jeg positiv test 6 dager før IKM. Dvs den 14 des!!! Bare 5 dager til...

Skrevet

jeg har ikm 18 eller 19, og har de siste pp hatt masse murringer og ømme pupper på denne tiden...nå kjenner jeg nada....men det er kanskje bra;-)

eneste som er rart er at jeg ikke har hatt migrene rett etter el...det har jeg alltid, men pleier å forsvinne under graviditet...

men det kan være tilfeldig;-0

har i denne pp ikke vært her inne noe særlig, begynnt å trene igjen og tenker minst mulig på det å bli gravid( men det ligger jo selvsagt i bakhodet....)

men det hadde vært deilig med en positiv test før jul;-)

lykke til alle sammen!!!!!

Skrevet

Jeg er nettopp ferdig med el. Er 3 dpo i dag, så jeg har nesten ikke begynt å tenke på ikm enda... Og skal IKKE bli lurt av liksomsymptomer denne gangen ;) Bare vente og se om mensen kommer eller ei. Tror at ikm er lørdag 20.des. Kanskje jeg tar en test fredag 19.des, hvis jeg blir altfor nysgjerrig. ;)

Skrevet

har hatt masse symptomer de siste 2 pp. nå merker eg ingenting... så det kan være en bra ting? Tenker ikke så voldsomt mye på det heller denne pp. siden jeg ikke kjenner noe... så bare håper håper håper på at egget er befrukta og festet seg... hvis mensen uteblir, så skal eg vente til 22.desember med å teste... Er min mamma sin bursdag, og siden hun desverre er død, så hadde det vært kjempe stas om vi event,fant det ut den dagen :) men tar det ikke så tungt om det ikke har klaffet.... men håper jo det da ;)

Skrevet

Jeg har IKM 18 desember og venter spent. Tok ingen el test og bare satset heller på anhver dag og håper det klaffer. Orker ikke begynne å stresse med el tester før vi har prøvd en stund.

Men kjenner jeg gleder/gruer meg nå om dagen for jeg har veldig lyst til at det skal klaffe.

Skrevet

Har noen symptomer ja, ingen veldig uvanlige bortsett fra enorme pupper! Har veldig på følelsen at det kan ha klaffet pga dette, de har vokst masse bare siden i går. Har den kløfta i vanlige bh'er uten innlegg, har aldri hatt det før for å si det sånn... Sambo er helt fascinert, greier ikke slutte å klå og puppene er jo driitvonde :) Prøver å ikke tenke så mye på det og å forberede meg på tr om en uke, men er jo ikke lett. Har i tillegg fått veldig uren hud noe jeg ikke har hatt på mange år.

Skrevet

I dag er jeg 4 dpo og i formiddag kjente jeg en slags murring (mensenaktig, men ikke helt likt).. Først da jeg stod i dusjen i dag tidlig.. Og så et par timer senere.. Det kom periodevis..som i bølger..men varte bare et par minutter begge gangene.. Kanskje det var et lite frø som klamret seg fast..eller så var det bare tarmen som jobbet.. :-S

Skrevet

Mensmurringer her også, men det hadde jeg forrige pp også, så ikke noen særligere forventninger. Leste jo i tillegg at mensmurringer kan også være tegn på EL... Kan jo lese hva man vil på nettet:)

Har IKM onsdag 17 omtrent, og skal på julebord i morgen fredag 12 og lørdag 13, kan det ha noe for seg å teste i morgen for å finne ut om det blir med eller uten alkohol? Noen som vet?

Skrevet

Det er nok for tidlig å teste i morgen.. Du kan jo alltids gjøre det, men om det blir negativt svar kan du likevel være gravid.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...