Gå til innhold

En gang til??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten tass på rett over et år, og nå lurer vi på om vi skal sette i gang på nytt.... Men jeg vet ikke om jeg tør!!

Syns både svangerskap, fødsel og tiden etterpå var knallhard. Men når småtassene blir rundt året så begynner det jo å komme seg heldigvis. Men er det verdt 1 år og 9 mnd med kaos?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg synes det! :-) Har 3 barn relativt tett i alder og venter nå (uplanlagt) nr 4. Klart det er travelt i starten, men du verden så kjekt det er med flere tette barn! De har kjempestor glede av hverandre og leker så mye sammen etterhvert at jeg nesten har mer "fri" når de er flere enn bare en ;-)

Skrevet

Hehe, mer enn 2 er uaktuellt, men jeg syns det er så mange som sier det er så mye arbeid med 2 i forhold til en. Og han jeg har fra før har hatt kolikk og div skader, så det har vært myyyyye skriking. Klarer ikke tanken på å gå igjennom det en gang til. Men 2. gangen kan jo bli bedre da...

Skrevet

Her var faktisk tredje svangerskap og barseltid den tøffeste for meg (så langt), så om ting blir lettere eller værre er jo umulig å forutsi. Det som garantert blir enklere er at du er mer erfaren og derfor roligere.

Du klarer det du vil og må klare, så enkelt er det egentlig. Ting som virker uoverkommelig store med førstemann virker sjeldent så uoverkommelige med andremann/tredjemann osv fordi mn alt har vært der før og på en annen måte vet at det blir bedre (man vet jo det med førstemann også, men klarer ikke se det på samme måte der og da alltid).

Nå må du jo tenke litt lenger fram enn bare 1-2 år da, for joda, da er det nok mer jobb med to enn kjekt, men barna blir jo eldre og da er det myyyye enklere. Våres to eldste gutter er nå 6 år og 4 år (minste er 1,5 år) og de leker utrolig bra sammen 95% av tiden, og de hjelper gjerne til med minste også og underholder ham, så f.eks om sommeren når jeg ser andre foreldre styre på med å underholde og løpe etter sin ene unge, kan jeg sitte og sole meg og slappe av mens mine 3 underholder hverandre og har det supergøy sammen ;-)

Skrevet

Uff... vi får bare kaste oss i det tror jeg..

Uansett så vet vi jo ingenting på forhånd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...