Gjest Skrevet 8. desember 2008 #1 Skrevet 8. desember 2008 Har hatt litt blødninger i svangerskapet og dro til legen på fredag. Han kjeftet på meg fordi jeg hadde vært på jobb hele tiden og sykemeldte meg ut denne uken og ba meg ta det helt med ro, helst ligge mest mulig. Nå har egentlig blødningene stoppet litt opp, heldigvis, men fikk beskjed om å være hjemme likevel slik at det ikke begynte på'an igjen. Føles bare så utrolig feil liksom, føler meg i god form, bare litt ekstra sliten/trøtt og kunne egentlig fint ha jobbet sånn sett. Har litt arbeid jeg kan gjøre hjemme da, rette stiler og slikt, men hva skal jeg finne på resten av tiden da? En bok tilgjengelig og det er det. Får ikke lov å gjøre husarbeid heller. Noen gode filmer som jeg burde sett? Noen bøker jeg kunne lånt på biblioteket? Merker jeg er ikke vandt til dette lenger. Savner alt jobben min, hehe...
Mille** Skrevet 8. desember 2008 #2 Skrevet 8. desember 2008 Du får prøve å nyte det, selv om jeg skjønner det kan bli langsomt. Surf på nettet, lese blader og bøker, se dårlige såpeoperaer på TV, se film, spis pepperkaker og drikke gløgg. ;o) Evt gjøre noe håndarbeid, strikke eller brodere eller no sånt. Har vært sykemeldt nesten hele svangerskapet med mine, broderte myyyye den tiden. )
Gjest Skrevet 8. desember 2008 #3 Skrevet 8. desember 2008 Uff, jeg kan ikke utstå håndarbeid jeg, hehe... Eller såpeserier ;-) Men blader var jo ikke så dumt da, får tasle en rolig tur på butikken senere og se hva de har. Jeg har faktisk skikkelig anti-dilla på søstaker for tiden (går det an liksom? ;-)), men skal nok finne noe å kose meg med likevel. Håper virkelig jeg slipper å være mye sykemeldt.
Mille** Skrevet 8. desember 2008 #4 Skrevet 8. desember 2008 Hehe...kan ikke utstå såpeserier jeg heller, men når nøden er stor spiser fanden fluer, haha.... I de tyngste periodene, når jeg ikke klarte å gjøre annet enn å ligge på sofaen, så jeg tom reprisa fra dagen før på days of our lifes, dvs jeg så en episode 2 ganger!! Patetisk liv, I know!! Får håpe du slipper å være sykemeldt så lenge ja, du har vel nettopp begynt å jobbe nesten? Etter studiene mener jeg. God bedring! )
Gjest Skrevet 8. desember 2008 #5 Skrevet 8. desember 2008 Takk for det :-) Ja, jeg begynte å jobbe i høst etter å ha vært student/hjemmeværende mamma i x antall år, så det var jo sååååå deilig å komme seg i arbeidslivet nå. Så skulle dette skje... Men, men, veslegutt er selvsagt like velkommens om de andre, skulle bare ønske det hadde drøyd litt lenger før han innstallerte seg i magen ;-)
erteposen + 4 Skrevet 8. desember 2008 #6 Skrevet 8. desember 2008 He, he....jeg er på 4 uker inn i sengeleie. Ligger stort sett hele dagen, og har fått lånt en sovesofa til å ha på stuen. Bøker er en god ting, jeg har logga meg på dib igjen, surfthechannel.com har vært en god ting (takk superglad for tipset. Har sett hele sesonger med gamle serier som t.d my socalled life), har lest alt av M. Duras og Dag Solstad, har handla alle julegavene på nett, lånte rød, hvit og blå på biblioteket og folk kommer med dvd samlingene sine:) Lykke, lykke til... Kanskje klassen din kan komme hjem til deg:)
Gjest Skrevet 8. desember 2008 #7 Skrevet 8. desember 2008 Uff nei, vil ikke ha dem inn her!!! Vel er de søte og sånt, men det går en grense, hehe... Er jo ingen utenom arbeidsgiver som vet hvorfor jeg er sykemeldt heller, så funderer veldig på hva i alle dager jeg skal fortelle kollegaer når jeg er tilbake på jobb igjen. Noe tips? Skal sjekke ut den linken din, virker spennende :-) Hva som "feiler" deg da?
erteposen + 4 Skrevet 8. desember 2008 #8 Skrevet 8. desember 2008 Det går jo influense, men det er vel begrenset hvor lenge en blir liggende av den... Skabb? Da stiller i alle fall ingen spørsmål:) Slarkete bekken brukte jeg som unnskyldning forrige gang. Jeg hadde veldig vondt i bekkenet på slutten, så det var liiiiitt sant. Jeg har samme "sykdommen" som deg:)
Gjest Skrevet 8. desember 2008 #9 Skrevet 8. desember 2008 Næmmen, grattis! Skal du også ha en liten en? :-) Hvor langt er du på vei da? Har du vært til tidlig UL? Ja, influensa er et alternativ. Kan jo håpe ingen spør da.
Gjest Skrevet 8. desember 2008 #10 Skrevet 8. desember 2008 He, he, med tre gutter fra før, er du helt sikker allerede på at det blir en gutt?
erteposen + 4 Skrevet 8. desember 2008 #12 Skrevet 8. desember 2008 Er vel rundt 7 uker nå. Har vært på tidlig ul, og tror dette kan holde hardt. Pappa følger meg godt opp, og har vel nesten flyttet inn her:) Har blødd fra første stund nesten. Ikke meningen å skremme deg for det kan ikke sammenlignes. Har tatt to operasjoner siden siste svangerskap "der nede" og det vil vere litt vanskelig å holde på barnet. Sannsynligvis. Burde ventet litt til, men siden vi alltid har brukt så lang tid på å få det til trodde jeg ikke det skulle gå på første forsøk:/ Verdt det uansett, men surfthechannel har vært god å ha. Trodde ikke ubegrenset lesetid på dagtid skulle bli kjeldelig:)
Gjest Skrevet 8. desember 2008 #13 Skrevet 8. desember 2008 Nei ikke sant, hehe... Uff da, dette høres skummelt ut for deg. Skal krysse både fingre og tær for at det går bra! Tror nok ikke det er noen fare her, ikke enda i hvertfall, men ar det rolig likevel nå.
erteposen + 4 Skrevet 8. desember 2008 #14 Skrevet 8. desember 2008 Det går som det går, og alt er ikke liv laga.Takk for kryssing:)
lille sprelle Skrevet 8. desember 2008 #15 Skrevet 8. desember 2008 stakkars deg! jeg hadde det sånn i 30 uker (da kom snuppa) og deretter i 4-5 mnd etter at hun kom..... jeg var dårlig også jeg da... så jeg hadde det nok bedre enn deg! telefonen var min gode venn - er jo ikke alle som jobber dagtid eller jobber i det hele tatt!
Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 8. desember 2008 #16 Skrevet 8. desember 2008 Jeg begynte med blødninger i uke 5, og de ga seg i uke 28 da jeg fikk svangerskapsforgiftning. Hadde mest småblødninger, to til tre dager i uken. Var på mange ultralyder, og de fant ingen grunn. Jobbet halvt i tre måneder av svangerskapet, resten var jeg sykemeldt, det er utrolig hvor fort man innfinner seg med situasjonen. Plutselig begynner dagene å gå fortere. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå