edvina har fått en gutt Skrevet 8. desember 2008 #1 Skrevet 8. desember 2008 Hei det har tatt helt av her hjemme:) Har laget mange smaker, de er helt nydelige. Men i går trikset jeg litt, ville lage appelsin, men hadde ikke essens. Jeg byttet derfor vann i oppskriften med appelsinjuice og de er blitt kjempegode, men hva vil holdbarheten være på disse? Blir det som med syltetøy siden de inneholder en haug med sukker, eller blir det kortere enn de med essens. Og hva er holdbarheten for de med essens?
Yarn Skrevet 8. desember 2008 #3 Skrevet 8. desember 2008 De med essens holder nok ganske så lenge, iallfall om du oppbevarer dem kjølig. De med juice aner jeg ikke! DU er kanskje den første som prøver det ut og må forteller oss andre .. hvor får du ellers tak i essens? Finner det ikke lenger. har lyst på ananas iallfall.
edvina har fått en gutt Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 8. desember 2008 det er vanskelig ja.... finner sitron nesten overalt, og de blir veldig gode(tilsetter i tillegg til sitronsyren) ellers har jeg funnet aprikos og grapefrukt på en hobbybutikk. Men jeg vet at pandurohobby har mange smaker, ellers skal apoteket ha, men her omkring har de ikke:( Men appelsin ble veldig bra. Har hørt at noen lager med vanlig gele også, tilsetter bare mer gelatin sukker og syre, men det har ikke jeg prøvd.
Mumsemams har født :) Skrevet 9. desember 2008 #5 Skrevet 9. desember 2008 De selger essenser på apoteket, i mange varianter! Men det varierer nok litt fra kjede til kjede når det gjelder utvalget, selvfølgelig..
Yarn Skrevet 9. desember 2008 #6 Skrevet 9. desember 2008 Ja, skulle jo tro det, men i fjor kunne iallfall ikke mamma finne det noen steder, og hun pleier ha kontroll på slikt:) Hadde nesten en liten julefleskkrise, men så ordna det seg, for jeg tror hun fant noe sitronessens fra et annet prosjekt Får vel tråle apotekene her i byen også da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå