Gå til innhold

Stakkars pappaene!;-D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter og leser og svarer på et innlegg. Så kommer jeg til å tenke på at egentlig er det synd på pappaene! Tenk dere; vi har all kontrollen- forsåvidt. Vi kjenner liv, kjenner ubehagene, kjenner om alt er normalt eller om vi skal bekymre oss. Vi føler på oss når vi bør søke hjelp.

Hva kan pappaene gjøre? De må bare stå på sidelinjen og følge med. Være parat tilfelle de trengs i hui og hast! Alltid være på tå hev.

Ikke kjenner de hikkingen, sparkene og tungpustingen som tyder på at babyen vokser inni dem. Ikke får de samme båndene til den lille fra dag 1 av svangerskapet omtrent, de må vente til den lille er født før de kan bli HELT kjent. Ikke kan de kose seg og ha grunner til å beklage seg... få picaene sine, kjenne tilfredsheten over at picaen er tilfredsstilt en stund, ha grunn til å være 'gal'. De har ikke samme redebyggersyndrom heller...

De har mye, de kan oppleve tilsvarende ting. Men det de opplever er 'bare' sympati og 2persons opplevelser. VI har førstehåndsopplevelsene. Stakkar pappaene, kanskje de skal få lov neste gang? Helt ok for meg. Elsker mannen min, og syns han skal få lov til å være gravid når vi satser på baby nr 2 ;-DDD

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe!! Helt enig :) Jeg har verdens mest snille og forståelsesfulle mann, men hvor mye kan dem egentlig forstå av denne graviditeten disse kommende pappan.

Gleder meg helt sykt til lille babyen kommer så vi kan se, ta og føle sammen :)

Hadde ul-termin den 6. og idag er det mens-termin! Håper du kommer snart lille venn! :)

Skrevet

... men samtidig slipper de hemorroidene, strekkmerkene, åreknutene, slapp mage og hårtap under amming. For ikke å snakke om de plagene man har under svangerskapet (kvalme, svimmelhet, urolige ben, halsbrann, pluss at man må holde seg unna masse mat, alkohol etc.)

Men jeg ville nok ikke byttet allikevel! Det er jo helt fantastisk... Merker at jeg har et helt annet bånd til babyen enn pappa'n har. For dem så kommer nok farsfølelsen mer som en "pang-følelse"!

Skrevet

Jeg fikk denne: jeg er såååå glad det ikke er JEG som har ANSVARET for at babyen skal ha det bra. at den får det den trenger av næring o.l

en var litt å tygge på når jeg satt ned godtebollen i fanget og colaen på bordet...

Skrevet

har en følelse av at guttene hadde kunnet født ungene om de ønsket det..

omformulere det litt...

Om det å være gravid, gjennomgå fysisk og psykisk alt vi går gjennom..da hadde de stått på og forsket mer og funnet en måte for å kunne oppleve det på....

jeg tror helt 1150 % at de er sjele glad for at de slipper det hele...

At de slipper vektøkningen,strekkmerkene,bekkenløsningen,trettheten,smartene,ubehaget,kvalmen, fødselen, hemoridene, stingene nedentil, det å skulle fungere i toalettanledninger i tiden etter fødselen, det å blø hver forbaska måned..såre brystvorter, unger som biter og klorer puppene..melkespreng...det å oppgi alkohol...det å være bunden til et hjem med en unge uten å kunne forlate for mer enn maks en time eller to...

det å være våken om natten for å gi ungen mat...

det å skulle slite med de forbanna 20 kiloene som har limt seg fast på kroppen mens du ser blikkene til alle rundt deg som går å lurer på om du ikke skal gå ned i vekt snart...

eller unger svangerskaper..alle blikkene...kommentarene...det at vilt fremmede kommer og tar deg på magen..det å måtte svare på spørsmål fra fremmede, bekjente, venner, svigerforeldre,slekt,naboen,kassamann på rema 1000 osv osv om veldig personlige ting som alle føler de kan spørre om siden du er gravid...

Det å bli en offentlig tilstelning som alle kan ha sine formeninger om.....

ja...stakkars mannfolk......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...