;)Renate&Gabriel+lillesøster;) Skrevet 8. desember 2008 #1 Skrevet 8. desember 2008 Er 37 uker på vei, og var på vending av baby på onsdag som var misslykket. (vet ikke om det har noe å bety for lite bevegelse nå, men tar det likevel med.) Har selvfølgelig kjent liv, men jeg er vant til at det er skikkelig rabalder i magen hver kveld når jeg legger meg. Nå har det vært så og si stille. Sist jeg hadde det var på torsdags kveld. Kjenner små seige bevegelser en gang i blandt, men thats it. Babyen legger på seg for lite, og vet det er fare for vekststopp. Jordmor på sykehuset sa jeg ville merke mindre bevegelser om babyen ikke hadde det bra, så er jo helst det jeg er redd for. For noe bevegelse kjenner jeg jo av og til. Vet ikke om jeg kanskje burde ringe til sykehuset i morgen for å komme inn på UL og sparketest. Vil liksom ikke ringe i tilfelle det ikke er noe heller, skal inn på Onsdag likevel. Men det er jo alt for lenge å vente om det ikke tar seg opp med liv i magen! (Har foresten sovet litt nå, men voknet av at jeg er så bekymret. Har prøvd å spise sjokolade, drikke søt saft, drikke sukkerholdig brus, og sette kaldt glass på magen, men uten at det har skjedd noe.) Litt rådvill..
-MtG- Skrevet 8. desember 2008 #2 Skrevet 8. desember 2008 Jeg synes du skal ta en telefon til føden med en gang jeg. De er oppe alikevel så det spiller ingen rolle om det er midt på natten. De kan fortelle deg om du bør være bekymret eller ikke. Du får sikkert komme inn og få sjekket det. Kanskje dere kan avtale at du skal komme i morgen tidlig om du ikke får dratt nå midt i natten? Jeg synes absolutt du skal ta en telefon siden du har fått beskjed om at du skal være var for mindre bevegelse pga dårlig vekst. Lykke til:)
;)Renate&Gabriel+lillesøster;) Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. desember 2008 Tusen takk for svar! Jeg skal ringe inn kl 7 i morgen tidlig, nå har jeg ikke mulighet til å reise inn likevel pga førstemann. må vente til han får komt seg til dagmamma. Uff, alt man skal bekymre seg for altså! Tenkte på en måte at det var greit fredag og lørdag, at det var roligere i magen. Men nå syns jeg det har gått så pass lang tid at jeg begynner å bli engstelig.. Da tar jeg i alle fall en telefon til dem i morgen.. Tviler likevel på at det blir mere søvn denne natta..
Elisa ♥2 barnsmor♥ Skrevet 8. desember 2008 #4 Skrevet 8. desember 2008 Samme gjaldt meg. Var lite liv hele fredagen så ringte føden på kvelden og fikk komme inn til sparkesjekk og UL. Veldig beroligende og ble absolutt tatt på alvor. Vært rolig siden og, men skal til UL på sykehuset i morgen, så ny sjekk da. Min søster hadde lite liv siste mnd av sitt sv.sk. Og ble tatt med hastesnitt på termin pga lav fosterlyd (kritisk) og lite fostervann. Når han kom oppdaget de at morkaka ikke hadde gitt næring siden uke 36. Han var 2400 og morkaka som bør være ca 500 g var 250 g. Dette var det jo tilfeldig at i det hele tatt ble oppdaget, hadde hun vært inne til sjekk dagen etter, hadde det nok ikke hatt det utfallet det hadde... Mener ikke å skremme deg, men mor er den som kjenner forandringer best. Lykke til
;)Renate&Gabriel+lillesøster;) Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. desember 2008 Hei! Ja, uff, må si det er ubehagelig å ekkelt når man sitter å ikke vet noe:( Har ringt nå, og de ville ha meg inn med en gang, så blir vel avreise ganske snart i og med at det er nesten 1 time til sykehuset. Det var det samme med min førstefødte, han hadde sluttet å legge på seg i uke 35, og var i overkant av 2300 gram. Blir derfor tett fulgt opp med ultralyd annenhver uke, så det er beroligende! I mitt tilfelle var morkaka grodd fast i livmorveggen, og navlestrengen var festet feil på morkaken, slik at næringen ikke kom gjennom. Heldigvis ble det merket, så fødselen skulle bli sotte i gang 16 dager før termin, men startet av seg selv samme dag. Jeg slapp heldigvis hastesnitt, men ble klipt og tatt med vakum pga lav forsterlyd. Greit å høre om andre som har vært gjennom lignende:) Takk for svar:)
Tjukkebolla hjelper deg! Skrevet 8. desember 2008 #6 Skrevet 8. desember 2008 Hallo, Renate! Hvordan går det med deg og den lille? Håper alt er bra!
;)Renate&Gabriel+lillesøster;) Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 8. desember 2008 Hei Tjukkebolla Jo, det gikk bra på kontroll i dag, heldigvis! Var så bekymret i natt at jeg sov ikke i det hele tatt. Fikk påvist lite fostervann, så lekker litt, men i veldig små mengder da heldigvis. Skal inn igjen på onsdag på ultralyd for vekstestimering, så da blir det samtidig sjekket modning, slik at de eventuelt kan ta keisersnitt tidligere om det er noe åpning. Enda merker jeg ikke noe annent enn litt hyppigere kynnere. Ikke spesielt vonde, bare litt ubehagelige. Så skal ringe direkte om det skjer noe frem til onsdag, men det er heldigvis lite trolig! Veldig spent på hvordan det vil gå da! Hvordan går det med deg da?? Babyen har vel ikke bestemt seg for å snu seg hos deg vel?
Tjukkebolla hjelper deg! Skrevet 8. desember 2008 #8 Skrevet 8. desember 2008 Bra at ting er under kontroll! Her sitter den lille ennå, ja. Sitter og tripper, he-he. Har endelig svart deg og Tale på den andre tråden fra forrige uke nå (dere hadde noen spm ang ks).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå