tebekaa Skrevet 7. desember 2008 #1 Skrevet 7. desember 2008 Jeg er så utrolig glad for at dere er her og deler gleder og sorger med hverandre, byr på dere selv og støtter opp og trøster og heier når det trengs. Jeg har ikke vært så aktiv skribent i det siste - det har vært hektisk og intenst her i heimen i det siste. Og det kommer det til å være en uke til, sitter her og stålsetter meg litt til siste innspurt før jul. Har fått ladet opp litt batterier i helgen, men kjenner at jeg fortsatt er litt i overkant sliten og lei og kei. Og da er det faktisk litt godt å høre at jeg ikke er alene, at det ikke er helt unormalt å føle at nå orker jeg snart ikke mer. For vi orker jo alltid litt til... for barnas del og for egen del. Tenker av og til at det er litt sånn som det var under fødslene - at den perioden du tenkte at "nå klarer jeg ikke mer" - da var det like før det vondeste faktisk var over og belønningen kom og var så stor og vakker som du overhodet ikke kunne forestille deg! Belønningen nå kan jo for eksempel være en hel natt med søvn - våkne uthvilt og glad. Eller en uke eller to uten at noen er syke. Og så den lykkefølelsen lille julaften når stjernen festes i toppen av treet, lysene på treet skrus på, pakkene legges under treet, radioen spiller alle de gode gamle julesangene, hovmesteren snubler og skåler. Og alle slitsomme våkenetter og sykedager er som blåst vekk fra hukommelsen! Sånn belønning håper jeg alle her inne får, at julen blir enda bedre enn det man hadde turt å håpe på. Jeg er inne og leser med jevne mellomrom og tenker på dere støtt og stadig, men dibbetiden min er gjerne etter midnatt og da er det jo ikke så mye action her inne;-) Ønsker alle en riktig god førjulstid! Jeg klemmer og heier på dere alle sammen:-)
frøydis m/ 4 Skrevet 8. desember 2008 #2 Skrevet 8. desember 2008 Takk for klemmer og heiing! Din sammenligning her traff meg rett i hjerterota så nå triller det noen forsiktige mandagstårer her :-) Og tenk så vislig det er laget at når man kjenner at "nå klarer jeg ikke mer" så er det som regel fortsatt noen ukjente krefter spart i en ukjent beholder og så går det jammen denne gangen også. Ønsker deg også en god førjulstid.- og takk for kloke, fine ord. Stor klem tilbake!
Gjest amandine Skrevet 8. desember 2008 #3 Skrevet 8. desember 2008 Skjønner jo at dere alle kjenner hverandre godt, så trenger meg litt forsiktig på og er jublende glad for jeg fant en hel bande med flotte mammaer i fellesskap! Viktig å passe på seg selv også, viktig å passe på hverandre og utrolig godt å ha noen som heier i hjørnet! Stor klem herfra
frøydis m/ 4 Skrevet 8. desember 2008 #4 Skrevet 8. desember 2008 Kjære Amandine! Jeg er en av dem som ikke kjenner noen her inne sånn egentlig, men etter ett års tid eller snaut det, så føles det som at jeg har noen gode venner her. Men ingen har jeg truffet eller snakket med "på orntlig". Tror ingen her synes at noen trenger seg på, vi bare er like jublende glade for at noen finner dette forum og deltar i felleskapet. Det er veldig, veldig koselig med noen nye nick. Selv har jeg ligget lavt noen måneder nå, men jeg er her innimellom og suger til meg glede og oppmuntring så snart jeg kan :-) Og så sender jeg varme tanker dit det trengs, selv om jeg ikke alltid er så flink til å si det høyt...
Næsningsfrua Skrevet 8. desember 2008 #5 Skrevet 8. desember 2008 Takk for alle klemmer og heing! Jeg har jo aldri vært av de mest aktive her, men tar det til meg, lell. Kjenner meg så utrolig godt igjen i det du skriver, her har høsten vært gråsvart for meg. Men jeg har vært innom og titta, og det har faktisk vært et lite løft i hverdagen. Men nå går det mot lysere tider tror jeg, så vi får dra hverandre opp:)
Maud Skrevet 8. desember 2008 #6 Skrevet 8. desember 2008 Hei du fining! Det er fint å se deg her. Vet jo at høsten (og våren forsåvidt) har vært strevsom for deg og dine og er på avstand imponert over hvordan du holder ut og er positiv og optimistisk. Jeg er 100% sikker på at du har rett - plutselig er dagene bedre og da er de svarte dagene glemt. I hvert fall nesten. Jentene dine har jammen trukket det heldige loddet i bunken som har fått deg som mamma. Det er jeg sikker på at de store jentene vet og jeg blir glad av å se hvor fint dere har det med hverandre. Jeg gleder meg til neste møte med deg og håper håper håper at dere nå har fått deres andel av belastninger og at dagene blir lysere parallelt med at dagslyset kommer tilbake. Stor klem
dritgrei hei hei! Skrevet 8. desember 2008 #7 Skrevet 8. desember 2008 Hei tebekaa Dette gjorde godt, og jeg og er av dem som blir rørt av det du skriver... kanskje mest fordi jeg syns det er deilig at det er lov til å ha det helt jævlig av og til! du har sammenliknet det med en fødsel du, og det er jammen det beste bildetpå livet akkurat nå, og heldigvis er det glede og stolthet og enorm lettelse som venter på et tidspunkt. Jeg har vært her jeg, og jeg er her, og jeg er også über alles glad for den gjengen som er her inne, om ikke aktiviteten er så stor alltid. Det har værtr vanskelig å skrive denne høsten, men likevel er det fint å vite at vi er her. Jeg ønsker deg alt alt godt nå fremover, og håper at minstesnuppelur har det bedre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå