Gå til innhold

mme-pulver

Anbefalte innlegg

Skrevet

når man lager mme av pulver,kan man da sette det i kjøleskap for så å varme det opp igjen? Det har jo allerede vært varmt,så kan ikke det da være farlig å varme opp igjen?

Hadde vært så greit å kunne lage til flasker til natten, å slippe å stå og koke vann og lage mme om natten!

har alltid trodd man måtte lage en og en porsjon men hørte noe annet i dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det står at man ikke skal gjøre det. Det er ikke anbefalt og gjøre det. Men jeg har gjort det et døgn av gangen for 4 barn naa. Ingen med kolikk eller diare.

Skrevet

Det er nettopp at melken har vært varm tidligere som er problemet. Så snart den er laget dannes det bakterier i den. Slik er det med all mat, skal jo f.eks. ikke varme gryteretten mer enn to ganger. Tidligere lagde alle mødre melka for en dag om gangen så om du kjøler den raskt ned og ikke lar den stå lenge på benken først er det nok ikke så ille. Gjorde det enkelte ganger til jenta mi også. Rask nedkjøling er tingen for da vil det dannes færre bakterier. Så lenge barnet ikke reagerer med vond eller løs mage er ingen skade skjedd.

Skrevet

takk for svar! ;) Så det er faren for diare og luftproblemer som gjør det??

Ikke noe farlig bakterievekst som kan føre til sykdom hos barnet? Isåfall kan jeg evnt prøve det og se om hun tåler det!

Skrevet

til HI, hvis du er bekymret kan du jo lage ferdig vann og ha i flasker, og kjøpe en sånn pulverdispenser og ha riktig mengde pulver.. Så kan du bare varme vannet i microen, ha i pulver og riste til;) tar sånn ca 1 min iberegnet varming i microen:) og hvis du setter vannflaskene på benken istedet for kjøleskapet bruker du ca 10-20 sec mindre i microen:)

Skrevet

vi fikk annbefalt av sykehuset å lage mme for et døgn av gangen å ha i kjøleskapet:)

det funker veldig fint for oss.

vi koker vann å avkjøler det slik at det er nesten kaldt når vi blander det. og det står fint i kjøleskapet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...