nattergal78 Skrevet 7. desember 2008 #1 Skrevet 7. desember 2008 Jeg er på vei (24 uker) med en liten jente denne gang. har så dilla på seigmenn, sjokolade, karamell-pudding, is...you name it...forrige gang var det gutt i magen og spiste kun sunne ting som salat og farris...hadde dilla på tyggis (!!) har bare lagt på meg 4 kg men SF mål var 2 cm over "streken", så er jo greit siden det er på det "grønne feltet" om dere skjønner...må vel slappe av litt på søtsakene...nesten så jeg må ha noe hver dag etter middagen liksom....vil jo ikke ha et for stort barn heller, men...går vel sikkert bra også...noen som kjenner seg igjen?
Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 7. desember 2008 #2 Skrevet 7. desember 2008 jeg er i 14'de uke nå og spiser egentlig litt for mye søtsaker jeg også..hehe vet ikke hva jeg får, men om det blir jente skal du få høre fra meg.hehehe er så spennt.. men tror det går bra med sukkertøy enda siden jeg ikke spiser allt for mye hver gang...
Poppie Skrevet 8. desember 2008 #3 Skrevet 8. desember 2008 Her står det tragisk dårlig til når det gjelder søtsaker. Har vært mye kvalm, men sjokolade, DET har jeg lyst på... En periode gikk det også mye i chips. Og nugatti eller syltetøy på skiva, i tillegg til saft. Sist jeg var gravid spiste jeg så og si aldri noen søtsaker! Spiste bare frukt når jeg ville ha noe søtt. Var ellers flink og spiste mye grønnsaker, drakk melk og fikk i meg alle næringsstoffer jeg trengte gjennom maten. Forstår ikke helt hvorfor det er så umulig denne gangen...
Maria1978 Skrevet 8. desember 2008 #4 Skrevet 8. desember 2008 Jeg venter en liten gutt og har også dette søtbehovet... alt som er søtt er godt! Det være seg sjokolade, skive med syltetøy, havregrynsgrøt, kaker, sjokoladepudding... u name it! Vanligvis har jeg ingen problemer med å styre unna slikt, men nå MÅ jeg ha noe hver dag. Jeg hadde gått opp 3,5 kg i uke 24 (nå er jeg i uke 26 og har ikke veid med siden forrige kontroll) og SF målet mitt var det samme som ditt. Ellers på dagen spiser bare sunt, mye frukt, drikker bare vann osv men jeg sprekker på noe søtt hver dag! Jeg er også redd for å få en stor "sukkerunge", hehe. Men samtidig liker jeg å kunne kose meg litt nå så lenge det ikke tar helt av Eller hva sier dere?
*Troika* Skrevet 8. desember 2008 #5 Skrevet 8. desember 2008 Jeg var også en søtmons i forrige svangerskap, og også i dette. Greier ikke å styre unna, noe søtt mååå jeg ha:-) Fikk ikke et stort barn sist, var rett under 3 kg.
Eplejuice Fødeklar Skrevet 8. desember 2008 #6 Skrevet 8. desember 2008 Om det er noen trøst, så viser mor og barn undersøkelsen at mer enn 50% av alle gravide får i seg formye sukker, så man er i alle fall ikke alene http://www.side2.no/helse/article1638316.ece http://www.tv2underholdning.no/hjelperdeg/article1960476.ece http://www.klikk.no/produkthjemmesider/hjemmet/article300470.ece Sist var jeg veldig veldig sukker sugen selv, å det ente med at jeg gikk på 25 kg. Det var ikke morro, så denne gangen så nekter jeg meg selv å spise søtt annet enn i helgene, å da heller ikke mye. Men det er IKKE lett. Men orker ikke tanken på å gå opp 25 kg til denne gangen, særlig fordi jeg veide mer i utganspunktet dennne gangen når jeg ble gravid. Så da ville jeg jo sitte igjen med enda mere å gå ned, og enda viktigere vil sikkert svangerskapet være enda tyngre på slutten. Men uansett, mitt barn veide ikke mer enn 3475 når han ble født, å det er vel rimelig normalt. Uten at jeg finner noen kilde for at det stemmer, så sa min jordmor til meg sist at de hadde ikke funnet noen link mellom usundtkosthold og stor unge. Men at faren med sukker først og fremst var svangerskapsforgiftning, at mor fikk stor vektøkning og tyngre fødsel. Men har ingen andre kilde enn min jordmor, å vet jo ikke hvor hun har det fra, eller om det var noe hun sa bare for å berolige meg.
Maria1978 Skrevet 8. desember 2008 #7 Skrevet 8. desember 2008 Åååå det var godt å høre! Da skal jeg fortsette å kose meg med pepperkaker ol. frem til jul Uten å fråtse så klart
♥ en, to og... tre?♥ Skrevet 8. desember 2008 #8 Skrevet 8. desember 2008 Jeg har også søtsug. Men tror det bunner i at jeg spiser litt for sjeldne måltider. Har fryktelig lyst på søtsaker og saltsaker altfor ofte... Prøver å stagge det verste med å ha med flere frukter på jobb som jeg spiser mellom måltidene. Hjemme prøver jeg også å holde meg til fruktskåla etter og mellom måltider. Ja- vet det er sukker i frukt også, men da får jeg i hvertfall i meg noen vitaminer på kjøpet. Er solgt dersom det finnes sjokolade i skapet. Jeg er heldig og har aldri hatt lett for å legge på meg, og sist svangerskap gikk jeg ikke opp mer enn akkurat nødvendig. Men det betyr ikke at jeg hadde spesielt god samvittighet for kostholdet! Jeg burde skjerpe meg. Spise ordentlig mat og ha god samvitighet. Det er en skikkelig utfordring.
Thea841 Skrevet 8. desember 2008 #9 Skrevet 8. desember 2008 Jeg er i min uke 20, og venter også en liten jente. Har stort søtsug for tiden. Går masse i sjokolade, seigmenn, skumgodteri, skoleboller o.l. Prøver å begrense det, men er vanskelig nå i disse juletider hvor det finnes så mange fristelser;p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå