Nybakt tobarnsmamma Skrevet 7. desember 2008 #1 Skrevet 7. desember 2008 Har noen dere påvist gallestein?
superspent75gravid Skrevet 8. desember 2008 #2 Skrevet 8. desember 2008 Heisann, jeg bare snek meg innom fra "bli gravid", for jeg driver å venter spent;)) Men jeg har jo et barn fra før, og når jeg gikk gravid med henne fikk jeg gallestein. Drit vondt var det, og jeg kunne jo nesten ikke spise noenting pga at man ikke skal spise fett da man sliter med dette!! Klarte selvfølgelig ikke å holde meg helt unna, og det resulterte i nye annfall!! Etter at barnet mitt kom, fikk jeg opperert bort galleblæren. Så nå kan jeg nyte en god sjokolade osv igjen. Mitt råd til deg hvis du har gallestein er å holde deg unna alt med fett i. Da slipper du unna mye smerte!! Legene kan ikke få gjort noe med det før ungen din er født!! Lykke til:))
Feliz31 Skrevet 8. desember 2008 #3 Skrevet 8. desember 2008 Det stemmer ikke at legen ikke kan gjøre noe med gallestein når du er gravid. Jeg fikk fjernet min galleblære under mitt forrige svangerskap, var veldig plaget med anfall og det hjalp ikke med regulering av kost, brødskive m kokt skinke kunne jeg få anfall av!! Selvfølgelig hjelper det å passe på hva man spiser, men ikke alltid. Ble operert med kikkhullsoperasjon rundt uke 12. Alt gikk fint. Var vondt etter operasjonen pga luftsmertene i mage og skulder. Fikk ul før hjemreise og alt så bra ut. Har fått et flott barn etter det. Fikk vite at de helst ikke opererte etter uke 20, handler nok mest om plassen der inne. Lykek til, det er heftige smerter...
Nybakt tobarnsmamma Skrevet 9. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 9. desember 2008 Ja, vet det er uutholdelige smerter.. Har hatt en anfall nå nettopp, er 12-13 uker på vei. Sist gang var på forsommeren, så kan gå lang tid i mellom.. Synes det er vanskelig å holde seg unna fett, er jo fett i "all" mat.. Vurderer operasjon etter denne graviditeten, men stemmer det at man må vente til 6 mnd etter fødsel?
Mannemor Skrevet 10. desember 2008 #5 Skrevet 10. desember 2008 Halloen :-) Gallesteinsanfall er rett og slett forj.....Jeg ble operert 3mnd etter fødsel. Jeg fikk fjernet galleblæren. På noen fjerner de bare gallesteinene. Dette er nå 12år siden. Har hørt at nå er det veldig lang ventetid på en slik operasjon. For min del så fikk jeg mitt første "anfall" i uke 5-6. Ble hyppigere utover i sv. Jeg hadde så intense smerter at jeg måtte på sykehuset nesten 1 gang i uken for å få morfin. Jeg ble satt igang 5uker før tiden, da de var redde for at junior i magen skulle bli "avhengig". Fødselen gikk fint og en velskapt gutt ble født :-) Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå