Gå til innhold

Gravid og har gallestein?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her inne som har påvist gallestein??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Har ikke gallestein selv, men søstra mi fikk en gutt i oktober, og ho var veldig plaget med gallestein de siste mnd før fødsel.. Og legene ville ikke gjøre noe før babyen var ute. Etter fødselen trodde og håpte de at gallesteinen skulle "gi seg", men nå i helga var det nok et anfall.. Så har du gallestein tror jeg det er lurt å ha jevnlig kontakt med jordmor..

Skrevet

hei!

:=)

andre gangs jeg nå

men i første hadde jeg gallestein som jeg fikk under graviditeten, tror jeg var rundt 4 mnd på vei da jeg fikk første attak"

var hos lege flere ganger å sa i fra att jeg hadde så smerter men ingen som tok meg allvorlig føre etter fødslen tror ikke noen tenkte på det( er over 7 år siden det nå)

så nå har jeg heldigvis fått operation for noen år siden

oh helt smertefri:=)

Skrevet

Må vel ta operasjon jeg også, etter fødselen..

Har du hatt noen plager etter operasjonen? eller har det gått smertefritt?

Skrevet

Jeg fikk fjernet galleblæren da jeg akkurat hadde passert tolv uker med minstemann. Da hadde jeg hatt fem anfall som varte i 4-5 dager hver (betent galleblære), og selv om legene i utgangspunktet ikke ville operere meg mens jeg var gravid - så hadde de tilslutt ikke noe valg.

Jeg blødde intenst etter operasjonen, og blødningene vedvarte i tre uker - men det gikk bra med babyen. Det var ingen god kombinasjon å skulle gro (kikkhullsoperasjon) samtidig som magen vokste, men det var uansett bedre enn å ha så tette anfall som jeg hadde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...