Gå til innhold

Ville dere gitt paracet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på snart 2 år hadde 38,3 i feber før han la seg. Han kjennes litt varmere ut nå, så er sikkert rundt 39 nå.

Det er jo ikke så veldig mye i feber akkurat. Men han er i dårlig allmenntilstand.

Han sover nå. Men våkner fort. Sikkert pga. han ikke er i form. Kan jeg gi paracet utover natta om han forsatt ikke får sove ordentlig? Eller burde jeg gi paracet utelukkende for å få ned feberen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oh my... Her inne skulle man tro at Paracet var heroin. Gi ungen en paracet. Hva er din grense før du tar en?

Skrevet

Bra man er litt tilbakeholden,

men jeg ville helt klart gitt han en. Han har jo feber, og sikkert vondt.

Skrevet

man trenger vel ikke sette ned feber på 38-39, hadde aldri jeg gjordt iallefall, ikke har jeg gitt paracet noen gang heller til et barn, og det er tvilsomt at jeg gjør det også i framtiden. Jeg synes vel strengt tatt de kan for sine egne unger med dritten sin, de som synes det er så stas å oppfordrer til febernedsetting rutinemessig, og det skal sies det ikke er mange leger igjen som støtter paracet bruk hos småbarn.

Skrevet

når til og med lancet trykker artikler om skadevirkninger av moderat paracetbruk, så sier vel dette at man skal ligge unna til en viss grad!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...