Gå til innhold

smerter på høyre side rett ovenfor navlen- redd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har den siste timen hatt smerter på høyre side rett overfor navlen, så høyt opp som livmoren har kommet nå tror jeg. er i uke 25. er skikkelig vondt, kommer plutselig en stikkende draene smerte som varer ca 10 sekund og så roer seg litt men fortsatt vondt. er så vondt at jeg får tårer. Nå etter å ha lagt meg ned litt kjenner jeg nesten ingenting. var inne på ultralyd pga disse smertene for 2 uker siden fordi legen var redd det var begynnde morkakeløsning. men alt såg bra ut. nå i kveld har jeg hatt disse smertene igjen. hva kan det være, andre som har slike smerter. er så vondt at jeg ikke klarer å gå skikkelig oppreist. kan vell ikke vær noe morkakeløsning når smertene går over etter et par timer. har ingen blødning og kjenner mye liv hele tiden.men blir jo selvfølgelig bekymret.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Magesmerter hos gravide kan være mye forskjellig, og kan være vanskelig å tolke; noen ganger er det alvorlig, andre ganger ikke. Gravide kan jo også ha alle andre årsaker til magesmerter enn graviditeten, f.eks. gallestein, leversykdommer, blindtarmsbetennelse og hele boka videre...

Derfor har vi et helsevesen, som skal kunne diagnostisere og behandle. Rent praktisk foreslår jeg at du ringer legevakten, fødeavdelingen din eller får en ø-hjelpstime hos fastlegen din imorgen hvis det ikke er for ille ikveld. Blir det riktig ille, er det også lov til å ringe 113. De vurderer deg så du skal slippe å engste deg, det er jobben deres. Din jobb er å passe på deg selv og barnet ditt. Ingen synes du er hysterisk om du ringer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...