Nesly Skrevet 7. desember 2008 #1 Skrevet 7. desember 2008 Har en 2 åring som vi har lyst at skal klippe seg på håret, da det er blitt langt og uregjerlig.. og får håret i øynene og. hadde vært så kjekt å hatt han nyklippet til jul! Kan ikke klippe selv så vil ta han til frisøren.. Men.....han vil ikke, og sist gang han var hos frisøren var det hyl og skrik og pinnholding.. Er veldig i tvil om hva vi skal gjøre da, om det er en nødvendig onde å klippe han eller om det er "overgrep".. Så, hva mener dere?
mai mammaen til to Skrevet 7. desember 2008 #2 Skrevet 7. desember 2008 eg ville gjort det. prøvd å vise film og sånn?2 åringen min sitter veldig fint. iallefall når hun får se film
Mom2Two Skrevet 7. desember 2008 #3 Skrevet 7. desember 2008 Ja, jeg mener det er misforstått at barn aldri skal presses eller tvinges til noe som helst. Å klippe håret er på en måte et "nødvendig onde", på samme måte som å ta sprøyte eller blodprøve, prøve klær osv. Det er ikke noe barnet kan velge selv, men man gjør det selvfølgelig på en så bra måte som mulig for barnet.
dollylille Skrevet 7. desember 2008 #4 Skrevet 7. desember 2008 er barnet veldig urolig kan d ende med at frisøren ikke kan klippe selv om dere kanskje har begynt. dessuten tror jeg at hvis et barn blir tvinget til frisøren kommer d i lang tid til å forbinde frisør med noe fælt, og d er d jo ikke, så prøv å snakk med barnet, lov det en belønning hvis det er flink når dere er ferdig, og går ikke d ville jeg bare prøvd og klippe d mest nødvendige selv, og heller prøvd frisøren om en stund igjen. mange synes d er veldig dyrt og klippe barn, men d kan være en veldig krevende jobb, og ta lengre tid enn en voksen.
Nesly Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. desember 2008 hmmm er vel igrunnen det jeg selv er litt i tvil om..om hårklipp er et nødvendig onde eller ikke! andre innspill?
aomeg Skrevet 8. desember 2008 #6 Skrevet 8. desember 2008 Har måttet "tvangsklippe" en del barn og syns ikke det er nødvendig å gjøre det med saks.Bruk heller maskinene selv om det ikke blir den mest ønska frisyren.Tror en del foreldre glemmer at de utsetter både barna sine og frisøren for en viss fare-saksa er SKARP! Hvis barna gjør bråe kast med hodet eller kropp er det fort gjort å rispe ellerlignende og da er hvertfall barnet redd for frisøren fremover.Brukte maskin på gutten min til han ble stor nok til å forstå at dette er helt normalt.Han fikk se på når faren ble klippet osv.Han var 3.5 år når jeg kunne bruke saksen, om ikke helt villig var han stor nok til å akseptere at dette har vi bestemt at skal gjøres.
Bægge dætern Skrevet 8. desember 2008 #7 Skrevet 8. desember 2008 hvis han slår seg helt vrang mener jeg det ikke har noen hensikt med tvang, det vil bare forlenge prosessen med å bli fortrolig med hårklipp. da hadde jeg heller klippet han litt selv, selv om jeg ikke er noe flink. hva med å sitte på fanget? klippe seg samtidig med pappa hos frisøren? klippe litt hver dag foran speilet? syns forøvrig ikke man kan sammenligne det å ta medisiner med å prøve klær??? eller klippe håret.................
Gjest mphs Skrevet 8. desember 2008 #8 Skrevet 8. desember 2008 Det er sikkert noen som syns det er feil, men sist jeg klippet jenta min måtte jeg bestikken henne med is. Håret måtte klippes og det fikk jeg da gjort(klipper selv). Sikkert enklere med drops eller annet hos frisøren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå