Gå til innhold

Hva tenker arbeidsgivre om oss som har mye syke barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi har blitt syk igjen.. Må være hjemme fra jobb i morgen,var hjemme tre dager for 3 uker siden også...

Ho var syk hele den uka for 3 uker siden,men fikk litt barnevakt også..

har tilbudt meg å jobbe litt overtid på tirsdag om det er nødvendig da..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg pleide tenke "helvete hvorfor ansatte jeg henne?"

og nå sa jeg til Xsjefen "du burde være evig taknemlig for at jeg sluttet, for vi er jo syke hele tiden"

men sånn er det jo, de blir friske etter vært de små også :-)

Skrevet

Ja,det er der jeg re redd sjefen tenker nå..

ble ansatt i et engasjement som er ferdig om 2 uker.. jobbet der siden 6 okt.

og 4. dagen med sykt barn... off off

Skrevet

Jeg tror det kommer an på om de har barn selv. Jeg har to sjefer og syns det er best å si fra til han som har barn selv, han sier bare "det er greit og det ordner seg" og høres fortsatt like blid ut. Han andre, som ikke har barn selv, sier bare "ok" med en oppgitt stemme. Jeg har tatt ut 9 syktbarn dager siden han begynte i barnehagen i august i tillegg til at jeg har hatt en runde med 3 egenmeldingsdager selv og samboeren min har hatt 3 runder han har vært syk selv med opptil 3dager hjemme i tillegg til 5 sykt barn dager. Uheldigvis begynte vi begge i nye jobber tidligere i år, så vi gir ikke så godt inntrykk i begynnelsen i nye jobber.

Jeg har stor tro på at det bedrer seg etter jul (kan jo ikke gjøre noe annet) og har et stort håp om at de 20 sykt barn dagene vi har til sammen skal holde ut året til neste år:-) (og nå har vi jo, bank i bordet, snart hatt to uker uten noen hjemme fra barnehage/jobb!)

Skrevet

Ja,han har ikke selv barn,så kjenner til det oppgitte ok svaret..

Siden gubben jobber på sjøen,så er det bare jeg som tar ut sykedager...

Ho er jo aldri syk når han er hjemme,det er jo liksom litt for kjedelig for ho stakkars.. ;)

Skrevet

Det kommer ann på arb.innsatsen og holdningen ellers. Men så har jeg barn selv og er kanskje dermed litt mer forståelsesfull?

Skrevet

hehe... jeg vet ikke om det er noen standar at de med barn er mer forståelsesfulle, for min Xsjef hadde barn (var til og med alenemor), men var den som ble mest irritert av alle om noen var syke.. hehe..

men men.. de fleste forstår jo at det ikke er en onskapsfull plan man har kommet opp med for og slippe og dra på jobb... ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...