*enfalmawen* Skrevet 7. desember 2008 #1 Skrevet 7. desember 2008 Siden gutten min får operert vekk mandlene 2 dager for vi skal ha middagsgjester, lurer jeg på om noen har tips til enkel og god middag? Helst med hvitt kjøtt.
Himmel og hav Skrevet 7. desember 2008 #2 Skrevet 7. desember 2008 lettvint kyllingfrikasse du trenger: vann en økonomipakke kyllingfilet 5 gulrøtter 2 persillerøtter en bit sellerirot vårløk eller purre 3-4 terninger med kyllingbuljong fløte maizenna til jevning Kok opp så mye vann som du vil ha saus, ha i buljong og kyllingkjøtt i strimler, kok i et par minutter, ta i resten av grønnsakene, og kok de knapt møre, ha i litt fløte og jevning, og smak til med salt og pepper. server med poteter eller ris. Dette er ferdig på den tiden du bruker på å koke ris...
Melkekua +3 rosa ulldotter Skrevet 7. desember 2008 #3 Skrevet 7. desember 2008 Kylling salat! Grillet kylling ost ananas mais tomat agurk salat stekt bacon + det du har lyst til å ha i Hvitløks-dressing: creme fraiche (går fint med lett variant) lime hvitløk salt og pepper litt sukker litt majones loff og evt. hvitløkssmør smør hvitløk sitron/lime salt og pepper Er bare SÅ godt, sunt og masse mat til alle. =D
*enfalmawen* Skrevet 7. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 7. desember 2008 Nå fikk jeg akkurat kundeavisen fra Obs på mail, og der har de kalkun til 24,90 per kilo. Er det noe å lage? Hvor mange kilo trenger jeg til 6, og hva kan jeg servere ved siden av?
De tre gull Skrevet 7. desember 2008 #5 Skrevet 7. desember 2008 Tikka Masala med kylling fra Toro med nanbrød. Kjempeenkelt og godt. Tar bare 20 min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå