Gå til innhold

Gode tips til sykehusbaggen

Storegull og lillegull i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tidligere har jeg sett at det har vært innlegg med gode tips til hva som er lurt å ha med i sykehusbaggen.

Ting som man kanskje ikke tenker over, men som er supernyttige når man ligger på sykehuset..

Nå er det min tur til å pakke baggen, og det hadde vært fint med noen tips;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leste at noen foreslo en ekstra t-skjorte til mannen, om han skal være med. Synes det var lurt, og ikke noe jeg hadde tenkt på selv. Han kan jo ha behov for en ny etter mange timer han og:)

Skrevet

Vet ikke om jeg har noen spesielt gode tips, men jeg har nettopp pakket min egen bag. Der er det en rikholdig toalettmappe, det savnet jeg nemlig forrige gang, da hadde jeg bare med det mest nødvendige. Spesielt viktig med lipsyl, bodylotion og balsam, egne bind, de på sykehuset er fryktelige! Et par klesskift, kamera, mobillader osv..

Skrevet

skrivesaker, tøffler, klær til deg selv og babyen, ammeinnlegg, toalett saker,sminkesaker, store gode truser, lypsyl, lesestoff, telefon, kamera, penger, frukt.

kommer i grunn ikke på mer. enda jeg har gjort det to ganger før. hehe. synes alltid jeg har hatt med for mye.. :) Man har jo gjerne noen som kan ta med det man trenger i ettertid om det ikke ligger i bagen og man skulle savne det. Ellers så er jo butikker eller kiosk i nærheten. :)

Skrevet

hei:) vet ikke om jeg har noen supertips men jeg hadde med klær til den lille, dvs boddy,bukse,sokker,lue,genser og yttertøy. bind, asan våtservietter, ammebh, tlf lader, hadde også med engangs shampo og balsam, gode truser og joggebukse er helt knall syns nå jeg. kose teppe til babyen, fint å ha i bilen på vei hjem osv. lykketil:)

Skrevet

Jeg har ikke pakket noe bag enda, men har hørt at det er veeeldig lurt å ta med MYKT toalettpapir;) hehe fordi man er så sår etter fødselen, og papiret på sykehuset er ikke akkurat lambi..

Skrevet

Det var en helt genial tråd for en god stund siden som et noe slikt som "La oss hjelpe de som ikke har født før" eller noe slikt. En tråd om hva man trenger og ikke i baggen til sykehuset bl.a. Den var stappfull av gromme triks i ludo ;-)

Søkte på den her, men fant den selvfølgelig ikke i farten. Skal søke videre for den var virkelig genial, og ble veeeeldig lang etterhvert også.

Skrevet

I tillegg til det som er lurt å ha med, så er det deilig å ha med noe som kan skjemme deg litt bort og få deg til å føle deg litt freshere.

En god, kanskje litt eksklusiv krem, sminke, nye truser og sokker i stedet for de nesten-grå-halvveis-utvaska man ofte har i skapet fra før, en pen ammetopp og pene(og behagelige!) bukser... etc...

Jeg følte meg i allefall SÅ mye bedre når jeg fikk ordnet meg litt før alle kom og skulle ha foto av den lykkelige, men dødsslitne lille familien.. ;o)

Skrevet

• JOURNALEN

• Kamera, videokamera. Ekstra batterier

• Mobiltelefon og lader

• Lesestoff

• Slippers

• Ull innlegg

• store gode t skjorter

• Bind

• Genser

• Bukse, løs i livet

• Sokker

• underbukser

• Dusjsåpe og shampoo og balsam

• Plastpose til skittentøy

• Sminke

• Hudkrem

• Hårbørste

• Briller

• Linser og linsevann og etui

• Hårstrikk

• Deodorant

• Tannbørste og tannkrem

• 2-3 amme bher

• morgenkåpe

• papirlommetørkle

• Sportsdrikke og farris

• Banan/mat

• Kjeks

• Lypsyl

• Tyggegummi

• Hårføner

• massasjeolje

Til far

• Drikke x 2

• Undertøy, skift

• Lesestoff

• Mobiltelefon med lader

• Nesespray

• Hårgele

• Deo

• T skjorte

• Slippers

Til den lille

• Sokker

• Lue

• Body

• Bukse

• jakke

• Teppe/ som jeg har strikket

• Strømpebukse

• Bleier

• Stelleveske

;)))

Skrevet

OBS:

Er ikke jeg som har skrevet denne altså.

Jeg strikker ikke, bruker ikke linser, hehe :)))

Skrevet

Jeg kan gjøre en annen vri!! :) For jeg havna på sykehuset i hui og hast uten bag overhodet, og tok hastesnitt, og lå da brått på barsel uten noe annet enn klærne jeg sto og gikk i og telefonen (uten lader!!!)og lommeboka mi.

Det og skulle be samboer pakke bag er en VITS! Undertøy, det ble de TRANGESTE som HAN synes var fine haha.. deeeeilig!! og nydelig med småsmå altfor små (fatter ikke at jeg har kommet inn i de engang jeg da) stringtruser med BIND i! og fikk mobillader da, for det presiserte jeg var viktig! kamera og videokamera med ladere er hans gate, så DET var med hehe.. etters så fikk jeg olabukse, (var glad i den buksa før graviditeten, og han visste jeg gledet meg til å komme inn i den, men på BARSEL????) han var litt søt da må jeg innrømme..men barseltårene sto i taket når jeg så buksa.. fikk mamman min til å kjøpe to joggebukser.. DET var deilig.. ogfå fikk jeg tannbørste og tannkrem og hårbørste i en brødpose på toppen... deeelikat!! rullet i stol ned på kiosken og kjøpte deo o.l

Vanlige bh,er tok han og med, så etter to dager på sykehuset, så tok melkeproduksjonen seg opp, og jeg fikk brystbetennelse øyeblikkelig, (litt for liten bh er SMERTE) så sendte samboer ut for å kjøpe AMMEBH!!!!! stakkaren var ikke høy i hatten når han gikk på lindex og så på svære usexye ammebh'er hoho :) men der har han fått hjelp skjøpte jeg, for fikk to myke deilige som passet såå herlig! og ho i kassa hadde fortalt han at han MÅTTE kjøpe ammeinnlegg i ULL til meg på apoteket, så det fikk jeg og :)

Ja, så her i huset er baggen skikkelig pakket ALLEREDE! jeg er i uke 29.. Der er det TRUUUSER, svære deilige myke og NYE :) nye sokker, 5 par! (man veit aldri hvor lenge man blir der,brått blir det komplikasjoner) to helt nye deilige joggedresser jeg kaster misunnelige blikk på, men er streng med meg selv der.. nye ammetopper, og ammebher, og innlegg i fleng! jeg lakk syyykt mye når melka kom. de små engangsinnleggene er bare å le av. prøv å dypp en i vann og se hvor deilig og klam og ekkel den blir hihi :) så toalettsaker da, ny toalettmappe, (min var ødelagt) med såper og shampoo/balsam og tannbørste som ikke er åpnet, tannkrem, hårbørste sminke og alt det man trenger :) det og freshe seg opp med alt nytt, det er så deilig! og det fortjener vi!!!

SISTE TIPS: kjøp sånn engangs ansiktsmasker!!! så hoven og dratt og sliten i trynet etter våkennetter og mange TÅRER, så er de gull verdt.. det frisker opp og gir en ny glød :)

Skrevet

ja også har jeg pakket ned til babyen selvfølgelig :) eppe og ytterdress og inneklær fra innerst til ytterst og smokk :) og samboer har fått beskjed om å finne et skift og enda en ekstra truse t-skjorte og sokker og toalettsaker.

Skrevet

Tusen takk til alle dere som har kommet med tips her! Jeg har laget en fil som heter "Huskeliste til sykehusbagen" og lagret den på skrivebordet på pc-en. Den er plassert MIDT på skjermen, så om samboeren må pakke i all hast vet han hvor han skal se! :)

Der er det også spesifisert HVILKE truser og HVILKE klær som skal med... :)

Skrevet

Ullsokker - jeg frøs sånn på føttene under fødsel! Og en sånn Imsdal drikkeflaske, veldig praktisk å drikke av når du ligger og ammer.

Gjest Sauen - preggers
Skrevet

Det eneste du for guds skyld ikke må glemme er hårstrikk, hehe, det er helt grusomt å ligge med rier og så ha håret hengende ned i fjeset... veldig greit å kunne sette håret i hestehale før barselbesøk også, så er du ferdig med hårfiksinga og ser litt ordentlig ut=)

Linser og briller er jo også veldig nødvendig for de som bruker dette, man vil jo helst se på det lille nurket sitt...=P

TA med en god fuktighetskrem og en god lypsyl, det er ofte veldig tørr luft på barsel.

Og en god deodorant, mange svetter mye etter fødsel.

Gjest Sauen - preggers
Skrevet

Underveis.dk - det var jeg som skrev den tråden, har dyttet den opp igjen nå=) det var jo kommet utrolig mange bra tips der da, skal lese gjennom den en gang selv om jeg venter nr 2... man kan alltid lære noe nytt!

Skrevet

Jeg fikk ett tips da jeg ventet nr.2. Og det er å ta med en såpe som du ellers aldrig bruker. For når du er på barsel og du dusjer med den såpa. Fester lukta seg i hukommelsen.

Og når du kommer hjem igjen, kan man bruke den såpa en sjelden gang innimellom, og da kommer alle minnen tilbake. :)

Det har funka helt supert. Da står jeg i dusjen å mimrer og tenker på födselen og smiler å ler og feller en tåre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...