Gå til innhold

Atopisk eksem og ullklær

Anbefalte innlegg

Skrevet

flere som har barn med atopisk eksem som ikke vil ha på seg ull? uff stakkar.hun har nektet å ha på seg ullbodyer og bukser i det siste.tenkte bare det var stahet, men hun har atopisk så spørs om det er derfor..kan det være bedre for henne å kjøpe bodyer med bomull inni og ull utenpå kanskje? hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ull trekker fuktighet fra huden, slik at atopisk hud klør mer og blir tørrere.

Vi har slike ullklær med bomull på innsiden, men gutten vår klør av de også, så her går det i bomull.

Skrevet

Hei

jeg har en gutt på 2.5år. Han har atopisk eksem. Har brukt mye ullklær på han om vinterne. Men i år ble eksemen hans verre da høsten og ullklærne kom. Bestemte oss for å prøve ut og kuttet ut all ull. Da ble han mye bedre. Vi kan bruke ull som lag to, men ikke innerst. Så det hjalp hvertfall her.

Skrevet

Jeg vet at det er noen som kan reagere på ull. De kan ofte bruke en blanding av ull og silke. De selger det bl.a. på www.nostebarn.no

Skrevet

Har en atopisk jente og bruker ull/bomull fra Joha. Hun klør heldigvis ikke av det.

Skrevet

Vi har kuttet ut alt av ull mot kroppen utenom en ullsokk i ny og ne og ulllue fra nøstebarn. I tillegg er det helt tydelig at han reagerer dersom han blir gående med for mye klær inne. Har også sluttet med bodyer slik at det kommer litt luft inn spesielt når han er innendørs. Har heldigvis en varm gutt som ikke trenger klær i bøtter og spann så det går greit med bomull innerst. Pleier å ha på en fleecegenser/jakke over pluss ullbukse fra nøstebarn under dressen. Eksem vil ikke forsvinne helt selv om vi har kuttet ut ull, passer på å ha på lite klær inne og smører stadig vekk, men det er i alle fall betraktelig bedre.

Hudlegen vi var hos for et par uker siden fokuserte også på at sitrusfrukter bør unngås når man har atopisk eksem.

Skrevet

Ja, jeg har en. Det går fint uten. Bruker superundertøy, og undertøy fra devold som vår kan bruke. De har superundertøy på innsiden. Bomull innerst og ull utenpå fra Cubus er helt bortkastet penger. De er skrevet mye om det. Bare google. Bomullet transporterer IKKE fukten bort fra huden, og jeg begynner å bli litt irritert på Cubus om de faktisk anbefaler produktet som et alternativ. Er med i den lokale foreningen her, og dette cubus undertøyet er en seiglivet myte som ingen barn bør bruke. Kan like godt bruke bomull.

Skrevet

Har en gutt i bhg som har veldig atopiske eksem. Han bruker bomull en tynn genser bare og en bukse inne, mens når han skal ut kler vi av han bomulsklærne og tar på han superundertøy. Det skal de med atopisk visstnok kunne bruke uten at de klør eller får eksem.

Skrevet

bruker ikke ull. og det har gått fint. har ikke vist teikn til å fryse eller vore kaldere enn andre. :)

Skrevet

Eldste jenta mi har atopisk eksem, vi har nå vært hos flere leger og ulltøy er forbudt. Ull redt mot huden skal de ikke ha.

Har erfart at lindex sitt ulltøy, det som har bomull innerst går greit, men ikke ofte. Det blir kun brukt når hun skal på langturer med barnehagen.

Syntetisk tøy er enda mer forbudt. Tøyet skal være bomull og ikke noe annet. 100% bomull. Mange gensere inneholder nylon, elastin osv, dette kan også forværre eksemen.

Nå har jeg en jente som ser veldig bra ut, skapet er renset for klær og byttet ut. Nye kremer er fått, kremer som fastlegen ikke ville gi, men en spesialist på dette ikke nølte å gi.

Jenta mi har ulltøy over bomullstøy og hun har ikke blitt kald.

Skrevet

Bensin på bålet sei eg når eg høyre folk tar ull på barn med Atopisk eksem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...