Gå til innhold

Hva jobber dere med? (Yrke)


3stønn2kjønn1sønn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

-carina- ja, jobber som anestesisykepleier på anestesiavdeling. Akkurat nå er jeg kun bleieskiftarbeider;))men, det blir å begynne redusert stilling i januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger er bare verden veldig liten, så det kunne jo ha hendt at vi hadde møttes på PO en gang... :oD

(Vi rullerer mellom intensiv og PO...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PO er det postoperativ? Heldig dere er som rullerer, tror det er godt å kunne gi pleie til noen "friske" syke/opererte innimellom og ikke bare pleie de som er veldig veldig syke, slik som intensivpasienter. Jeg er ikke på postoperativ, min jobb med pasienten er ferdig idet han/hun kommer på postoperativ avdeling. Jeg jobber heller ikke på intensiv, det hadde nok ikke jeg hatt kompetanse til. Min jobb er hovedsaklig å gi narkose etc til opr.pas.

 

Ja, man kan tilfeldig møtes som kjente på dib, litt skummelt:)) Men, trur jeg skal stå for alt jeg skriver om, uansett;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, po er postop, tenkte det var vanlig forkortelse overalt, jeg?! :o)

Man blir liksom litt vant til hvordan man har det hos seg selv og så tenker man at det er sånn hos alle.. ;o)

 

Nei, vet du ikke jobber på postop, men hos oss er det i hvert fall sånn at anestesi og operasjons-sykepleier kommer inn med pasienten på postop og gir oss intensivsykepleiere en liten muntlig rapport. Vi er også organisatorisk på samme nivå som anestesiavdelingen, så vi har litt å gjøre med hverandre i det daglige. Så vi er på hils/skravel med flere anestesisykepleiere. Og også er det jo noen intspl som har funnet seg noen anspl da... ;o)

 

Du hadde helt sikkert hatt kompetanse til å jobbe på intensiv, det jobber jo sykepleiere uten videreutdanning også der. Sånn det er på Aker bruker vi feks samme respirator både på intensiv og anestesi. Bare at de på intensiv er mer avanserte, flere valg. Har samme medisinpumper, samme medisin protokoller, stort sett mye av de samme medisinene og, selv om vi ofte bruker litt mer langtidsvirkende sedering...

 

Jeg mener også at jeg kan stå for alt jeg skriver, er jo egentlig ikke særlig anonym her inne, jeg står jo frem med navnet mitt som nick og legger ut nok opplysninger til at de som kjenner meg real life eventuelt kjenner meg... Synes bare det er koselig eventuelt å "treffe" kjente, jeg! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)) Ja, PO er jo en allmenn forkortelse. Jeg er nok litt utafor "gamet" nå, ennå i ammetåke;) Joda, vi henter jo intensivpasienter til operasjon etc. Vi avleverer muntlig og skriftlig rapport på PO og er i samarbeid med intensivspl.men samarbeider tettest med operasjonssykepleierne.

 

Jeg har vært i praksis på intensiven og har all respekt for det arbeidet som gjøres der, tror jeg selv måtte ha hatt lang opplæring der iallefall. Vet at vanlige spl.også jobber på intensiven og anestesispl...men...men..

 

Når jeg er tilbake i jobb igjen, må jeg ha en lang opplæring. Det må alle og ingen slippes alene før de føler seg kompetente. Det er ekstra trygt å tenke på, siden vi har en såpass ansvarsfull jobb og må ta mange avgjørelser alene underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...