trillelille Skrevet 7. desember 2008 #1 Skrevet 7. desember 2008 Er ikke dette sært? Ang. barnefordeling? NYTT 19:48 7.12.2008 Har ei venninne som er alene. Hun og bf har 50/50. Gutten er halvannet år. De har ham annenhver dag??? er ikke det sært? F.eks så leverer faren i bhg mandag, hun henter mandag og leverer tirsdag osv. Kan dette være bra for ungen? Hun sier at det fungerer for dem, og at han er blid og fornøyd, men det må da være forvirrende og slitsomt? Helgene fordeler de vanlig, altså en helg hos hver.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 7. desember 2008 #2 Skrevet 7. desember 2008 Jeg hadde ikke villet ha en slik fordeling. Barn under 3 bør ha det mest mulig stabilt med tanke på hvor de skal bo, så jeg vil si det er stressende for gutten å ha det slik i lengden. Det må da være bedre å ha han en hel uke om gangen .....
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 7. desember 2008 #3 Skrevet 7. desember 2008 nå er det masse vis av folk som anbefaller korte samvær fordi man ikke skal være lenge borte fra hovedomsorgspersonen. det kan jo siskuteres om noen av disse blir hovedomsorgspersoner eller om barnehagen blir det. men om man går ut i fra at de begge er likestilt som hovedomsorgspersoner så kan man jo tenke at man burde ha kort samvær for at barnet ikke skal være lenge borte fra den andre foreldren. jeg ville mye heller hatt 2-3 dager en 1 uke for et så lite barn. men jeg ville i utgangspunktet ikke hatt 50/50 da men jeg kan forstå tanken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå