Gå til innhold

Bryllupet er avlyst :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja da var det avlyst. må avbestille alt i morgen. Litt komplisert dette her, men min far har alltid sakt at han ville stå for hele bryllupet mitt økonomisk. jeg har jo vært veldig takknemmelig for dette, og mye var bestilt og ordnet til bryllupet 30 mai.

Pappa har mye penger, derfor satt han ingen hindringer heller, men av respekt har jeg forsøkt å presse prisene så langt ned jeg har kunnet. bryllupet endte opp totalt med ALT 70.000 for 70 personer.

så langt alt vell. jeg er syk, og måtte ha en operasjon, men siden den ikke var akutt nok ble jeg satt på venteliste, og måtte vente i 4 år jeg ble utrolig lei meg, for økonomien vår er elendig, og jeg MÅ ut i arbeid for at vi skal klare oss. så jeg gikk til pappa og spurte pent om hjelp til operasjonen privat. han sa ja med en gang omtrent, og jeg ble kjempeglad. Så ble jeg operert. dette er en dyr operasjon... 140.000 kroner...

men nå da, i desember så har min mor ymtet henn om at han ikke vil dekke særlig av bryllupet, men noe såklart. jeg har jo ikke sjangs til å betale det bryllupet selv, med mine usle penger, så jeg måtte bare si til dem at vi må avlyse. mamma sa at nei, måtte ikke være så dum, og at hun og pappa kunne dele på det, men at jeg måtte betale rundt 30.000 selv. men jeg har rett og slett ikke råd, og jeg vil ikke lage noe bråk. jeg forstår han godt jeg, skulle bare visst dette tidligere..

mye penger han har gitt, og jeg er kjempetakknemmelig, så jeg sa at vi avlyser og tar det når vi selv får råd. jeg orker ikke skape noe familietrøbbel og bråk pga dette. no hard fealings :)

men nå må jeg dra inn ordene mine da... Infomere alle om at the weddings off, og forloveren min må rulle ned utdrikningslaget. fotograf, hotell, mat og kirke må avbestilles og alle kommer sikkert til å se rart på oss å lure på om det er oss det ikke går så bra mellom... vi får bare skylde på finans krisen da! ikke mer å gjøre.

utrolig trist, men jeg har full forståelse for det :-( :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huffda!

Men finnes det ingen måte å gjennomföre det på som gjör det billigere? Jeg kan forstå at om du har en visjon om ett type bryllup at det er vanskelig å endre seg. Men kanskje dere kan legge hodene i blött å komme på noe som kan gjöre ett bryllup billigere og fantastisk likevel?

Håper for din del at det löser seg! og kan ikke annet enn å sende deg en stor god lykke til klem!!

Skrevet

Uff, det var ikke hyggelig å hoere...

Men; jeg må bare si meg 100% enig med Kristin over her. Hva med å finne en billigere loesning? Finnes mange måter og gjoere det på, som ikke trenger være så altfor dyrt. Feks leie et lokale der man kan ha med medbrakt mat og drikke (det kan være en sportshytte feks), som ikke koster allverden og man kan lage endel mat selv og få noe hjelp til koldtbord. Man kan ha musikkanlegg med musikk en selv har lastet ned. Brudekjole kan du finne på ebay. Man kan fint sove i egen seng bryllupsnatten. I tillegg er det sikkert endel fine blomster å plukke, som man kan pynte med. Et bryllup kan bli fint selvom det ikke koster flesk. Bryllupsreise kan dere oenske dere til bryllupsgave. Dere kan også oenske dere penger, slik at endel av bryllupet finansieres på den måten også. Hvis faren din sier han betaler 40.000 (altså 30.000 mindre enn han opprinnelig skulle), så har dere jo fått sponset endel, og dere får mye for den summen. Hvis dere har bedt 70 stk, så er det vel heller ikke alle som kommer, selvom det er litt risky å gamble på det.

Du sier du ikke vil skape noe familietroebbel, og det skjoenner jeg. Men jeg tror det blir mer familietroebbel av å avlyse, for da vil jo faren din foele at han er grunnen til at det ble avblåst. I tillegg skaper det mye prat osv fra familie og venner (noe man fint kan heve seg over, men du ville ikke ha familietroebbel). Blir litt rart å skulle vente en stund, og så be inn alle på nytt, liksom. Men det viktigste er selvsagt ikke hva andre mener, men hva dere selv vil. Dette er bare hva jeg tenker.

Masse lykke til =) Håper det ordner seg for dere!!

Skrevet

Det er vel bare å si det som det er, at du tok en operasjon du måtte ha, og da gikk det på budsjettet for bryllupet. Om folk lurer da, så det de det er noe feil med, og ikke dere.

Synd at det ble slik, men påden andre side; trengte du ikke operasjonen mer enn bryllupet? :)

Skrevet

Hvis jeg leser innlegget sitt riktig så får dere 40 000 til et bryllup. Det er ikke noe problem å arrangere bryllup til 40 000 om dere ønsker det. Færre gjester, billigere kjole, mindre pynt og mindre fancy mat.

Skrevet

Må bare få si at hvis ikke dere klarer å arrangere bryllup for mindre enn 70.000 så har dere noen veldig dyre vaner og ikke vilje til å endre på ting. Vi hadde opprinnelig et budsjett på 85.000 kr men er nå nede i 42.000 pga nedgang i inntektene og det er inkludert bryllupsreise på 15.500. Vi er 30 stk til middag som vi lager selv og 100 stk til festen, lager kaker selv og får familie til å bake noe. Invitasjoner, bordkort osv lager vi selv samt borddekorasjonene. Jeg har kjøpt drømmekjolen på salg, mannen har kjøpt lekker dress med vest på julesalget nå til laaangt under halv pris. Brudesuite skal vi ha og vi føler på ingen måte at vi har noe dårligere bryllup nå enn med det opprinnelige budsjettet.

Skrevet

dere burde no klare å lage til ett bryllup til mindre penger viss dere bare prioriterer det..

at dere avlyser bryllupet pga at dere ikkje får mer penger av faren din gir han nok bare dårlig samvittighet og syns synd på dere og føler han må betale.. det er ikkje rette måten..

kjøp litt og litt kvar mnd, kjøp billige klær.. bruk pengene dere får av faren deres til mat og lokale... og slike ting...

ver glad dere får hjelp... det gjør ikkje vi, men vi skal nok klare det likevel selv om vi ikkje har så mye penger...

Skrevet

Uffda, stakkar foreldrene dine... Tenk for en samvittighet de satt igjen med da datteren deres (som i tillegg har vært syk) fortalte dem at hun måtte avlyse bryllupet sitt, og at grunnen er at de 40 000 som de hadde tenkt å stille opp med ikke rekker. *Grøss*

Avlys hotellet og finn et billigere sted å ha bryllupet, det er min anbefalning. Å ha bryllup på hotell er laaaaaangt fra det rimeligste alternativet (hvis jeg forsto deg rett). Kutt ned på gjestelista, finn billigere mat osv. Hvis dere allerede har bestilt maten tror jeg jo ikke det er snakk om feks et lite koldtbord... Avbestill fotografen og spør en fotoglad gjest om å ta oppdraget.

Skjønner egentlig ikke at du har samvittighet jeg :-| Først planlegger du dyrt bryllup for faren din sin regning, og når han har betalt 140 000 for en privat operasjon til deg, og forteller at han ikke kan sponse bryllupet ditt med mer enn 40 000, så kommer du med "stakars meg som må avlyse bryllupet". Trist ja, men ikke for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...