Gå til innhold

Hva av lysblått hadde du kledd på jentebaby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å rydde i babyklær her..

Har gutt og venter trolig jente.

Er jo mye lyseblått blant småklærne.

Synes det er ille at mye ikke kan brukes pga "feil" farge.

Skal prøve å farge noe, men så til spørsnålet:

Hva hadde du kledd på jentebaby av lyseblått?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

egentlig det aller meste... lyseblå er en fin farge til jente oxo... men kanskje ikke de mest gutte tinga med biler på og sånn.

Skrevet

Kunne brukt alt i alle farger til en jente.

Skrevet

Alt!

(jentene har en eldre fetter, så dette har blitt praktisert.)

Skrevet

Kunne fint kledd på en jentebaby alt av lyseblått.

Skrevet

Leah har lyseblå body, genser, sparkebukse, bukse, kjole, u name it :-)

Lyseblått er en nydelig farge på små piker! :-)

Skrevet

Jeg hadde nok brukt alt av lyseblått / blått. Det som er veldig guttete kan jo gjerne være hjemmetøy, eller reservetøy.

Noen babyer gulper i ett, så det blir jo en del skifting...

Skrevet

Det meste:-) Lyseblått er kjempefint, så en rosa body kan jo brukes til lyseblå sparkebukse. Lyseblå genser til hvit tights med blonder osv. Tenk litt over nyinnkjøpene dine du, og hvordan du kan kombinere det med det du har fra før.

Skrevet

Alt av lyseblått blir jo jentete om man kombinerer med rosa:)

Lyseblå body under en kjole, eller lyseblå bukse og rosa body. Blir ikke guttete i det hele tatt.

Skrevet

Kunne fint brukt lyseblå body sammen med rosa kjole/bukse eller rosa body sammen med lyseblå bukse.... =))

Jeg hadde tatt vare på alt som var fint.... Hvis dere skal ha en til om noen år igjen så kan det jo være gutt.... =))

Skrevet

Jeg brukte ikke lyseblåe sparkebukser, og ikke gensrer som var veldig barske. Det ble bare feil.

Skrevet

Jeg kunne nok brukt det meste ja:) Vi har arvet litt blå klær og bruker dem jevnlig.

Hvis neste barn her i huset blir gutt blir det en ganske rosa gutt også. Klær som er hele og pene kommer ikke til å legges bort fordi det er "feil" kjønn på nybebisen...

Skrevet

Litjmor har brukt mestparten av storebror sine gamle klær, har bare plukka ut de mest utprega gutteklærne, f.eks gensre med skriften: Yes, i know i'm hansom.... ;-)

Jenter er kjempefine i lyseblått.. :-)

Skrevet

Har to gutter selv, og håper det blir flere barn etterhvert. Har tatt vare på alt babytøyet som sparkebukser, bodyer, vogndress og ull. Kommer til å bruke blått om vi får jente også, men kommer nok ikke til å kle i helblått. F.eks rosa body og blå sparkebukse, blå body og rosa sparkebukse, blå vogndress med rosa lue osv synes jeg er helt greit, og kommer til å bruke det. Både dyrt og unødvendig å bytte alt pga annet kjønn på barnet.

Når det kommer til litt større klær blir det litt verre, ikke bare pga av fargene men da er ofte fasongen på tøyet også veldig kjønnsbestemt. Men hadde brukt det som er nøytralt nok i fasongen, til tross for at det er blått.

Har også tatt vare på alle utedresser, regntøy osv Men da synes jeg f.eks marine er en praktisk farge som er like fint til begge kjønn.

Skrevet

de klærne som ikke er preget gutt. lyseblå spakebukse, genser, jakke, bodyer ja det meste egentlig.

Da eldste var baby var det så mye lyseblått til jente :)

Du kan jo kle henne med litt rosa til lyseblått, da blir det litt mere jentepreg også :)

Skrevet

Jeg synes ikke det er feil farge, men jeg hadde ikke brukt lyseblå verken på jente eller gutt ettersom jeg ikke kan fordra lyseblått:)

Skrevet

Alt mulig.

Kjøpte mye lyselblått til vesla da hun var liten, heller det enn rosa. Prøvde å holde meg mest mulig til nøytrale farger egentlig.

Skrevet

Hadde brukt utedresser, som ofte er skikkelige greier og koster litt. Også enkle bodyer uten for mye tekst og sann. Samme med bukser. Det meste uten biler og gutte tekster...

Skrevet

Har brukt litt lyseblått til M, jeg, og nå er det jo yndlingsfargen hennes (blått generelt altså) så jeg hadde nok brukt det meste, men kanskje unngått de klærne de bruker når de er større om de har typisk guttemotiver på seg. Jentetøy på gutter derimot får jeg ikke helt til, så 80% av "klesparken" til M har nå blitt donert bort til venner/Fretex (i alle fall lagt klart). Skal vi bytte? ;o)

Skrevet

Her har jeg en liten jente som går mye i både lyse og mørkeblått. Har ikke hjerte til å kjøpe mye nytt når jeg har så mye fint tøy liggende fra storebror. Har supplert med bollige røde og lilla bodyer fra lindex og heldigvis så kledde jeg storebror i masse andre farger som grønt. brunt, rødt osv. Utedresser skal jeg ihvertfall ikke kjøpe nytt men kommer til å supplere med rød lue, røde hansker osv slik at hun ikke blir helt guttejente ,-) Når vi bare er hjemme kan hun være helt "guttekledd" fra topp til tå og så kler jeg heller henne i søte kjoler hvis vi skal ha/på besøk.

Skrevet

Det meste. Alt kan jo kombineres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...