mai mammaen til to Skrevet 7. desember 2008 #1 Skrevet 7. desember 2008 mini har vært helt umulig å legge nå. sovner bare i sengen med meg. han har tørr bleie, fått mat (sovnet forøvrig under ammingen. men våknet selvsagt i det hodet traff puten)... har en uro over sengen han kan følge med på om han ikke klarer å sove... han skriker men vi går inn til han jevnlig. og jeg skal IKKE gi meg før han sover...
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 7. desember 2008 #2 Skrevet 7. desember 2008 Lykke til! Jeg håper at du (som jeg) blir overrasket over hvor mye bedre det går i morgen allered ) Ikke gi deg )
mai mammaen til to Skrevet 7. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. desember 2008 ja håper inderlig det. men vi får se. har et sinnsykt lite stabeist. hehe
OsloMor Skrevet 7. desember 2008 #4 Skrevet 7. desember 2008 Nå kommer du til å få så hatten passer, her inne, HI. Men skal gutten sove, så er det kanskje en ide å ikke ha lyset på og en uro han kan se på. Det er jo litt dårlig gjort å la han holde på med en våkenaktivitet og samtidig la han skrike for at han skal sove... Jeg er i utgangspunktet ikke i mot at barn skal finne roen selv, under siviliserte omstendigheter. Men, da er det jo deres ansvar, som foreldre, å sørge for at soveforholdene er optimale, ellers blir han jo forvirret og vil kanskje gråte mer. Lykke til:-)!
mai mammaen til to Skrevet 7. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. desember 2008 uroen var bare på i starten. var ikke lyst eller noe på den. bare musikk. så hadde vi litt lys inn fra døren.. han har skreket i en time nå men nå er det bare små sutring. så tror og håper han sovner nå.. vet jeg kommer til å få.hehe.. men sånn er det bare..
cherry coke Skrevet 7. desember 2008 #6 Skrevet 7. desember 2008 Jeg skulle gjerne gitt deg som hatten passer, HI, men jeg er så trøtt at jeg gidder ikke...lykke til.
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 7. desember 2008 #7 Skrevet 7. desember 2008 Lykke til! Håper ungen slipper unna uten altfor store traumer.
Gjest Skrevet 7. desember 2008 #8 Skrevet 7. desember 2008 Jeg skal heller ikke være den som gir deg så hatten passer, selv om du nok hadde fortjent det. Skal bare slenge inn at jeg blir så lei meg når foreldre tror det er det eneste alternativet for å lære barna å sove, å ikke svare når de roper og bryte tilliten de har til forelderen:( Skikkelig leit! Men jeg går selvfølgelig ut fra at du har forsøkt alle de andre metodene først og dette er helt siste utvei?! Pick up/put down har ikke fungert, no cry sleep solution var ikke noe for dere, gi/gu var ikke bra nok osv osv?! For du vet jo selvfølgelig at det er andre alternativer som kan være mer rett for barnet?! OG for foreldrene? Eller?
Himmel og hav Skrevet 7. desember 2008 #9 Skrevet 7. desember 2008 ok - jeg kan godt gi deg "så hatten passer"... Du har i følge profilen din en gutt på 7 mnd, og du forventer at han nå har de ferdighetene som skal til for å selv forstå at han er trøtt og at søvn er det han trenger, at han skal sovne uten den hjelpen til å roe seg som han er vant til, at han skal forstå at dere ikke har forlatt han siden dere nå plutselig ikke kommer når han skriker etter dere, at han skal beholde tilliten til at dere kommer allikevel i andre settinger... Litt mye å forvente av en liten baby eller? også lurer jeg på... kjennes dette virkelig riktig ut i innstinktene og fornuften din? At et lite vesen, totalt prisgitt din omsorg og velvilje, skal ligge alene og gråte i over en time?
Bøggly Skrevet 7. desember 2008 #10 Skrevet 7. desember 2008 Hei! Hvordan går det nå? Har han sovnet enda? Synes du fortjener noen oppmuntringens ord jeg da.... Så masse lykke til, og ikke gi deg når du først har valgt denne metoden. Og frykten for at barnet mister tillit til deg osv osv osv - TULL! Har verdens mest tillitsfulle og mamma-elskende gutt, som i en alder av 7 ikke virker å ha tatt det minste skade!
digger Skrevet 7. desember 2008 #11 Skrevet 7. desember 2008 Lykke til, har vært der selv! Personlig synes jeg at for å kunne uttale seg i denne saken bør en ha hatt et barn selv som har vært umulig å legge. Det var slik for oss også, hadde prøvd ALT annet før vi satte i gang. Første kvelden tok en og enh alv time, så tre kvarter neste og så var det meste gjort. Eneste jeg angrer på er at jeg utsatte det så lenge. Ikke tror jeg mini har tatt skade av det heller. Er verdens blideste og fornøyde barn. Det krever faktisk utrolig guts for å fullføre dette så stå på!
Maribella Skrevet 7. desember 2008 #12 Skrevet 7. desember 2008 Ikke hør på alle de overhysteriske "supermammaene" her inne som kritiserer deg! De er ikke noe bedre enn oss, men hvis de liker å tro det så la de for all del tro det. Lykke til med denne metoden, du trenger ikke å ha dårli samvittighet for at du gjør dette. Du kommer til å se raskt at det er kjempeeffektivt:) Barnet mister tillit til deg er bare tull, herregud! Barnet har glemt dette om to dager når han sovner av seg selv og fortsatt har en mamma som elsker han å koser seg like mye me han som før! Vi har selv gjort dette med våre barn, å gud hjelpe meg så effektivt. Å jaggu har jeg ikke like blide og fornøyde og tillitsfulle barn som alle andre...det er rart gitt;)
Himmel og hav Skrevet 7. desember 2008 #13 Skrevet 7. desember 2008 Jeg har hatt to...og det er andre metoder som funker, og etter alt jeg leste og forespurte den gang de og vi slet som værst, så er jeg fortsatt overbevist om at skrikekurer ikke er bra for barn, så jeg synes absolutt at jeg har rett til å uttale meg. Men folk får da gjøre hva de vil, men det er mye interessant å lese om barn og søvn, skrevet av fagfolk, og ikke bare "synsere" som deg og meg. kan feks foreslå http://www.vl.no/magasin/livogsjel/article3120444.ece?service=print
mai mammaen til to Skrevet 7. desember 2008 Forfatter #14 Skrevet 7. desember 2008 han sovnet etter 1 time og 15 min.. han hylte ikke veldig mye. var mer sutring. vi var innom og han osv jeg tror heller ikke at han mister tilliten til oss gitt...han må jo ofte hyle en stund da.. f.eks mens jeg henter eldste i barnehagen og han sitter i vognen... kan jo ikke bære rundt på han heletiden mens jeg skal kle på henne osv.. han er like blid igjen etterpå... nå har jeg troen på at dette skal hjelpe.. og takk for gode ønsker. gadd ikke lese de innleggne som ikke var enig.hehe satser på at han sover noen timer nå.. og forreten, helsesøsteren sa at det var bare å gjøre det. men jeg gjorde det ikke da hun sa det. for det føltes ikke riktig DA... men nå var grensen nådd. orker ikke flere kvelder der jeg må sitte å puppe og puppe og puppe litt til. helst skal han jo ligge i armkroken min å sove...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå